Gå til innhold

Oslo er en møkkaby!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som innflytter synes jeg lokale Oslo-folk er ganske usosiale. Omtrent alle vennene mine i Oslo var andre innflyttere, fordi de lokale Oslo-folka var totalt uinteresserte i å møte nye mennesker. De hadde sine venner fra før av, så med en gang forelesning var ferdig dro de rett hjem, gadd aldri bli med på fester, inviterte aldri til fest, gadd ikke bli med på så mange andre aktiviteter som ikke var obligatoriske.

Kanskje det hadde noe med akkurat det kullet jeg var i, miljøet på en liten IT-skole eller noe sånn, men 4 år i Oslo var en ensom opplevelse, og flere innflyttere har samme opplevelsen.

Anonym poster: 8fc379c2d770d248b4483dea2b4fa473

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Nenya82
Skrevet (endret)

Det som irriterer meg mest er at endel folk som bor i Oslo tror at de er så mye bedre enn resten av landet og at Oslo er verdens navle.

Vet om folk som MÅ bo i Oslo,og som ikke kan flytte til et annet sted fordi de kun liker å bo i Oslo.(eller de har jo aldri prøvd å bo noe annet sted,så det er vel bare noe de "vet")Selv om de er nyutdannet og ikke har store sjanser til å få seg jobb i Oslo så MÅ de bo der.Besøker de en annen del av landet så skulle man omtrent tro at de besøkte en annen planet :gjeiper:

Jaja,og jeg som trodde at bergenserne hadde rykte på seg for å aldri ville forlate byen sin,men enkelte Oslofolk er ikke mye bedre.

For min del er jeg ikke så glad i Oslo,men jeg kan godt reise dit for en helg eller noe.Jeg elsker å bo i byen så det er ikke det,men det er ikke en by som det frister for min del å flytte til eller kanskje hvis jeg fikk den kremjobben ;)

Endret av Nenya82
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har til og med gått hjem fra byen gjennom Grønland midt på natta uten å bli voldtatt i rumpa.

Snakk om å utfordre skjebnen!

Anonym poster: 3a95ef483aa6733b0edb13b85b2474d5

• Liker 2
Skrevet

Kan man ikke bare innse at så lenge man ikke har bodd i en by, det være seg Oslo, Bergen eller hvilken som helst by, så vet man faktisk heller ikke noe om hvordan det er å bo i den byen?

jeg tror faktisk aldri jeg har hørt en som ikke har bodd i oslo, som har opplevd oslo slik vi som faktisk bor her gjør. Fordi når man bare er her på jobb eller ferie, så ser man ikke byer slik innboere gjør,m og det gjelder da like mye for oslo som det gjelder alle andre byer.

Har dere aldri tenkt det når dere er på ferie andre steder?

Jeg gjør det ofte, jeg kan rusle rundt i Barcelona og synes det er såååå fantastisk. Så ser jeg på lokalfolket, og tar meg i å undres over hvordan det må være å bo der. For jeg innser jo at min oppfatning som besøkende, ikke engang nærmer seg hvordan det er å leve i den byen.

• Liker 6
Gjest Badebuksa
Skrevet

Oslo er en drittby ja. I hvertfall i sentrum!

Huff og æsj.

Folk overalt, skumle folk med rare frisyrer, folk som tisser, spyr og gjør sitt på gatehjørner.

Det er et eller annet forstyrrende med Oslo.

Stakkars lille, store Oslo by?

Det er så upersonlig også. Verre enn Gotham City.

Hvor er vår Batman som kan redde oss fra Oslo?

Og alle uttalemåtene.. osjjlo...oshhhlo...oSlo.

Man kan bli lettere sinnsyk av å oppholde seg der i mer enn et par timer.

Det eneste som er ålreit med Oslo, det er at de har det du trenger av bøker.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Huff og æsj.

Folk overalt, skumle folk med rare frisyrer, folk som tisser, spyr og gjør sitt på gatehjørner.

