Gå til innhold

Bæretøy 3 mnd og eldre- hva anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at det finnes x antall tråder om ulikt bæretøy rundt om, men jeg starter min egen likevel, da jeg er litt forvirret i jungelen av bæreutstyr.

Har brukt elastisk bæresjal til babyen min og liker det godt. Nå er han 2,5 mnd og jeg synes det blir mindre og mindre praktisk ettersom han vokser.

Hva av bæreutstyr vil du anbefale til baby på 3 mnd og oppover?

Vil gjerne ha noe som er litt enklere enn bæresjal. Synes det er topp her hjemme, men ute på tur hadde det vært greit å kunne slenge på seg noe litt raskere. Synes dessuten at bæresjal er lite praktisk viss man skal ha varme klær under nå som det er kaldt ute. Og litt styrete å stå utenfor bilen og knytte det på seg.

Gutten min liker veldig godt å blir bært i sjalet og jeg synes også det er koselig. Så vil gjene fortsette min karriere som bæremamma :)

Anonym poster: b50fc5f0ab39e8bd90e49e6560f01750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt en meitai, eller en formsydd med klips som manduca, beco butterfly, ergo eller concerti. Sistnevnte er på halv pris på concerti sine sider. Super formsydd sele, som er enkel i bruk.

Anonym poster: afa60daac2337cd9dba910a020f6cf66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler mei tei :-) Syns den var veldig grei å regulere sånn at den passet helt til min kropp! Ellers hadde jeg også en manduca etterhvert, fornøyd med den og, men likte aller best mei teien min.

Har også hørt mye bra om ergo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ergo og er godt fornøyde med den! Jeg fikk litt fnatt av 5m sjal, men Ergoen er veldig enkel å klipse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler mei tei :-) Syns den var veldig grei å regulere sånn at den passet helt til min kropp! Ellers hadde jeg også en manduca etterhvert, fornøyd med den og, men likte aller best mei teien min.

Har også hørt mye bra om ergo!

Det heter mei tAi :fnise:

Anonym poster: 0183904476d1482c3c90a176514689f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker meitai, mannen formsydd (vi har en Ergo og en Manduca, foreløpig er Ergoen best, men Manducaen er suveren når de blir litt større). I tillegg har vi ringslynge som brukes til "småbæring". Så jeg vil vel si at det går mye på personlige preferanser. Om du bor i Oslo-området ville jeg tatt turen til Bæreglede og prøvd litt forskjellig. Alternativt kan du jo sjekke Tettinntil om det skal være bæretreff i nærheten av der du bor og slenge deg med på det, der kan det ofte være mulig å få prøve en del forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for mange gode svar!!

Ser ut til at meitaien er mest populær blant damene på KG! :)

Hvor lenge bruker dere den cirka? Skal lese litt mer om den nå.

Jeg bor i gokkelandet, så jeg må bare høre på erfaringer/lese meg opp, og bestille det jeg at mest troen på.

Anonym poster: b50fc5f0ab39e8bd90e49e6560f01750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manduca er en veldig god sele etter hvert. Kanskje litt for stor i en måned eller to til, men så har du en sele som varer ut bæreperioden når den passer.

Meitai er en samlebetegnelse på en type sele, og det finnes flere produsenter. Beredilla er en produsent som lager meitai custom akkurat sånn du vil ha den. Hun lager også meitai med klips, som blir en blanding mellom formsydd sele og manduca.

Jeg bærer fortsatt mine 2,5åringer på ryggen i vår Boba 3g (en annen formsydd som passer best til de litt større babyene og barna). Jeg synes det går strålende fremdeles, senest i går hadde jeg en av guttene på ryggen i en times tid. Det er ikke tyngre enn en ryggsekk på 15kg siden vekten fordeles veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremdeles bære treåringen i meitai. Har riktignok en toddlerstørrelse til han, men brukte standard babystørrelse fra Kleinsmekker til han var to år, og jeg ble gravid igjen (med påfølgende hyperemesis).

Anonym poster: afa60daac2337cd9dba910a020f6cf66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere andre her, meitai eller manduca. Manducaen er mer klumpete, meitaien blir på en måte nærmere. Manducaen tar litt kortere tid å få på, men meitaien går raskt å knyte når du får dreisen på det. Meitai er lettere å få under jakke.

Begge kan brukes fra nå, vi har brukt begge helt fra fødsel. Synes manducaen er best til jenta mi på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd mei tai, eller noe annet enn det jeg har selv for den saks skyld, men jeg kjøpte Manduca etter tips her inne. Og jeg har virkelig vært helt strålende fornøyd. Liker at den klipses så raskt på, noe jeg har satt pris på siden jeg har en utålmodig gutt som tidligere plutselig kunne hyle sn en stukken gris når vi trillet og han var lei. Kjekt da å få selen på fort som bare det. Har også brukt den en del på skogstur, og den er veldig komfortabel å bruke. Gutten min veier nå litt over 10 kg, og kjenner at jeg kan bære lenge i denne selen. Vasket hele huset med gutten på ryggen senest i dag, og blir ikke spesielt sliten av det.

Men, som sagt, jeg har lite sammenligningsgrunnlag, og jeg vet mange er fornøyde med Ergo, mei tai m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bærekomforten i en (god) meitai er langt bedre enn i en formsydd (Ergo/Manduca/Angelpack/Beco osv), spesielt ved magebæring synes jeg en meitai avlaster langt bedre. Jeg kunne bære lenge på magen i en meitai, mens i Manducaen så var det tungt etter 5-10 min. På rygg er det ikke like stor forskjell.

Ang hva som er kjappest så tar det meg ikke lengere tid å knyte på meg en meitai enn det tar å klipse på en Manduca, det er rett og slett hva man er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er interessant for meg! Har en liten frøken på 3mnd som virkelig hater å ligge i vogna, hylskriker! Dette gjør jo at jeg blir veldig låst her hjemme.. Det eneste som har fungert er å bære henne i bæresele med ansiktet framover. Dette har jeg gjort minst mulig fordi jeg har hørt det blir litt mye inntrykk å fordøye for en så liten baby, men helsesøster sa det var greit på korte turer, som feks når jeg må på butikken osv.

Men dere bærere:

Bruker dere aldri vogn? Hvordan gjør dere det når det blir kaldt ute?

Jeg kan jo kle på godt med dress og lue, men tenker på det lille fjeset...

Mener ikke å spore av tråden altså, beklager det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...