Gå til innhold

Fant tilfeldigvis noe... hvordan ser/ lukter harsj ? Farlig lukt ?


Gjest Fortvilet mor

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet mor

Har aldri vert den som har snoket inne på rommet til ungene og leter bevist etter ting. Stoler på de og har aldri hatt noen grunn til bekymring så langt....

Tilfeldigvis skulle jeg legge inn noe klær i skapet på 18 åringens rom. Der ramlet det ut en boks med noe merkelig i. Lokket falt av så jeg måtte jo rydde det opp.

Det luktet merkelig av dette. Lukten kunne minne om en blanding av krydder/ urter. Av utseende lignet det tørket klumpete plante av noe slag, most sammen.

Reagerte mest på at det tydelig var forsøkt gjemt bort mellom klærne og at en tobbakspakke lå sammen med dette.

Er ikke kjent med slike stoffer i det hele tatt. Men vet 18 åringen nevnte engang i sommer at en av vennene hadde brukt hasj av og til. Så det første som slo meg var at dette muligens kunne være det.

Før jeg spør 18 åringen om hva dette er, tror jeg det kan være litt lurt å forsøke finne ut litt før jeg tar det opp.

Er jo utrolig skuffende om dette faktisk er et narkotisk stoff.

Er det noen som vet litt mer om hva dette kan være av forklaringen min med lukt og utseende ?

Er det forresten skadelig for meg å rydde opp og få lukten, kanskje støv av dette i nese/munn ?

Hvordan skal jeg som mor ta dette opp med 18 åringen ?

Har reagert på at 18 åringen har hatt mye røde øyne noen mnd. Men gikk ut fra at det kunne være mye databruk og tørr luft som var årsak til dette. Har også synes 18 åringen har vært fryktelig dårlig til å spise mat når h*n er hjemme. (da kun kanskje 2-3 skiver i løpet av en hel dag).

Ellers har det vært ganske så normalt her. Er vant med humørsvigninger, sterke meninger og varierende søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fortvilet mor

P.S vet ikke om det var riktig fora å legge dette spørsmålet i. Er det feil, får admin bare flytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Razzia11hasj.jpg

Slik ser vanligvis hasj ut, det er relativt vanlig å blande det ut med tobakk, så i følge beskrivelsen din så er det ganske sannsynlig at det er det du har funnet. Lukten skal ikke være noe skadelig så lenge det er ikke er blandet med noe annet, men det er heller tvilsomt.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er om hvordan du fant det og konfronter han om det....

Anonym poster: 42a59133f6fd3192f9ef2d614158a800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fortvilet mor

Razzia11hasj.jpg

Slik ser vanligvis hasj ut, det er relativt vanlig å blande det ut med tobakk, så i følge beskrivelsen din så er det ganske sannsynlig at det er det du har funnet. Lukten skal ikke være noe skadelig så lenge det er ikke er blandet med noe annet.

Lignet ikke på bildet. Så mer ut som tørkede blomster/blader av noe slag.

(Har tørket urter til matlaging fra hagen selv, slik som kamille, oregano og slikt, kunne minne litt om dette.)

Kjedelig å oppdage noe slikt ja. Har alltid hatt en åpen dialog hvor vi kunne prate og diskutere alt, uansett hva det gjelder. (var klar over at han hadde begynt å røyke like før sommeren, da hadde vi en prat om det. Siden han egentlig var motstander av røyking selv)

Ønsker jo heller ikke å beskylde han for noe så alvorlig, uten å være sikker på hva dette er først. Hadde det ikke vært for at det så tydelig var gjemt, hadde jeg neppe reagert med en gang.

Er allergisk for lukter og medisiner, er derfor jeg er noe bekymret for egen del med å ha "rotet" og ryddet de greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ser ut som det bilde,så er det hasj enkelt og greit. Men det er ikke farlig at du rydder det opp. men det du beskriver hører nå litt mer ut som weed men er jo ikke så greit å vite.[post=http://www.google.com/imgres?imgurl=http://1.bp.blogspot.com/-jvGMvqToW4M/TyjgsioGg3I/AAAAAAAABXg/i2oRjhduf_Y/s1600/weed%2Btypes.jpg&imgrefurl=http://hannington-hd.blogspot.com/2012/02/druggin-it-is-weed-really-that-bad.html&h=315&w=420&sz=45&tbnid=TgulR6PtepEzMM:&tbnh=91&tbnw=121&prev=/search%3Fq%3Dweed%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=weed&usg=__T4ybza2La1k91f0cIXnlcV785OA=&docid=FZmXK2SF7MYL8M&sa=X&ei=QvaHUIOwGIfasgaBkoHoBg&ved=0CD0Q9QEwAg&dur=198]

jeg hadde spurt han hvorfor han velger å ha det i seg? hva han mener han oppnår med det? hvordan du skal gå frem aner jeg ikke men hadde tatt det pent. lykke til

Anonym poster: 556a271eb3421be30a15e35a330936ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de bare er potpourri? Sånne tørkede planter som var så populære på åttitallet...

Anonym poster: 9c443c84ab1599f63d6ee70d00c5c0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignet ikke på bildet. Så mer ut som tørkede blomster/blader av noe slag.

