Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

Fremhevede innlegg

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Dusjer stort sett hver dag, og vasker håret annenhver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker dere vaskeklut og såpe om dere hopper over dusj en gang?

Anonym poster: 6e5191d2f62bee07fc77f3260fe4b226

Skrevet

Dusjer enten hver dag, eller annenhver dag. Spørs hvordan jeg jobber og når jeg trener.

Mens håret tar jeg enten hver 2. eller 3. dag.

Skrevet (endret)

Dusjer hver dag, om morgenen. Dusjer og etter trening, så 3 dager i uka blir det 2 ganger om dagen..

Men håret vasker jeg som regel annenhver dag, ellers kan det gå 2-3 dager mellom :)

Endret av Minttu
Skrevet

Dusjer hver morgen, vasker håret hver 2-3 dag. Jeg trener stort sett om morgenene før dusj, så da slipper ejg dobbelt opp. Trener jeg på kveldstid dusjer jeg bare med vann, svette er vannløselig, så dropper såpe og shampo når det ikke trengs :)

Skrevet

Hver dag som regel fordi jeg trener hver dag. Ellers blir det annenhver dag.

Skrevet

Dusjer hver dag. Vasker håret annen hver eller hver dag.

Dere som dusjer på kvelden. Føner dere håret før dere legger dere, eller dusjer dere tidligere på kvelden? Det har jeg alltid lurt på.

Dusjer tidligere på kvelden. Håret blir altfor glatt om jeg føner det.

Skrevet

Dere som dusjer på kvelden. Føner dere håret før dere legger dere, eller dusjer dere tidligere på kvelden? Det har jeg alltid lurt på.

Dusjer annenhver dag, tidvis hver dag hvis jeg har trent. Dusjer som regel om morgenen.

Dusjer minst en time før leggetid og fletter det det begynner å bli tørt (håret mitt er veldig tynt og tørker fort).

Dusjer forøvrig annenhver dag.

Skrevet

Dusjer som regel 6 dager i uken. Trener 6 dager i uken, og dusjer følgelig om ettermiddag/kveld etter trening. Den dagen jeg ikke trener dusjer jeg som regel ikke. De dagene jeg har trent styrke inne i kaldt rom svetter jeg som regel ikke så fryktelig mye. Da bruker jeg bare såpe under armene og bare skyller resten av kroppen med vann. Jeg vasker håret 3 ganger i uken.

Anonym poster: 8bf5524c1096fbf45fa4aa8163a457cb

Skrevet

Annenhver dag, og det er det som er vanligst.

Skrevet

Normalt dusjer jeg annenhver dag, og da vasker jeg også håret. Men nå i det siste har jeg merket at det blir dusjing omtrent hver dag likevel pga trening og sånt. Men vasker håret kun annenhver dag likevel. Dusjer på kvelden.

Angående føning og vått hår så bruker jeg å dusje litt tidlig på kvelden slik at det skal få tørke mest mulig før jeg legger meg, men det skjer ofte at jeg legger meg med vått hår.

Vasker meg med våt klut (uten såpe) under armene og puppene hver morgen (og i ansiktet såklart), og så tar jeg på deodorant under armene og under puppene. Er ikke like flink til å vaske meg nedentil om jeg ikke dusjer en dag, vet ikke hvorfor, men det er akkurat som om jeg ikke liker å bruke såpe om jeg ikke kan få skylt det bort med dusjen etterpå, og jeg føler at det er ikke vits i vaske seg uten såpe der nede.. Merkelig. Men som sagt så dusjer jeg omtrent hver kveld..

Anonym poster: 5aa5a6cd6fe7db8bab863f03a3a5d778

Skrevet

Hver dag - med såpe! Svært sjelden det ikke blir hver dag ihvertfall. Ser ikke poenget med å stå og styre med klut ved vasken når dusjen er en meter unna og attpåtil tar kortere tid. Føler ikke jeg blir ordentlig ren når jeg bare vasker meg med klut heller...

Litt ot: Generelt sett er det flere segmenter av den norske befolkingen som burde både dusje og skifte klær mye oftere. Skjønner meg ikke på de som synes det er ok å gå rundt og dunste svette, usj!

Skrevet

Hver dag - med såpe! Svært sjelden det ikke blir hver dag ihvertfall. Ser ikke poenget med å stå og styre med klut ved vasken når dusjen er en meter unna og attpåtil tar kortere tid. Føler ikke jeg blir ordentlig ren når jeg bare vasker meg med klut heller...

Litt ot: Generelt sett er det flere segmenter av den norske befolkingen som burde både dusje og skifte klær mye oftere. Skjønner meg ikke på de som synes det er ok å gå rundt og dunste svette, usj!

Det får da være opp til hver enkelt? Er det så vanskelig å skjønne at noen trives i sin egen møkk?
Skrevet

Jeg dusjer stort sett hver dag, men det kan godt gå en dag eller to mellom om jeg er skikkelig lat og ikke har tenkt meg ut av huset. Det skjer ikke så ofte, da.

Synes det er raskere og enklere å dusjen kroppen enn å ta en kattevask. Vasker håret et par dager i uka, ellers blir det helt umulig.

Skrevet

Som regel hver dag, noen ganger annenhver. Vasker ikke håret hver gang, siden håret mitt er så tynt og glatt at det er håpløst når det er nyvasket, det blir vel vasket ca tredjehver dag.

Dusjer helst om kvelden, mye fordi jeg på de fleste morgener ikke har har ansvar for meg selv men også for å få med meg en unge ut, så da er det mer lettvint å ha gjort unna det mens han sover på kvelden, for jeg orker ikke å stå opp før 6 for å dusje =S

Skrevet

Jeg dusjer ca. hver tredje dag og vasker da håret samtidig, men vasker meg de dagene jeg ikke dusjer, naturligvis! (Har jeg alltid trodd, men jeg føler meg alltid som en gammel dame når jeg leser sånne tråder for folk flest dusjer visst nå for tiden, god gammeldags vask med klut er visst utdatert :ler: )

Skrevet

Annenhver til hver tredje dag. Vasker kroppen hver dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

For meg tar det kortere tid å vaske med klut enn å dusje. Tar lang tid å få varmt vann i dusjen, må sette opp håret, må tørke meg med håndkle. Med klutvask har jeg såpass tørr klut at jeg lufttørker på vei inn til soverommet igjen.

Forøvrig er det flere som med fordel kunne dusjet mindre. Overdreven dusjing, spesielt med såpe, er langt ifra bra for huden, i tillegg til at det er sløsing med energi - varmtvann krever mye strøm...

Anonym poster: 8bf5524c1096fbf45fa4aa8163a457cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...