Gå til innhold

Dere som er gravide i 1. Trimester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt er du på vei?

Tar dere noen spesielle forhåndsregler (utenom det man kan spise/drikke og dette opplagte med alkohol og røyk) ?

Alle sier man skal "lytte til kroppen", men syns dette er veldig vanskelig, da jeg ikke helt vet hva den forteller meg ;)

Hadde en tidlig SA for noen mnd siden og vil gjerne det skal gå bra denne gangen...

Anonym poster: 44e970b216911651317c167841a04837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dream89

Har også hatt SA i år og skjønner det er vanskelig. Jeg sluttet ikke og røyke før i uke 7 da jeg hadde tidlig ul for og se at alt vat bra:) Fikk også forsterket helsestation siden jeg var så nærvøs så da fikk jeg også høre hjertelyd når jeg vil:) I tillegg fikk jeg ul i uke 12:) Hjelper utrolig mye:) Jeg var ekstra forsiktig med og ikke stresse, ikke løfte tungt og jeg prøvde og slappe mere av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg tar ikke andre forhåndsregler enn mat og drikke. Lever som før :) Må roe kraftig ned pga bekkenløsningen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og er sykmeldt for tiden pga svimmelhet og mye kvalme. Jeg orker ikke gjøre mye annet enn å ligge på sofaen, så jeg lytter til kroppen og regner med at den trenger hvile:) Nå har ikke jeg opplevd SA tidligere da, men jeg tenker mye på at ting kan skje. Jeg har vært på ultralyd og sett hjertet slå, og det er jo godt å se, men det er vel ikke helt sikkert enda uansett. Men jeg prøver å ikke løfte så tungt da. Kaffe var jeg avhengig av før, men nå orker jeg ikke tanken på det:)

Hvordan formen din? Du bør være glad om du er i fin form og være sosial og kose deg som du pleier. Jeg klarer så vidt gå i butikken og gleder meg til å kunne leve litt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og er sykmeldt for tiden pga svimmelhet og mye kvalme. Jeg orker ikke gjøre mye annet enn å ligge på sofaen, så jeg lytter til kroppen og regner med at den trenger hvile:) Nå har ikke jeg opplevd SA tidligere da, men jeg tenker mye på at ting kan skje. Jeg har vært på ultralyd og sett hjertet slå, og det er jo godt å se, men det er vel ikke helt sikkert enda uansett. Men jeg prøver å ikke løfte så tungt da. Kaffe var jeg avhengig av før, men nå orker jeg ikke tanken på det:)

Hvordan formen din? Du bør være glad om du er i fin form og være sosial og kose deg som du pleier. Jeg klarer så vidt gå i butikken og gleder meg til å kunne leve litt igjen:)

Formen min er grei foreløpig, merker liksom ikke så mye til graviditeten enda. Og det bekymrer meg litt kjenner jeg. Er jo trørr og har litt murringer osv, men ikke kvalm eller noe enda. Og ikke noe særlig ømme bryst heller.

Liker det best når jeg "kjenner" det litt på kroppen ;)

Selvom jeg selvfølgelig er glad jeg ikke kaster opp... Iallefall ikke enda ;)

TS

Anonym poster: 44e970b216911651317c167841a04837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i 8.uke nå og er som Dyregod også sykmeldt pga hypermesis (ekstrem kvalme) og er ofte svimmel. Kjenner ikke så mye til symtpomer annet enn kvalme og svimmelhet..

Har aldri hatt SA, men jegtror du gjør det lurt i å slappe av så godt som mulig, prøv pusteteknikker og avslapningsøvelser evt, og husk at det ikke er noe du kan gjøre uansett hvordan det går..

*Lettere sagt enn gjort, jeg vet det, jeg kjenner også på det uroet ift SA...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt flere SA tidligere, 2 stk før sommeren. Nå er jeg i uke 17 og har gått bra denne gangen :-) Men det er ikke noe du kan gjøre som fremprovoserer en SA. Det skjer fordi embryoet har en feil og ikke er levedyktig. Jeg har vært innlagt flere ganger pga hyperemesis så har vært sengeliggende siden uke 5, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde vært i form og kunne trent litt og levd normalt. God form under svangerskapet er gull verd når fødselen kommer.

Masse lykke til. Prøv å ikke tenk så mye over SA og kos deg heller over at formen er bra og at du kan gjøre det du vil. Det er like stor sjans for SA om du ligger på sofan som når du lever normalt.

Anonym poster: 6134f7352ff6b398bbb904f3156ae26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...