Gå til innhold

Gravid og redd etter å ha røykt (sterk) marijuana


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Loverdose

Jøss, ifølge legen min er det i kroppen 1/2 år.

Anonym poster: ee4f9b6f8c126f8663fbd01128f3028d

Leger sier mye rart og i dette tilfellet tar legen din feil.... Det kommer an på om man røyker regelmessig, engang i blant eller veldig sjeldent. Røyker man bare en gang er det ute av kroppen ganske så kjapt for å si det slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke like positiv og oppfordrende som de andre her. Som jeg skrev, dette merker du først når barnet er født. Dette merker du først i oppveksten til barnet. Viser det seg at barnet ditt er tregere på skolen, har vanskelig for dette med motorikk eller barnet opplever andre problemer så kommer du alltid til å lure på om det er fordi du røykte mens du var gravid. Tro meg, dette er en mare som aldri kommer til å slippe deg. Aldri. Du kommer alltid til å lure på om du gjort ditt eget barn skade ved å røyke.

Bare så du vet. Jo, det kommer til å være vondt. Ja, jeg virker kald. Jeg er ikke det. Jeg ønsker virkelig å si deg noen trøstende ord. Men enda mer ønsker jeg at dette skal brenne seg fast i deg så du aldri finner på å røyke mens du er gravid og etter når du gir melk. Tro du meg, du kommer til å lure på for resten av ditt liv, om du har gjort ditt eget barn skade.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Er det mulig?!? TS visste ikke at hun var gravid på det tidspunktet!

Hva mener du TS skal gjøre da? Ta abort?

Anonym poster: 29bf79a0ee561e007feeb89f51a974a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?!? TS visste ikke at hun var gravid på det tidspunktet!

Hva mener du TS skal gjøre da? Ta abort?

Holde seg unna den slags og burde ikke ha tatt i slikt til å begynne med. Nå har TS gjort dette likevel. Som sagt, det er en mare som kommer til å ri henne for resten av hennes liv. Selv om barnet er helt normalt og ikke har den minste skade av det så kommer TS likevel til å gråte mange kvelder og lure på om det er hennes feil at barnet sliter med matte på skolen, eller norsk, eller er rastløs, eller andre ting.

TS skulle aldri ha drivd på med dette til å begynne med. Det kommer ikke noe som helst godt ut av det.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde seg unna den slags og burde ikke ha tatt i slikt til å begynne med. Nå har TS gjort dette likevel. Som sagt, det er en mare som kommer til å ri henne for resten av hennes liv. Selv om barnet er helt normalt og ikke har den minste skade av det så kommer TS likevel til å gråte mange kvelder og lure på om det er hennes feil at barnet sliter med matte på skolen, eller norsk, eller er rastløs, eller andre ting.

TS skulle aldri ha drivd på med dette til å begynne med. Det kommer ikke noe som helst godt ut av det.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

:klaske: :klaske: :klaske:

Anonym poster: 72c218b7cc847674608b340cddb4f0cd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: :blomst: :blomst:

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Jeg har ikke ord.

Anonym poster: 29bf79a0ee561e007feeb89f51a974a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurifix

Jeg oppdaget i dag at jeg er gravid, sannsynligvis ca 5 uker på vei. For 2 uker siden røykte jeg marijuana, rent (uten å blande i tobakk). Dette var et engangstilfelle. Jeg ble veldig fjern og så dårlig at jeg besvimte, var borte i ca 1 min. Nå er jeg livredd for at jeg kan ha skadet embryoet, siden denne røyken var såpass sterk samt at jeg faktisk besvimte. Tror dette stoffet henger igjen i kroppen en stund etterpå. Om ikke noen her vet noe om dette, er det noen som har kontaktinfo på noen som kan? Stoler ikke på at fastlegen min kan nok om akkurat dette. Jeg lever ellers sunt, trener og har drukket lite alkohol denne perioden. Er 29 år.

Anonym poster: 2eef20461058dd2a5ff646b4d1b028c3

Du har ingenting å frykte. Embryoet blir ikke skadet av marijuana. Om du skulle oppleve problemer med fødsel og barnet så er det ikke pga marijuanaen den en gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Holde seg unna den slags og burde ikke ha tatt i slikt til å begynne med. Nå har TS gjort dette likevel. Som sagt, det er en mare som kommer til å ri henne for resten av hennes liv. Selv om barnet er helt normalt og ikke har den minste skade av det så kommer TS likevel til å gråte mange kvelder og lure på om det er hennes feil at barnet sliter med matte på skolen, eller norsk, eller er rastløs, eller andre ting.

TS skulle aldri ha drivd på med dette til å begynne med. Det kommer ikke noe som helst godt ut av det.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Det er en plante. Slapp av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en plante. Slapp av.