Nå lurer jeg veldig på hvor i Oslo du har vært? Høres ut som du går ut ifra at bare sentrum er Oslo

Endret av Sofie_22
  • Liker 3
Skrevet

Huff og æsj.

Ivar Aasen?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nå lurer jeg veldig på hvor i Oslo du har vært? Høres ut som du går ut ifra at bare sentrum er Oslo

Nei, såklart er det andre deler enn sentrum som også er Oslo.

Men du er enig i at det er dritt i sentrum?

Oslo S, karl johan osv. Har vært litt rundtomkring, var ikke så ille på vinderen.

Skrevet

Oslo S, karl johan osv. Har vært litt rundtomkring, var ikke så ille på vinderen.

Hvis Oslo S og Karl Johan er de eneste stedene du har vært på, hvilket er tydelig da det er de to "stedene" du nevner, forstår jeg godt at ditt inntrykk er dårlig. Men da kan du nesten ikke uttale deg heller, Oslo er så mye mer.

• Liker 4
Skrevet

Oslo S er en jernbanestasjon, liksom.... :fnise: Besøk jernbanestasjonene i de større byene nedover Europa du, så er vel ikke Oslo den eneste byen du legger ditt hat på, på grunnlag av jernbanestasjonen i byen. LOL.

• Liker 5
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Hvis Oslo S og Karl Johan er de eneste stedene du har vært på, hvilket er tydelig da det er de to "stedene" du nevner, forstår jeg godt at ditt inntrykk er dårlig. Men da kan du nesten ikke uttale deg heller, Oslo er så mye mer.

Nei, jeg har vært andre steder også, men husker ikke navnene. Men det har alltid, nesten i allefall, vært en ekkel, shabby stemning overalt jeg har vært. Rotete i butikkene, møkkete ute, møkk og rot. Og alt for mye folk.

(Ja, har vært utenfor sentrum mange ganger, men noterer meg ikke navn. Har vært på en dyrekl. på div. butikker utenfor, i boligområder osv)

Endret av Badebuksa
Gjest Badebuksa
Skrevet

Oslo S er en jernbanestasjon, liksom.... :fnise: Besøk jernbanestasjonene i de større byene nedover Europa du, så er vel ikke Oslo den eneste byen du legger ditt hat på, på grunnlag av jernbanestasjonen i byen. LOL.

:fnise: Du er så smaaaart!
Skrevet

:fnise: Du er så smaaaart!

Takk! :DDDD Neida, men Oslo S og Karl Johan ER faktisk ikke noe hyggelig. Jeg ferdes ikke der lengre.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Takk! :DDDD Neida, men Oslo S og Karl Johan ER faktisk ikke noe hyggelig. Jeg ferdes ikke der lengre.

Ikke jeg heller. Bare til nød, om jeg må ha en bok de ikke har i nærmeste by. Da sniker jeg meg inn på Tanum ved Oslo S. Og løper til toget så fort som mulig.
Skrevet (endret)

Jeg har fått det for meg at mange som ikke er fra Oslo eller aldri har bodd der tar utgangspunkt i type karl johan og område rundt når de påpeker at de aldri kunne bodd i Oslo eller ikke liker byen. Det er mange hyggelige boligområder utenfor sentrum hvor turområder og natur er rett rundt hjørne :)

Endret av Sofie_22
  • Liker 4
Skrevet

Nei, jeg har vært andre steder også, men husker ikke navnene. Men det har alltid, nesten i allefall, vært en ekkel, shabby stemning overalt jeg har vært. Rotete i butikkene, møkkete ute, møkk og rot. Og alt for mye folk.

(Ja, har vært utenfor sentrum mange ganger, men noterer meg ikke navn. Har vært på en dyrekl. på div. butikker utenfor, i boligområder osv)

Har du opplevd noe mer av oslo en butikker og shopping?

Ta en rusletur opp langs akerselva fra nydalen og opp mot maridalsvannet, ikke veldig mye butikker der, men koselig turområde.

