Gå til innhold

Oslo er en møkkaby!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Voldtekter, ran, overfall, knivstikking. Ikke et trygt sted etter mørkets frembrudd.

Kalde mennesker!

Fatter ikke at noen orker å bo der.

Sånn der fikk jeg det ut.

Anonym poster: ffd1b055bbd8f6ad87e38236c18f0b61

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for besøket. Husj, tilbake til bygda med deg.

• Liker 38
Skrevet

Takk for besøket. Husj, tilbake til bygda med deg.

Er ikke fra bygda, men en annen større by i Norge. Her er det trygt i forhold til Oslo. Hyggelig folk her også.

Anonym poster: 52e5e78b8abf58ba7f092fd38843d3d8

• Liker 3
Gjest Gunfreak
Skrevet

Alle byer en bygda sammenlignet med Oslo, har bodd i Oslo i 27 år og aldri hatt noe problemer, folk er hyggelige nok, men det er jo en relativt stor by og da er man ofte mindre persnolig enn mindre steder, men fremdeles får altid et hyggelig smil og hei fra de som jobber i butikken, en butikk drevet av folk med pakitansk bakgrunn er kjempe hyggelig, sier altid hei når jeg møter dem, og de sier hei tilbake kjempe hyggelige folk.

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke sånn at de fleste som bor i Oslo blir utsatt for voldtekt, ran, overfall og knivstikking, men sånne ting skjer i alle byer, og mer i de større byene. Oslo er absolutt ikke farlig.

Hvis du synes Oslo er utrygt så håper jeg ikke i reiser noe særlig, for nesten alle andre steder i verden er farligere.

Kalde mennesker? De kriminelle? Eller innbyggerne som ikke går rundt og er redde hele tiden?

Anonym poster: b29a9705a3ccf9afded6b7f2e7857bf0

• Liker 6
Skrevet

Jeg har følt det sånn som deg.

Vet ikke om folk egentlig er så kalde, men de er så mange. Folk driver med så mye, bytter aktiviteter og sosiale strukturer er ikke så solide. De med mange venner får fler, de med ingen sliter...

Jeg bodde i Oslo i mange år og hadde en rekke "periodevenner".

Og har man venner så må man være så "på" hele tiden for å holde på dem, ellers går de videre til andre. Er man travel så er man kjip. Er man sliten er man kjedelig.

Har noen funnet ut at de ikke liker deg, så er det plutselig enda flere som er skeptiske til deg. Og så faller man umerkelig ut når det skal inviteres og arrangeres...

Når det gjelder overfall etc: Oslo kan være skummel om man bor alene, og noen jobber er mer risikofylte enn andre. Man er ikke nødvendigvis en pingle om man ikke takler det i lengden.

Vel, storby er ikke greia for alle. Heldigvis er det alternativer :)

Anonym poster: 4909ff2459901a5c9515cbb27e1b93dd

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er jo faktisk sånn at Oslo har blitt nordens krimhovedstad, så er liten vits i å benekte at det er mye dritt som skjer i den byen.. er forøvrig enig i at det er en møkkaby, men det er en møkkaby jeg liker :)

Endret av Envy
  • Liker 4
Skrevet

Jeg føler meg mer trygg når jeg er i Helsinki enn i Oslo, der har jeg ikke engang noe imot å vandre drita full tilbake til hotellet kl.4 om mårran.. Det hadde jeg ikke gjort alene i Oslo!

Oslo er bare bra til konserter! ;)

Anonym poster: a60cdf8b8ebe755312ea491f63a8c189

• Liker 4
Gjest Gunfreak
Skrevet

Det er jo faktisk sånn at Oslo har blitt nordens krimhovedstad, så er liten vits i å benekte at det er mye dritt som skjer i den byen.. er forøvrig enig i at det er en møkkaby, men det er en møkkaby jeg liker :)

Volds kriminalitet er lavere I oslo enn gjennomsittet, ja det er masse inbrudd, tyveri, noen ran, bil tyveri osv, men voldtekkter, drap, overfall er det mindre av i Oslo enn resten av byen.

Det er vel kanskje 30-40 drap vanligvis i norge pr år(var jo mye høyere i fjord så klart)

Og selv om oslo har nesten 1/4 av inbyggerne i norge har vi ikke 1/4 av alle drapene.

• Liker 4
Skrevet

Alle byer en bygda sammenlignet med Oslo, har bodd i Oslo i 27 år og aldri hatt noe problemer, folk er hyggelige nok, men det er jo en relativt stor by og da er man ofte mindre persnolig enn mindre steder, men fremdeles får altid et hyggelig smil og hei fra de som jobber i butikken, en butikk drevet av folk med pakitansk bakgrunn er kjempe hyggelig, sier altid hei når jeg møter dem, og de sier hei tilbake kjempe hyggelige folk.

