Gå til innhold

MA. Når gravid etterpå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt MA og fått dette ut ved piller som jeg fikk på sykehuset(er jeg som laget en tråd nettopp om blødninger). Er glad for at det endelig kom ut. Ikke noe særlig trivelig når det stod på.

Dere som har hatt MA hvor fort ble dere gravide etterpå??

Dette var mitt første svangerskap og jeg ble fort gravid når vi begynte å prøve. Men det er vel ingen garanti for at det skjer fort denne gangen..

Anonym poster: 69339431faa48fad00d77d2a185a96b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg ble gravid på nytt ca 6 mnd etter min MA. Men jeg blir ikke gravid veldig lett, så det kan selvfølgelig gå mye raskere for deg. Det har jo litt med hvor fort syklusen retter seg opp igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du opplevde MA, leste tråden din om blødninger! Det er så fælt å gå igjennom og vil bare gi deg en :hug:

Første gang jeg ble gravid var på første forsøk men endte i MA i uke 7. Tok 6 md før jeg ble gravid igjen, men hadde da en SA etter bare noen dager. Tok en normal syklus før jeg ble gravid igjen og nå er jeg 26 uker på vei :)

Mitt eneste råd er å prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det. Jeg ble utrolig stresset av at det tok litt tid å bli gravid etter MA og tror nok at det kan ha hatt innvirkning. Med en gang jeg virkelig slappet av og ikke stresset så ble jeg jo gravid igjen.

Lykke til og krysser fingrene for at det klaffer for dere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høra at det ikke har tatt kjempelang tid med dere da.. Jeg tror som Kissin sier, at det er viktig å slappe av og prøve å ikke tenke for masse på det. Må nok jobbe litt med meg selv der ja :sukk:

Anonym poster: 69339431faa48fad00d77d2a185a96b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA da jeg var 17 uker på vei første gangen, hadde stoppet opp da jeg var 8 uker på vei mente de. Måtte ha utskraping.

Jeg ville ikke bli gravid igjen med en gang fordi ejg ikke følte meg klar. Men begynte å prøve igjen etter 6 mnd, og da tok det 2-3 mnd før jeg ble gravid:)

Nå har jeg ei på 2 år, og er gravid igjen. Tok bare 2-3 måneder denne gangen også, slik som de 2 første gangene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Modig mor

Leit å høre om det du har opplevd. Prøv å huske at det går bra neste gang for de aller, aller fleste. Da jeg hadde min første MA, fikk jeg utskrapning (Cytotec var ikke så vanlig den gangen, tror jeg). Fire uker etterpå fikk jeg mensen, og to uker etter det igjen ble jeg gravid, og da gikk jeg til termin og fikk et friskt og fantastisk barn.

Etter en MA i fjor høst tok det nesten fire uker før jeg fikk eggløsning, og da ble jeg gravid med én gang (uten mens imellom). I det svangerskapet mistet jeg i uke 16, dessverre, og da tok det over fem måneder før jeg ble gravid igjen. Det føltes forferdelig lenge mens vi ventet på en ny sjanse - men nå tenker jeg at det egentlig gikk ganske fort. Jeg er tretten uker på vei nå og håper svangerskapet skal vare i tjuesju uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du hadde en MA. Jeg hadde en MA i oktober i fjor i uke 10, fikk en utskrapning. Ble gravid igjen 2 mnd etter MA og sitter nå her med en liten baby:)

Vi valgte å vente en syklus før vi begynte å prøve igjen og ble gravid på første forsøk, noe jeg ikke hadde regnet med.

Lykke til videre og husk å ta deg tiden til å komme deg igjen etter detsom har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er utrolig strevsomme greier. Heldigvis blir de aller fleste som opplever MA eller SA vellykket gravide igjen, og får til slutt et barn, selv om det er tungt mens det står på og man lurer på om og når det vil gå riktig vei.

Første gang jeg ble gravid, tok det vel fire mnd fra vi droppet prevensjon. Jeg fikk så en MA, og ble gravid igjen på andre syklus, altså etter å ha fått tilbake menstruasjon. Sånn var det vel andre gang også. Mistenker så at jeg hadde en tredje, veldig tidlig SA, uten at jeg har fått det stadfestet, fordi det i så fall var veldig tidlig. Ble så gravid i neste syklus. Hadde da også mye blødninger som lignet på MA-blødninger, men det endte heldigvis godt. Legen trodde at blødningene jeg hadde da kunne være rester fra en tidlig MA/SA måneden før jeg ble gravid siste gang.

Så, veldig krevende greier å gå gjennom, syns jeg. Var skikkelig lei meg for det mens det stod på, og en stund etterpå. Men etter at siste graviditet endte godt, tenker jeg ikke på MAene med samme sorg lenger, heldigvis.

Vet ikke om det har noe å si den ene eller andre veien, men jeg hadde forresten utskrapning. Dette fordi Cytotec visstnok har liten effekt på meg. Prøvde to runder med det første gangen, og ble bare veldig dårlig (kvalm og svimmel), men ingenting annet skjedde. Så andre gangen fikk jeg heldigvis slippe å gå gjennom det igjen, men bare utskrapning direkte. Utskrapning var problemfritt for meg, men hadde likevel valgt Cytotec igjen om jeg hadde trodd det hadde noe for seg. Dette fordi dette er mindre invasivt.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar:)

Jeg endte også med utskrapning i dag, etter 3 forsøk med cytotec...(2 hjemme og 1 på sykehuset). Glad det er overstått nå! Har heldigvis fått noen dagers sykemelding framover hvor jeg bare skal slappe av.

Jeg tror nok vi venter med nye forsøk til neste mens er overstått, har hørt at livmoren kan trenge det for å bli klar for nytt svangerskap...

Chiki, utrolig trist å få MA i uke 17 da:( Godt du lyktes med baby etterpå:)

TS

Anonym poster: 69339431faa48fad00d77d2a185a96b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gikk det 6 mnd før jeg ble gravid igjen etter MA i uke 9. Kan forøvrig legge til at det tok ca. 1 år med prøving før vi ble gravide den første gangen. Nå er jeg 20 uker på vei, og alt ser foreløpig veldig bra ut :) Lykke til med videre prøving, det er veldig vanlig å miste 1 gang, men mer uvanlig å miste flere ganger - oddsen er på din side!

Anonym poster: 900cd312d224dd8f247c9c8c617f80e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...