Lulu21 Skrevet 23. oktober 2012 #21 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg bruker tortillalefse, kjøttdeig, salat, mais, agurk, løk, tomat, ost, rømme, salsa og noen ganger guacamole Ble sulten nå...............
Safira Skrevet 23. oktober 2012 #22 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har ikke noe fast opplegg for tacoen, som oftest gidder vi ikke å ha med alle ingrediensene. Det som må være med: Kyllingfilet i biter eller mager kjøttdeig med hjemmelaget krydderblanding, ananas (viktig!), tomat, agurk, salat, salsa. Andre ting jeg liker å ha med: Mager kesam, paprika, avokado eller guacamole, bønner, jalapeños, fullkornslefser (som oftest spiser jeg bare taco som en salat).
Gud Skrevet 23. oktober 2012 #23 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har enda til gode å smake en industriell guacamole som er god, men hvorfor ikke bare lage en selv når man allikevel må tilsette avokado? Jeg har til gode å smake en hjemmelaget (eller på restaurant for den del) som er bedre enn santa maria sin. Men hvis du mener du klarer det takker jeg gjerne ja til en Taco-invitasjon
ini Skrevet 23. oktober 2012 #24 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har til gode å smake en hjemmelaget (eller på restaurant for den del) som er bedre enn santa maria sin. Men hvis du mener du klarer det takker jeg gjerne ja til en Taco-invitasjon 1 avocado 2 ss rømme/creme fraiche 2 fedd hvitløk Smak til med salt, pepper og sitron. Smell alt i en stavmikser. Tar omtrent elleve sekunder å lage den. Jeg spiser denne med skje...
Gud Skrevet 23. oktober 2012 #25 Skrevet 23. oktober 2012 1 avocado 2 ss rømme/creme fraiche 2 fedd hvitløk Smak til med salt, pepper og sitron. Smell alt i en stavmikser. Tar omtrent elleve sekunder å lage den. Jeg spiser denne med skje... Prøvd veldig lignende oppskrift. Funker ikke for meg. Tror det har noe med at hvitløken ikke blir tilstrekkelig knust... :/
ini Skrevet 23. oktober 2012 #26 Skrevet 23. oktober 2012 Siden jeg har cøliaki og ikke tåler vanlige tortillalefser lager jeg som oftest tacopai i stedet. I den er det egg, fløte og philadelphiaost som paibunn, også har jeg oppi kjøttdeig med tacokrydder, tomater løk, purre og mais som fyll. Heller over en blanding av creme fraiche, fløte og ost, og spiser med salat, agurk, og masse annet godt ved siden av. Spiser jeg taco hos andre bare dropper jeg tortillalefse, og spiser det som en salat i stedet. Det funker, men er ikke dødsgodt.
ini Skrevet 23. oktober 2012 #27 Skrevet 23. oktober 2012 Prøvd veldig lignende oppskrift. Funker ikke for meg. Tror det har noe med at hvitløken ikke blir tilstrekkelig knust... :/ Da knuser du den feil? Ha den i stavmikseren alene først.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #28 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har til gode å smake en hjemmelaget (eller på restaurant for den del) som er bedre enn santa maria sin. Men hvis du mener du klarer det takker jeg gjerne ja til en Taco-invitasjon Guacamolen fra Santa Maria inneholder jo nesten ikke avokado engang. Jeg synes den bokstavelig talt lukter og smaker litt gammel søppelhaug. Anonym poster: 91faab8db8e1d7abec274f6297aedc7e 7
Mari*Nade Skrevet 23. oktober 2012 #29 Skrevet 23. oktober 2012 Stor lefse, rømme, kjøttdeig (med tacopulver) ost, salat, rød og gul paprika, rødløk og ananas.
Gud Skrevet 23. oktober 2012 #30 Skrevet 23. oktober 2012 Da knuser du den feil? Ha den i stavmikseren alene først.. Neida, det er bare jeg som er litt sær på det med rå hvitløk. Men kanskje hvitløkspulver kunne fungert i stedet
isbiten. Skrevet 23. oktober 2012 #31 Skrevet 23. oktober 2012 Min optimale taco består av lefse, hjemmelaget guacamole, karbonadedeig med tacokrydder, revet ost, crispi salat, tomat, mais, rødløk, tortillachips i små biter, kesam og medium salsa.
Gud Skrevet 23. oktober 2012 #32 Skrevet 23. oktober 2012 Guacamolen fra Santa Maria inneholder jo nesten ikke avokado engang. Jeg synes den bokstavelig talt lukter og smaker litt gammel søppelhaug. Anonym poster: 91faab8db8e1d7abec274f6297aedc7e Hvis du bare har spist pulveret uten å tilsette avokado skjønner jeg godt at du ikke likte den. 1
ini Skrevet 23. oktober 2012 #33 Skrevet 23. oktober 2012 Neida, det er bare jeg som er litt sær på det med rå hvitløk. Men kanskje hvitløkspulver kunne fungert i stedet Eller hvitløkspaste..?
Blod Skrevet 23. oktober 2012 #34 Skrevet 23. oktober 2012 Tortillalefser eller skjell, vegetar"kjøtt"deig, tacosaus, mais, salat, ost.
Brimi Skrevet 23. oktober 2012 #35 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har - Kjøttdeig av no slag(kylling, svinekjøtt osv) - grønn salat - agurk - ost - bearnaisesaus - knust tacoshell - tortilla eller - tacoskjell, tacotubs :-)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #36 Skrevet 23. oktober 2012 Min drømmetaco (egentlig ikke taco, men personlig norsk variant;)) er: Tortilla med hvitløksmak Rømme smurt utover tortillaen. Tynt lag. Ingen klumper Stekt strimlet kylling, paprika og løk med fajitaskrydder (Old el Paso) Jarlsberg ost Isbergsalat Rødløk Sterk salsa Agurk Paprika Ananas DA blir fredagskvelden komplett da!! Mmm Anonym poster: 87c3a05fd87fc436e139a69e1b30252e
Gjest Cessie Skrevet 23. oktober 2012 #37 Skrevet 23. oktober 2012 Er det bare jeg som har refried beans på? Det er jo kjempegodt. Ellers består tacoen min av sopp, løk, paprika, salat- og grytebønner og revet gulrot som steikes i panna og tilsettes tacokrydder. Serveres i skjell, tubs eller tortillas, alt etter humør, sammen med salat, mais, tomater, paprika, refried beans,jalapeno, rå løk (gjerne rød), guacamole, rømme, revet ost, salsa... Eks-svigerinna mi hadde forresten vannmelon i små terninger i tacoen.
Lista Skrevet 23. oktober 2012 #38 Skrevet 23. oktober 2012 Lefse med: - tacokrydret karbonadedeig - tomat - salat - paprika - løk - litt mais - guacamole eller avokado. Masse! - salsa, medium styrke - kesam Osten dropper jeg pga. kaloriene. Kjenner ikke ostesmaken uansett, med mindre jeg bruker enorme mengder.
Crizpo Skrevet 23. oktober 2012 #39 Skrevet 23. oktober 2012 I (nesten) fast rekkefølge: Tortillalefse, salat, tacokrydret karbonadedeig, salsa, mais, rødløk, ost, paprika, rømme og guacamole.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #40 Skrevet 23. oktober 2012 Tortilla først, så litt rømme og mozarella. Så litt tacokrydret kjøttdeig, etterfulgt av litt mere mozarella, salat, mais og paprika. Og så rømme og salsa på toppen!! Nommmmmmnommmm... Anonym poster: 155151ee13ebb6ec39e9dbd85f610a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå