Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #85 Skrevet 6. november 2012 Er det noen av dere som sier dere vil ha en stor klan, eller som allerede har lagd fem unger, som bryr dere om annet enn egen navle? Strengt tatt bør ingen lage mer enn to barn, med tanke på befolknings- og ressurssituasjonen i verden. Just saying.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. november 2012 #86 Skrevet 6. november 2012 Er det noen av dere som sier dere vil ha en stor klan, eller som allerede har lagd fem unger, som bryr dere om annet enn egen navle? Strengt tatt bør ingen lage mer enn to barn, med tanke på befolknings- og ressurssituasjonen i verden. Just saying. mange som skriver at de ikke vil ha noen eller bare en også, så det jevner seg vel ut. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #88 Skrevet 6. november 2012 mange som skriver at de ikke vil ha noen eller bare en også, så det jevner seg vel ut. Langt færre, så det jevner seg ikke ut, nei.
Mafalda Skrevet 6. november 2012 #89 Skrevet 6. november 2012 Er det noen av dere som sier dere vil ha en stor klan, eller som allerede har lagd fem unger, som bryr dere om annet enn egen navle? Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er jo der- altså i navlen- det skjer, og alt annet kan seile sin egen sjø Strengt tatt bør ingen lage mer enn to barn, med tanke på befolknings- og ressurssituasjonen i verden. Just saying. At det er mange barn i India, hjelper ikke stort på å løse eldrebølgen og belastningen på pensjons-/trygdesystemet i Norge. Just saying. Vi har i dag en fødselsrate på 1,98 (2011), noe som er helt på topp i Europa, men i underkant av hva det skal være for at befolkningen holder seg stabil. At en gjennomsnittsfamilie i Norge med to barn forbruker samnme ressursmengde som en indisk 250-barnsfamilie er helt klart et globalt problem, men det er strengt tatt en egen og mye større problemstilling. Ikke noe galt i å ønske seg ett barn, eller ingen for den saks skyld. Og helt greit å stille spørsmålstegn ved hvorfor noen ønsker flere. Men beskyldningene om navlebeskuelse kan du ta med deg et annet sted, for jeg tror neppe det har direkte tilknytning til antall barn. Er nok flere faktorer inne i bildet 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #90 Skrevet 6. november 2012 Er fortsatt ganske ung, så har 0. Men i fremtiden ser jeg for meg 2. Hadde ikke vært krise om det kom en attpåklatt som nr 3 en del år etter de 2 andre. Men vet ikke, kan ikke spå framtiden Anonym poster: 926d2de7cd7fb574bd2084682e5789d1
Papirbit Skrevet 6. november 2012 #91 Skrevet 6. november 2012 Jeg er ung jeg og,så har ikke barn enda,og ser ikke det helt for meg før om tja....8-10 år? Jeg har alltid ønsket 2-3 barn, sånn som det er vanlig, sånn at jeg får god tid på hver av barna og blir ordentlig kjent med dem. Hadde venner som hadde masse søsken og da ble det gjerne sånn at eldste i flokken passet de minste,mens moren ga faen. jeg vet jo ikke hvordan det blir og har ikke settet meg særlig i det,men i en idyllisk verden kunne jeg tenkt meg 2-3 ..Personlig elsker jeg barn, har jobbet med de en del før og passet ofte på barn. Elsker spesielt spebarn og håper at jeg ikke får helt dilla på de.. Trist at man bare skal ha spebarn i maks 3-4 år i hele sitt liv:( men så kan det jo hende at morsrollen blir et helvete for meg. Har ikke tatt så god stilling til det, utdanning først!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #92 Skrevet 6. november 2012 Står det så dårlig til med energien din at du ikke mestrer flere enn ett barn? Jøss så uspiselig du er da? Du ser ikke muligheten at noen kanskje vil ha litt energi igjen til andre ting enn barn også? Noen som kanskje har et svært krevende barn? Noen som hadde et tøft svangerskap/fødsel, evt fødseldepresjon? Æsj, deg likte jeg ikke! Anonym poster: d261265223aa78d6dc5722f84452d554 6
Klinkekula Skrevet 6. november 2012 #93 Skrevet 6. november 2012 Jeg ville ha sju da jeg var yngre. Nå vet jeg ikke om jeg vil ha noen i det hele tatt. Trenger heldigvis ikke å bestemme meg for det idag.
tiriel Skrevet 6. november 2012 #94 Skrevet 6. november 2012 tre barn tror jeg er perfekt:) vi er enige om at det er det vi ønsker oss..nå har vi en,så får vi se hva fremtiden bringer.. kan jo bli 1, 2 eller 3 til
Gjest ESHI Skrevet 10. november 2012 #95 Skrevet 10. november 2012 Har fire, ønsker meg en eller to til! Får nok med mannen på nr fem, men en sjettemann tror jeg ikke han går med på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå