Gå til innhold

Hva skjedde med vekta di under ammeperioden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, ikke badevekta altså ;-)

Var du en av de som "raste" ned i vekt når du ammet? Eller kanskje en av de det kiloene satt som støpt uansett hvor sunt du spiste og hvor mange timer med trilletur du gikk på?

Si gjerne noe om hvor mange kilo du hadde "til overs" etter fødsel også :)

Er så spent på hvordan ammingen vil påvirke vekten min. Hadde ikke skadet om jeg fikk slippe litt billig unna og at noen kilo forsvant uten hard jobbing ;-)

Anonym poster: 93fb0d2418aaaaf511855bfdf0c7c24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned alle graviditetskiloene(15 i hvert svangerskap) i løpet at 3 mnd.

Men ikke et gram mer, hadde noen kilo ekstra fra før, som jeg gjerne skulle blitt kvitt, men de må jeg visst jobbe litt mer med for å blir kvitt.

Anonym poster: 5a5eab1e38ac41697842dbfb67ec0c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vekta godt på, har ikke gått ned noenting etter at lillegutt kom ut :( Men men, satser på at det går seg mer til når jeg er ferdig med ammingen, har det ikke så veldig travelt...

Jeg elsker sjokolade og slike ting og har nok unnet meg en del ekstra etter at lillegutt kom, så jeg hadde kanskje gått mer ned hvis jeg hadde kuttet slike ting ut Jeg har og pcos og det gjør at kiloene trives EKSTRA godt hos meg, og det at jeg bruker Cerazette gjør nok ikke saken bedre, det var når jeg begynte på de vekta stoppet opp...

Men men, satser på at det går seg til når jeg blir ferdig med amming og kan gå tilbake til mine vanlige p-piller :) Jeg er 20 kg mer enn hva jeg var når jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 30 kg i svangerskapet (var ganske spinkel før), mistet 10 kg ved fødsel og har nå 20 kg igjen. Vesla er snart åtte måneder.

Jeg har med andre ord ikke gått ned et eneste gram selv om jeg fullammet i seks måneder. Kanskje jeg er en av dem som mister alt den dager jeg slutter å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke på meg så mye. Tror jeg var et par kg eller noe over førvekt da jeg kom hjem fra sykehuset. Og det hadde vært helt greit om de ble værende. Men gikk ned de kiloene og enda noen til i løpet av den første måneden, tror jeg. Hadde veldig mye melk og ammet utrolig mye, så antar at jeg forbrant mye i den perioden. Spiste også en del sjokolade da, men litt for lite annen mat. Gikk også veldig mye turer med vogn. Så egentlig syns jeg det er rart jeg ikke gikk enda mer ned.

Nå, litt over ni mnd etter fødselen, tror jeg ikke jeg har gått opp igjen, selv om jeg bare ammer tre ganger i døgnet nå. Men sikker kan jeg ikke være, siden badevekta har tatt kvelden. Men klærne kjennes litt løsere enn før fortsatt. Men er i grunnen nysgjerrig på om jeg vil gå opp igjen når jeg slutter helt å amme. Vil kjøpe ny dongeribukse, men gidder ikke å bruke mye penger på det hvis jeg må forvente å få litt større rumpe igjen (merker at det nok er der kiloene har forsvunnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk opp ca 15 og ned ca 20. 10 av dem kjapt og resten var plutselig borte da jeg veide meg 6 måneder etter fødsel. Store mengder trilleturer var en viktig grunn. Det kom noen kg tilbake da junior plutselig fikk til å sove i stillestående vogn ;-)

Nå er jeg ca 2 kg under før-vekt, men har veksla inn en del muskler mot fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke ammingen hjalp noe særlig på kiloene. La på meg ca 15, og de siste satt lenge igjen. Problemet var at jeg ble så godtesyk av ammingen. Jeg var veldig trøtt, og antagelig tørst. Og da er det fort gjort å spise for mye.

Etter ammingen har det vært lettere for meg å slanke meg. (ammet 1,5 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rast ned alle mine svangerskapskilo, og mer til, i løpet av fullammingen. Har lagt på meg over 20 kg begge gangene. Etter endt fullamming har vekta stabilisert seg til normalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 22+ og mistet ca 9 på sykehuset/første 5-6 dagene. Etter 3 mnd var alt borte, trolig pga fullamming og vann som forsvant. Ble masse trilling i snø og slaps, men mye latte, kakao og kanelboller også :sikle: Vekta sank sakte til 5 kg under startvekt på det laveste og har stabilisert seg på ca -3 fra startvekt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke etter fødselen(først da jeg fikk veid meg) var jeg tilbake til samme vekt som før jeg ble gravid, og jeg har ikke gått ned noe mer så langt i ammeperioden. Men så er jeg fornøyd med vekta og spiser som en helt! Man blir veldig sulten av å amme tvillinger skal jeg si dere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 5 kg minus etter fødsel, vekta har stått bom stille etter fødsel. Kunne godt tenkt meg å gå ned 5-10 kg til, men lurer på om jeg blir tynn i ansiktet da. Vi får se om jeg går opp eller ned etter fullammingen er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raste ned i vekt pga amming, særlig etter det første året. Da jeg sluttet å amme var jeg bare 52kg (er 1.72). Startvekt da jeg ble gravid var 62kg og gikk opp 14kg. Var sulten og spiste masse da jeg ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan jeg spise nesten hva jeg vil (men har et relativt sunt kosthold, det blir bare et par cafèbesøk med latte og scones, eller en liten sjokolade) uten at vekta går opp, og hvis jeg skjerper meg og er skikkelig flink går jeg raskt ned. Men jeg går lange trilleturer hver dag, og det har jo såklart også en effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært tilbake til startvekt etter ca 2-3 mnd med begge barna mine. Da har jeg bare fullammet og ikke trent noe. Triller heller ikke tur hver dag siden vesla sover godt i vogna om den står i ro. Da får jeg gjort noe i huset når hun sover :)

Men selv om startvekta er tilbake så vil jeg ikke si at kroppen min er tilbake der den var. Den er mye slappere i fisken, så trening må jeg begynne med uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk opp 30 kg, 20 av dem mistet jeg under fødsel og da vannet forsvant. De resterende 10 satt som støpt og jeg fikk bare trent av meg 5 kg av dem før jeg ble gravid igjen.

Jeg kom sent i gang med treningen da, siden jeg sleit med bekkenet i 8 måneder etter fødsel. Kunne nesten ikke gå tur, ihvertfall ikke lange turer, og trening ble det heller ikke så veldig mye av den første tiden. Så jeg antar at ammingen ikke gjorde så veldig mye for min del, det er vel heller treningssenteret som har takken for de 5 jeg mistet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det fyrste barnet gjekk eg opp ca 15 kg i svangerskapet, men gjekk ned 25 kg + på få mnd under amminga. Vart ganske tynn. Med det andre barnet gjekk eg berre ned så eg kom til ca kva startvekta hadde vore før fyrste svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raste ned alle fødselskiloene (ca 14-15) de første ukene etter fødselen, men så fikk jeg apetitt igjen .... av ulike grunner ble det ikke lange heftige trilleturer heller, så dermed er jeg nå 2-3 kilo over der jeg var før graviditeten.

Har noen ekstra kilo, så har som mål å gå ned en del kilo til når jeg er hjemme disse månedene.

Men da satser jeg på et rimelig sunt kosthold + noen lengre trilleturer, og treningsenter etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...