Gå til innhold

Dere som har brukt manduca bæresele


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel/ tung var babyen da dere startet å bruke den og sluttet å bruke den?

Fornøyd?

Hva er positivt og negativt med manduca?

Anonym poster: 08f3a69896f87d0fed47dceba4dd9c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra fødsel. Ikke sluttet ennå. Lett å ta på, lang midjereim, sovehette, stille på panelet, behagelig. Det eneste negative jeg kan komme på er at den ikke er optimalt behagelig i ryggsekk på magen. Men pleier uansett å ha i kryss, så spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fødsel. Ikke sluttet ennå. Lett å ta på, lang midjereim, sovehette, stille på panelet, behagelig. Det eneste negative jeg kan komme på er at den ikke er optimalt behagelig i ryggsekk på magen. Men pleier uansett å ha i kryss, så spiller ingen rolle.

Hvor gammel er ungen din nå da?

Hva mener du med i ryggsekk på magen og kryss? Er det forskjellige måter å bære på eller?

Anonym poster: 08f3a69896f87d0fed47dceba4dd9c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun mener å ha babyen i froskestilling på magen, altså med beina inni selen i froskestilling. ;)

Anonym poster: ce63abe5f34390be179b2373669f46d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggsekk og kryss og sånn er forskjellige måter å bruke stroppene på, og ikke nødvendig å kunne navn på. Manduca kommer med en grei brukerinstruksjon med mange gode bildeserier.

Vi har manduca, men gutten vår er ikke stor nok til å passe greit i den enda, og nyfødtinnlegget har jeg aldri fått til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte manducaen fra barnet var ca 3 mnd (bæresjal før dette). Syntes han satt mye bedre i bæresjalet enn i manducaen med spedbarnsinnlegg. Men etter han ble stor nok til å bruke manducaen uten spedbarnsinnlegget, var denne bæreselen veldig bra. Og pappan like mye bedre å bære i manducaen enn i bæresjal :P

Jeg synes den var lett å bruke så lenge jeg bar barnet på magen. Men etterhvert ble dette for tungt, og jeg fant aldri helt teknikken med å få han opp på ryggen alene. Men hadde jeg øvd mer ville nok dette også ha funket bra. Vi hadde bare ikke det samme behovet for å bære han etter dette.

Bar han siste gang i manducaen i sommer, og da var han ca 1,5 år og 12 kg. Ikke noe problem!

For øvrig var det genialt å ha manducaen med seg ut på trilletur da gutten var baby, for hvis han våknet nektet han å ligge mer i vogna. Så da var det bare å få han opp i bæreselen hvor han trivdes kjempegodt, og trille rundt på den tomme vogna... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte å bruke den da eldste var ca 5 mnd og rundt 8 kg, og mannen bar henne vel sist i den på vårparten nå (på ryggen), da var hun litt over 3 år og rundt 20 kg. Har akkurat funnet den frem til lillesøster nå, hun er straks 6 mnd og veier vel litt mindre enn storesøsteren gjorde på den alderen.

Jeg er bare sånn måtelig glad i Manducaen, men det gjelder formsydde seler generelt; jeg foretrekker rett og slett meitai der jeg kan knyte som jeg vil. Mannen, derimot, foretrekker Manduca (eller Ergo, som vi også har - den egner seg bedre til de minste), og har brukt Manducaen masse til storesøster, og nå altså til lillesøster.

Mannen krysser forøvrig alltid selene. For min del er det nokså uaktuelt å krysse noen som helst seler over brystet når jeg bærer på ryggen, til det har jeg for store pupper, så jeg bærer i ryggsekk (altså at stroppene går som på en ryggsekk - over skulderen og ned under armen). Bærer jeg på magen foretrekker jeg å kunne krysse på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...