Gå til innhold

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er utdannet innen kontorfag (sekretær), men av en eller annen grunn skiftet jeg retning, og begynte på en 3 årig helsefagutdanning på høyskolen. Jeg er halvveis til jul. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg trives med det jeg gjør nå...det er så veldig opp og ned, men viss jeg går helt inn i meg selv, så vet jeg at jeg har mer lyst å jobbe som sekretær.

Jeg blir så trist. Å gå på skolen er bare ett ork, lese til eksamen og prøver. Jeg føler jeg bare må fullføre nå. Jeg er jo tross alt halvveis:(

Men hver dag tenker jeg på den gamle jobben min, og ønsker at jeg var der.

Skal jeg bare fullføre, så har jeg en høyskoleutdanning i boks, og så kan jeg jobbe som sekretær NRK jeg er ferdig viss jeg ønsker det? Eller burde jeg slutte? Føler det blir så dumt å bare gjør ting halvveis. På CV'en har jeg også et avbrutt høyskolestudium (begynte rett etter VGs. Og gikk bare frem til jul første år) :(

Jeg blir så lei og trist av dette her :(

Tips? Da blir jeg kjempeglad!!

Anonym poster: 2294cd10e39b58200b7e7326285990b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrivefeil, NÅR, ikkje NRK ;) ts

Anonym poster: 2f395b5a5b656365d273d21632edf0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sluttet med tanke på studielånet. Ikke noe vits i å få enda halvannet år med studielån når du innerst inne vet du ikke vil jobbe med den utdanningen.

Hva med å ta kontakt med gamle arbeidsplassen for å høre om noen ledige stillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen side så vil det studielånet som ts har tatt opp til nå være bortkastet. Jeg ville ha fullført. Da vil du jo muligens være mer attraktiv for en legesekretærstilling e.l., eller en hvilken som helst jobb innen omsorgstjenesten/kontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...