Datura stramonium og opiumsvalmuer er også bare planter, hvorvidt rusmiddelet stammer fra en polsk kjeller eller forekommer naturlig er irrelevant :P Men så har det nok som sagt lite å si for barnet så lenge det bare er et enkeltilfelle, måtte bare være vrang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Datura stramonium og opiumsvalmuer er også bare planter, hvorvidt rusmiddelet stammer fra en polsk kjeller eller forekommer naturlig er irrelevant :P Men så har det nok som sagt lite å si for barnet så lenge det bare er et enkeltilfelle, måtte bare være vrang.

Helt greit at du er vrang, jeg er for trøtt til å være vrang tilbake. :blomst:

Det har ikke noe å si når det er et engangstilfelle. Det samme gjelder røyk og alkohol, om man er så uheldig at man tar en røyk eller inntar et par glass med vin mens man er gravid, så skader det ikke barnet alvorlig. Det at barnet kan få nedsatt konsentrasjonevne, misdannelser og annet er bare pisspreik når det er snakk om EN GANG. Om barnet likevel får problemer i sitt fremtidige liv, trenger det ikke være på grunn av at moren røkte seg en joint/pipe når hun var gravid i første/andre/tredje uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasjrus?

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Nei, jeg røyker ikke hasj.

Anonym poster: 29bf79a0ee561e007feeb89f51a974a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Jeg er ikke like positiv og oppfordrende som de andre her. Som jeg skrev, dette merker du først når barnet er født. Dette merker du først i oppveksten til barnet. Viser det seg at barnet ditt er tregere på skolen, har vanskelig for dette med motorikk eller barnet opplever andre problemer så kommer du alltid til å lure på om det er fordi du røykte mens du var gravid. Tro meg, dette er en mare som aldri kommer til å slippe deg. Aldri. Du kommer alltid til å lure på om du gjort ditt eget barn skade ved å røyke.

Bare så du vet. Jo, det kommer til å være vondt. Ja, jeg virker kald. Jeg er ikke det. Jeg ønsker virkelig å si deg noen trøstende ord. Men enda mer ønsker jeg at dette skal brenne seg fast i deg så du aldri finner på å røyke mens du er gravid og etter når du gir melk. Tro du meg, du kommer til å lure på for resten av ditt liv, om du har gjort ditt eget barn skade.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Jeg håper du sliter med mareritt om natten, for det fortjener du. Hvem faen er du til å skrive så vonde ord til en kommende mor? Ikke pek fingeren mot andre uten at den er ren, please. Og i mine øyne ble den akkurat dynket i dritt slik som du skriver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Det kan også være at du besvimte fordi du er gravid, og derfor tåler mindre. Ikke bare at det var sterkt.

Anonym poster: 35bef019248cb18659712f19dbdf3437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde seg unna den slags og burde ikke ha tatt i slikt til å begynne med. Nå har TS gjort dette likevel. Som sagt, det er en mare som kommer til å ri henne for resten av hennes liv. Selv om barnet er helt normalt og ikke har den minste skade av det så kommer TS likevel til å gråte mange kvelder og lure på om det er hennes feil at barnet sliter med matte på skolen, eller norsk, eller er rastløs, eller andre ting.

TS skulle aldri ha drivd på med dette til å begynne med. Det kommer ikke noe som helst godt ut av det.

Anonym poster: e219e0d690e190f1913fefdf819cc9e0

Du kan ikke være riktig vel bevart....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detkan være ikroppen opp til 6-8 uker.

Ikke ved et engangstilfelle. Det kan være i kroppen inntil 12 uker, dersom man røyker regelmessig, dvs hele tiden "fyller på" med stoffet over lengre tid. Men røyker man sporadisk vil det være ute av kroppen etter 3-7 dager.

Anonym poster: ecce3b82c793967b7320a22220dda559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må dere roe dere ned. Barnet har tatt NULL skade av at hun fikk i seg litt Marihuana. Marihuana har lav giftighet i seg, og er et "lett"rusmiddel, no harm.

Og til TS, jeg tror ikke du besvimte, jeg tror du bare ble veldig veldig høy.. :smoke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... embryoet fester seg ikke til livmoren før det er ti dager gammelt, for det første! Du røkte før det var det, så det kan ikke ha fått i seg den dosen som var der akkurat når du røykte.

For det andre er det overveldende sannsynlighet (fordi det er så utrolig tidlig) for at hvis det tok skade hadde skaden vært så stor at du hadde mistet babyen der og da... (det er slik med tidlig fyllekule før man vet at man er gravid)

Begge disse forutsetter at det var et engangstilfelle!

Anonym poster: 5548962bd61e477e1b6a3f5f17648fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort! Du visste jo ikke at du var gravid. Ikke noe å gjøre med det nå. Jeg ville ikke nevnt det til legen, som flere sier her. Dette skjedde en gang! -mens legene vil kanskje ikke tro på det å behandle deg deretter. Går bra dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt å bruke dop uansett , så da får man leve med hva det kan føre med seg da . Man gjør et valg og kan bli straffa for det ..

At marihuana er ufarlig , tror jeg ikke noe på i det hele tatt. Er jo en grunn til at det er ufarlig , naive folk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...