Gå til innhold

Hvor mye koffein drikker dere pr dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg dere som er gravide :)

Og hvor langt er du på vei?

Anonym poster: 338c338bd5abb3be3f0eedba11ff394b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg er en skikkelig colaholiker, men prøver å begrense inntaket nå. Drikker kanskje 1 glass pr dag. Jeg syns selv det er for mye, men jeg klarer ikke å la vær :sukk: men det skal være godt innenfor de anbefalte mengdene matportalen opererer med i hvert fall.

Er i uke 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker et par kopper cappuccino og et par glass light-brus til dagen. Er i uke 28.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker nok litt for mye papsi max/tab/cola zero enn jeg burde.... Prøver å kutte litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt rimelig flink på det! Drikker kanskje en halv liter cola, men ikke hver dag.

Ei jeg kjenner fikk barn for litt siden, og hun er skikkelig colaholiker, hun har regnet litt på det og så lenge man er under 1,5L om dagen, så er det godt innenfor. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker 0,5-1 liter Cola Zero i helgene (per dag), drikker ikke kaffe (har ikke fristet enda i graviditeten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner fikk barn for litt siden, og hun er skikkelig colaholiker, hun har regnet litt på det og så lenge man er under 1,5L om dagen, så er det godt innenfor. :fnise:

Anbefalingene er nok mest ment som en øvre grense, koffeinet man får i seg gjennom 1,5l cola er selv ikke bra for folk som ikke er gravide. Spørsmålet er heller ikke om det gjør skade, det handler som regel om hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være veldig glad i kaffen min (spesielt om morgenen), men har hatt mer lyst på te siden jeg ble gravid. Så det blir en kopp te om morgenen og av og til et glass cola på kvelden. Kaffe drikker jeg i selskaper, men da blir det med et par kopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig av kaffe før, men nå har jeg ikke klart en eneste slurk på 3 uker!(er 8 uker nå) Jeg hadde aldri trodd det. Drikker ikke brus, så er ikke mye koffein i denne kosten lenger;-) Men sukker har jeg dessverre blitt litt mer avhengig av da:(

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått helt kick på den Nestle iskaffen. Vet ikke hvor mye koffein det er i den jeg, men drikker kanskje to om dagen av den. Sånn ellers drikker jeg ikke noe kaffe med mindre vi har besøk eller er på besøk, da tar jeg gjerne to-tre kopper. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker ikke kaffe (sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid), men i det siste har jeg drukket en kopp sort te på morgenen. Drikker ikke cola/brus, så det blir lite koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe smaker ikke like godt lenger, men jeg drikker 1-2 kopper te om dagen. Om kaffelysten kommer tilbake blir det nok en kopp kaffe og en kopp te om dagen tenker jeg. Brus drikker jeg nesten ikke, kanskje et glass eller to i løpet av en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unngikk koffein i flytende form helt da jeg var gravid, gikk over til decaf te tilogmed.:fnise: Men det var jo enkelt for meg da som ikke liker kaffe, og som hadde kuttet ut alt av coladrikker lenge før jeg ble gravid. Det gikk opp for meg at jeg var avhengig, og den følelsen liker jeg ikke så jeg bestemte meg for å slutte. Mørk sjokolade ble det endel av, men holdt meg alltid innenfor den anbefalte mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke cola eller kaffe, så det blir fint lite:) Angående den iskaffen fra nestle, så har jeg prøvd å se på pakken, men finner ikke noe. Mulig det ikke er? Kan få litt dilla på den. Er bare fem uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...