Gå til innhold

student og mamma - utfordringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mamma og student uavhengig av om jeg er alene med barnet eller ikke. TS spurte etter erfaringer med å være student og mor, jeg kom med mine erfaringer, ergo akkurat det TS etterspurte.

Og nei, barnet mitt var ikke baby da det ble slutt mellom meg og bf, og jeg var allerede under utdanning da bruddet kom. Men, jeg ser helt klart fordelen med å ta utdanning når man har blitt alene, utdanning = i de fleste tilfeller høyere lønn og mulighet til gunstigere arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev om hvordan det er for meg, og jeg er ikke alene. og jeg kan absolutt si at det å ha barn og studere det jeg studerer, er tyngre enn å ha barn og jobb. Så det kommer nok en del an på studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det overrasker meg hvor mange som er alenemødre i studenttilværelsen! Ble det slutt omtrent med engang babyen kom da, eller?

Jeg synes svarene egentlig blir litt misvisende i forhold til overskriften...TS spør om hvordan det er å være student når man er mamma, og jeg føler svarene heller viser til hvor mye vanskeligere det er å være alenemor - uavhengig av om man har fulltidsjobb eller studier ved siden av.

Til TS: Dersom du er i et stødig forhold med mannen du får barn med, så kan dere dele på det meste, og det er ikke SÅ stor forskjell i forhold til om du også hadde jobbet (særlig hvis han jobber fullt og dere ikke begge er studenter).

Dersom du blir alenemor omtrent med engang, så er det svært kjedelig og kompliserer situasjonen betraktelig.. da ikke bare om du er student, men også om du hadde hatt en fulltidsjobb som ikke ga så mye i lønn i forhold til å f.eks ha 3 barn.

Anonym poster: 9a44cef4878ca998a6518b939fcc3dc1

er i stabilt forhold ja. blir aldri alenemor.

lurte vel heller på hvordan det er å være fulltidsstudent med baby kontra det å ha permisjon fra fast jobbb....

Anonym poster: 8c9a665ad408748815e9b60812861205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i stabilt forhold ja. blir aldri alenemor.

lurte vel heller på hvordan det er å være fulltidsstudent med baby kontra det å ha permisjon fra fast jobbb....

Anonym poster: 8c9a665ad408748815e9b60812861205

Haha, akkurat det er det vel mange som har sagt og så brent seg på.

Anonym poster: 6daa120f1509ec17837f10d019872eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte vel heller på hvordan det er å være fulltidsstudent med baby kontra det å ha permisjon fra fast jobbb....

Anonym poster: 8c9a665ad408748815e9b60812861205

Det kommer jo an på babyen og om mannen din har full inntekt slik at dere ikke lever under fattigdomsgrensa. Kommer også mye an på miljø. Sitter man isolert hjemme hele året blir man gjerne deppa uansett om man er student eller i permisjon fra jobb - venninner er gull verdt.

Lykke til uansett hva du skal gjøre.

Egentlig litt farlig å spørre folk om erfaringer, for livet ditt og dine følelser kan være veldig forskjellige fra andres liv og situasjoner. Du må nesten bare erfare selv :P

Anonym poster: 9a44cef4878ca998a6518b939fcc3dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å tenke på økonomi ser jeg for meg at det er enklere med et litt større barn enn med baby, siden alt med baby (ihvertfall for meg) er nytt og krevende. Større barn sover forhåpentligvis bedre om natten, og er kanskje lettere for andre å ta seg av. Kanskje er de i barnehagen også.

Det første året er jo babyen hjemme hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...