Gå til innhold

Hvor mange barn vil du ha?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre, og det er akkurat nok.

Familien får plass i en "vanlig" bil, vi kan booke hotellrom eller leilighet med plass til alle, større familie krever flere hotellrom eller mye dyrere leilighet. Vi har akkurat råd til å betale for fritidsaktiviteter til alle tre, vi vasker klær hele dagen (treningsklær særlig), vi har høye matbudsjett og det går mye penger til klær og sesongutgifter (nye vintersko/vinterdress). For oss har vi akkurat passe mengde barn. Når alle er forkjølet, har omgangssyke eller feber, når vilter lek fører til brekte armer og bein eller "alle" har stått opp med feil fot, da er det akkurat nok med oss fem. :laugh:

Anonym poster: 679613cab6a923a76ce776d78215fc2c

• Liker 2
Skrevet

har to og bør ikke få fler grunnet hoftene!

Skrevet

Av og til tenker jeg at det virker rart å i det hele tatt skulle få flere barn enn det ene jeg har, bare fordi det virker litt merkelig at jeg skal bli like glad i et annet barn. En veldig rar følelse, som jeg vet mange andre også har når de bare har ett. En rar tanke å skulle dele en så stor kjærlighet. Ikke noe hinder for å få flere barn så klart, men jeg kan kjenne den følelsen i blant når jeg tenker på videre familieplanlegging.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn og tror ikke det blir flere. Mannen vil ikke ha flere barn, i hvert fall ikke på lenge. Jeg kunne kanskje tenke meg en til. Er usikker. Men minstemor er jo bare 1 år. Og eldstemann 3,5 år. Det er så mye positivt med barn, men også slitsomt.

Skrevet

2 ser jeg for meg er det ideale. Gjerne litt tett hverandre.

Mens min forlovede har satt ett tak på 4..Tror han må finne en annen dame om det skulle skje :P

Skrevet

Har lyst på 3. Noen ganger har jeg lyst på 4, og noen ganger tenker jeg at vi har nok med de 2 vi har. Men vi får se.

Skrevet

har to, og det holder lenge i grunnen. de er 5 og 6år.

kan kanskje strekke meg til å få en til dersom jeg får en mann en gang som har ett veldig sterkt ønske om eget barn. men har i grunnen sett meg ferdig,

Skrevet

Vi har alltid sagt at vi skal ha mellom 2 og 8 barn :ler: Vi har nå 3 stk, og kommer sannsynligvis til å stoppe der. Begge synes egentlig 4 høres flott ut, men som anonym over meg nevner så blir det en del praktiske problemer når man går over 3. Dessuten slet jeg en del med depresjon i siste svangerskap, og er redd for å få det igjen.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg syntes at tre var et passe antall, men det ble fem.

• Liker 1
Gjest tarandus
Skrevet

2 eller 3. 1 eller 3+ er heller ikke aktuelt her (selvsagt, skulle det bli f.eks. tvillinger tredje gang, dvs ender opp med fire, skal jeg nok greie det, da).

Skrevet

Vil egentlig ha veldig mange. Men tror nok det mest realistiske er 3-4 stykker :) Har ingen barn, så må nesten se det litt ann. Aner jo ikke hva jeg snakker om.

Anonym poster: 59d412868476a621f319a413df56eaa6

Skrevet

2 eller 3. 1 eller 3+ er heller ikke aktuelt her (selvsagt, skulle det bli f.eks. tvillinger tredje gang, dvs ender opp med fire, skal jeg nok greie det, da).

Eller som min bekjente som fikk TRILLINGER da de skulle ha nr 3. Hoho, de fikk mye å gjøre med 5 barn under 3 år.

• Liker 2
Skrevet

Har to , og det er fint det! Kunne vel kanskje innerst inne ønsket meg ett barn til , men mannen er ikke klar for det! Og jeg er jo også happy for at de har vokst seg til og blitt mer selvstendige , så vi får si oss heldige og fornøyd med de to vi har !

Skrevet

Her holder det i bøtter og spann med den ene vi har. Jeg har litt dårlig samvittighet for det, men man skal jo orke også.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge jeg ikke får enebarn er jeg fornøyd ;) men drømmen er nok mann, tre barn og hund :nigo:

Gjest Eurodice
Skrevet

Her holder det i bøtter og spann med den ene vi har. Jeg har litt dårlig samvittighet for det, men man skal jo orke også.

Står det så dårlig til med energien din at du ikke mestrer flere enn ett barn? :hakeslepp:

• Liker 1
Skrevet

Står det så dårlig til med energien din at du ikke mestrer flere enn ett barn? :hakeslepp:

Tja. Det er vel en måte å si det på, ja. Jeg hadde jo mestret det, men jeg kjenner at lysta på flere barn ikke er der på grunn av at jeg blir så sliten.

Gjest Eurodice
Skrevet

Tja. Det er vel en måte å si det på, ja. Jeg hadde jo mestret det, men jeg kjenner at lysta på flere barn ikke er der på grunn av at jeg blir så sliten.

Hvor stort er barnet ditt nå, i alder mener jeg?

Skrevet

Det var vel en unødvendig kommentar. Vi vet jo ikke noe om hvorfor hun mener det . Kanskje har ungen hennes en sykdom, kanskje er hun selv syk. Kanskje hun er alenemamma, som bor langt vekk ifra familie og nettverk.

Jeg hadde aldri taklet 5 barn (slik du har) og er imponert over søsteren min som håndterer 3 barn under 5 år. Vi er forskjellige...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...