(Har tørket urter til matlaging fra hagen selv, slik som kamille, oregano og slikt, kunne minne litt om dette.)

Kjedelig å oppdage noe slikt ja. Har alltid hatt en åpen dialog hvor vi kunne prate og diskutere alt, uansett hva det gjelder. (var klar over at han hadde begynt å røyke like før sommeren, da hadde vi en prat om det. Siden han egentlig var motstander av røyking selv)

Ønsker jo heller ikke å beskylde han for noe så alvorlig, uten å være sikker på hva dette er først. Hadde det ikke vært for at det så tydelig var gjemt, hadde jeg neppe reagert med en gang.

Er allergisk for lukter og medisiner, er derfor jeg er noe bekymret for egen del med å ha "rotet" og ryddet de greiene.

Da er det marihuana du har funnet. Hasj og marihuana kommer fra samme plante. Marihuana er toppskuddene på planten, hasj er pollen og olje, mener jeg å huske.

Anonym poster: ec3c8cef55398b70c37ee052dd0417ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihuana tenker jeg. Det lukter litt rart. Sånn jordaktig søtt liksom.

Ta det opp med han du.

Anonym poster: fa6cb7999b82f2017652711d9912edc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde i hvert fall spørre sønnen din hvor ofte han gjør dette (krev et ærlig svar, mange vil jo pynte på sannheten). Hvis det er på regelmessig basis og ofte er det et problem. Jeg er datter på 23 og har røyka noen ganger, og gjør det innimellom hvis det skulle komme på banen. Men jeg det er sjeldent, og ikke snakk om noen som helst avhengighet, kun rekreasjonelt, som med alkohol på en måte, bare mye sjeldnere. Men det er langt mellom det å ta imot hvis noen tilbyr en gang i halvåret eller året, og det å røyke jevnt og trutt. Kjenner et par som røyker mye og ofte, og de blir ganske sløve og treige (sånn i hodet) av det etter hvert. Så hvis sønnen din røyker mye bør du absolutt prøve å få han fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet mor

042007_weed_on_a_persian.jpg

Lignet det på dette?

Anonym poster: ec3c8cef55398b70c37ee052dd0417ea

Litt vanskelig å se på bildet. Men synes det lignet veldig, bare mye mer oppsmuldret. Men "blomster"?klumpene i den posen lignet veldig på slike.

Luktet kunne minne om søtt, krydder...ganske skarp lukt egentlig.

Tenkte først på te, men det gjemmer en jo ikke blant klær i skapet da...

Hva er det på bildet ?

Må jo igjen spørre om det kan være farlig å bare lukte på. Støvet en del de greiene da de falt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lignet ikke på bildet. Så mer ut som tørkede blomster/blader av noe slag.

(Har tørket urter til matlaging fra hagen selv, slik som kamille, oregano og slikt, kunne minne litt om dette.)

Kjedelig å oppdage noe slikt ja. Har alltid hatt en åpen dialog hvor vi kunne prate og diskutere alt, uansett hva det gjelder. (var klar over at han hadde begynt å røyke like før sommeren, da hadde vi en prat om det. Siden han egentlig var motstander av røyking selv)

Ønsker jo heller ikke å beskylde han for noe så alvorlig, uten å være sikker på hva dette er først. Hadde det ikke vært for at det så tydelig var gjemt, hadde jeg neppe reagert med en gang.

Er allergisk for lukter og medisiner, er derfor jeg er noe bekymret for egen del med å ha "rotet" og ryddet de greiene.

Det på bildet er det vi kaller "brunt" vil tro det du fant er "grønt" altså bladene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant weed. Og han har røyket det. Hvordan du tar det opp vet jeg ikke, men jeg vet at hadde det vært min mor som skulle snakke med meg om det hun fant i skapet mitt hadde jeg satt pris på om hun holdt hodet kaldt og tok det opp på en saklig måte. Hasj/weed er ulovlig, men ikke skadelig om man vet hvordan man skal bruke det. Gjerne rekreasjonelt som PeanutButter sa.

Det er absolutt ikke farlig å puste inn.

Endret av Thalamus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superia

Da har du funnet marijhuana sannsynligvis. Lukter litt som urter, ganske godt egentlig. Det er blomsten på planten og er "sunnere" enn hasj fordi det er ikke noen tilsetningsstoffer. Dette knuses og blandes med tobakk,eller kan røykes rent. Røyking en gang i blant er ikke så farlig, men er det flere dager i uka blir det nok for mye og sønnen din kan bli litt tiltaksløs , glemsk og uinteressert i normale gleder han har hatt før. Det er ikke farlig å puste inn, det er en urt.

Endret av Sulosi
avsporing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se på bildet. Men synes det lignet veldig, bare mye mer oppsmuldret. Men "blomster"?klumpene i den posen lignet veldig på slike.

Luktet kunne minne om søtt, krydder...ganske skarp lukt egentlig.

Tenkte først på te, men det gjemmer en jo ikke blant klær i skapet da...

Hva er det på bildet ?

Må jo igjen spørre om det kan være farlig å bare lukte på. Støvet en del de greiene da de falt ned.

Det med blomstene stemmer. Det på bildet er marihuana, og det er nok garantert det du også har funnet.

Anonym poster: ec3c8cef55398b70c37ee052dd0417ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...