Legg deg med en god bok ved vannet bak teknisk museum, dypp deg i kulpen om det er for varmt, og gå nedover igjen blant klukkende vann og grønne trær så langt øyet ser.

Gå en tur på sagene en solskinnsdag eller en liten tur på kampen.

Du har marka mange steder, områder med masse natur og ro og fred, uten butikker, uten søppel og hvor skittent blir det ved vannkanten egentlig?

Fornebu har blitt kjempefint, masse fine turstier, strand, kafe, rent og pent, vann som renner og ikke så gæli mye folk enda.

Jeg bor i oslo, men skal jeg shoppe, så er det heller sjeldent jeg tar turen til Oslo S, Oslo city eller Karl Johan. Sentrum i hovedstader er alltid, i min erfaring, rotete, skittent, folkefullt og travelt.

Har vært en tur i sentrum idag, høygravid og blid, og folk er virkelig smilende, pratsomme og hyggelige. Jeg blir smilt til av mange, flere som nikker blidt og spør "nå er det ikke lenge igjen?" og det er mange som slår av en prat.

Men er man skeptisk og ikke veldig smilende selv, så får man nok ikke så mange smil tilbake heller, men DET gjelder uansett hvor man er. ;)

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg absolutt må ut å gå i Oslo`s gater etter mørkets frembrudd, har jeg alltid på skuddsikker vest og kniv i veska.

Føler meg ikke trygg i Oslo lenger..

Anonym poster: a54db3cb30ec0522b162eca333ecfc64

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Oslo. Det jeg setter pris på er et livlig sentrum med mye rart som skjer (positive & negative), likt de fleste større byer rundt om i verden. Men samtidig det unike med Oslo få andre hovedsteder kan skilte med er kort vei til naturen.

Fra endestasjon til T-banen kan jeg ta bena fatt, sykle el på ski komme meg inn i villmarken. Jeg har mine hemmelige perler hvor det kan gå dager uten jeg møter folk. Ren villmark. Der slår jeg opp telt, fyrer opp bål, plukker bær og fisker ørret.

Noe slikt har jeg sjelden opplevd i andre større byer rundt om i verden. Å ha denne friheten.

Storbylivet med mulighet for å komme seg ut i villmarken rett utenfor stuedøren. Og har andre storbyer hatt noe lignende så har naturområdet vært så gjennomregulert at en kan knapt slå opp et telt uten tillatelse.

I tillegg har en også øyer man kan komme seg ut på fjorden sommerstid. Riktignok ikke så uberørt som en finner mange steder i marka.

I tillegg setter jeg pris på et mer stabilt sommervær. Er opprinnelig fra vestlandet og der kan man nesten telle på en hånd de dagene temperaturen krøp over 20 grader i løpet av sommeren.

Anonym poster: ef22fadfce01457c3b1f9faace71bf6d

• Liker 2
Skrevet

Selv er jeg fra et veeldig lite tettsted langt nord. Og alle jeg kjenner som kommer herfra hater Oslo og det urbane livet - men de har aldri orket å dra dit selv. Jeg har vært i Oslo, Bergen, Trondheim osv. flere ganger og stortrives. Når jeg skal begynne å studere gleder jeg meg til å bo i en større by. Anonymiteten og mangfoldet er noe jeg ser frem til. Her opplever jeg veldig mange rykter, og jeg liker ikke å møte folk på butikken for jeg vet at de baksnakker alle. Når man er så isolert og så få innbyggere, blir bonderomantikken snudd opp ned. Mange har meninger om meg og mine interesser, og om jeg ønsker en universitetsgrad hører jeg at jeg kommer til å bli ubrukelig. Nei, alt er ikke bare fryd og gammen på bygda. Selvsagt er det ikke bare positivt å bo i Oslo eller byer generelt, men det er alt etter hva man selv liker.

Anonym poster: 0ddbc2bb36c7b105353814d17ea03ff1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...