Det viser jo bare hvor arrogante dere er når dere mener at alt utenfor Oslo er bygd. Skulle tro dere levde i en boble.

Kjenner flere som har bodd i Oslo i mange år, men de flytter tilbake nettopp fordi Oslo ikke er en hyggelig by.

Det er noen positive ting med Oslo, men de kan jeg telle på en hånd.

Jeg lurer også på hvorfor dere stiller dere så i forsvar. Syns dere voldtekter og kriminalitet er sjarmerende?

• Liker 7
Gjest Gunfreak
Skrevet

Det viser jo bare hvor arrogante dere er når dere mener at alt utenfor Oslo er bygd. Skulle tro dere levde i en boble.

Kjenner flere som har bodd i Oslo i mange år, men de flytter tilbake nettopp fordi Oslo ikke er en hyggelig by.

Jeg lurer også på hvorfor dere stiller dere så i forsvar. Syns dere voldtekter og kriminalitet er sjarmerende?

Jeg har vært totalt drita på byen mange ganger, et lett offer for tyveri eller ran, men ingen ting skjer.

Har flere ganger selv stoppet for å passe på andre som er så fulle de spry, og passer på at de ikke blir skadet og ikke er i noe fare. Oslo om sommeren er fantatisk, en sommer natt gikk jeg og vennen mine gjennom hele oslo, vi gadd ikke bruke penger på taxi, så vi bare gikk det var varmt og godt, tok vel nesten 90 minutter for oss å komme oss hjem, men det var digg, en perfekt slutt på en hyggelig kveld.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært totalt drita på byen mange ganger, et lett offer for tyveri eller ran, men ingen ting skjer.

Har flere ganger selv stoppet for å passe på andre som er så fulle de spry, og passer på at de ikke blir skadet og ikke er i noe fare. Oslo om sommeren er fantatisk, en sommer natt gikk jeg og vennen mine gjennom hele oslo, vi gadd ikke bruke penger på taxi, så vi bare gikk det var varmt og godt, tok vel nesten 90 minutter for oss å komme oss hjem, men det var digg, en perfekt slutt på en hyggelig kveld.

Hva hjelper det at det ikke har skjedd noe med akkurat DEG når det har skjedd med mange andre?

• Liker 7
Skrevet

Jeg er LITT enig her, men igjen; siden Oslo er så jævla svær skjer det mye kult der også. Konserter, konferanser etc. Ikke minst har også Oslo MYE billigere Kebab enn andre byer!!! + mye mer uavhengig næringsliv. I Trondheim og Bergen har storkjedene snart spist alt av småbutikker.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kanskje vi går i forsvar fordi de fleste av oss ikke har noe forhold til voldtekter og kriminalitet, men til alle de fantastiske stedene og folkene vi møter her!?

Etter min oppvekst på bygda var det en lettelse for meg å komme til byen der jeg kunne være anonym, gjøre ting som jeg er interessert i som ikke fantes der jeg vokste opp og ikke minst møte et mye større mangfold av mennesker enn det er i bygda jeg vokste opp i.

For meg er Oslo et fantastisk sted å bo, og jeg har aldri merket noe til de negative sidene.

Men selvfølgelig, alle trenger ikke like Oslo, men de av oss som gjør det må jo få lov til det. Det ville jo være utrolig trist om over en halv million mennesker skulle hate den byen de bor i.

• Liker 9
Skrevet

Det er vel kanskje 30-40 drap vanligvis i norge pr år(var jo mye høyere i fjord så klart)

Og selv om oslo har nesten 1/4 av inbyggerne i norge har vi ikke 1/4 av alle drapene.

I snitt er det litt over dobbelt så mange drap i Oslo som i resten av landet. Du bør ikke prøve å lage statistikk ved å blande totalt antall for landet og de du kan huske å ha lest om i aviser som har skjedd i Oslo.

Anonym poster: a58b843180291d80e716b210b6548468

• Liker 1
Skrevet

Sier vel seg selv at det skjer mer i en stor by en mindre byer el tettsteder. Blandingen av folk er jo mye større og ikke minst at alle mulige folke grupper er tilstede. Mer å være uenig om og større konflikt nivå når flere ulikheter mikses.

Har tidligere bodd i Oslo og synes personlig det er en alt for hektisk og upersonlig by. Folk med store problemer "ligger " nærmest "strødd" i bybildet og mye elendighet ifht til narkotika og tigging. Etc

Men selvfølgelig er jo ikke hele byen like ille.

Opplevde aldri at noen gikk bort å hjalp til om noen feks lå halv død på gaten..

Men fin by å være på weekend ;)

Men byer er like forskjellig som folkene som bor der. Noe for en hver smak. Bra at ikke alle elsker Oslo da. Hvor skulle vi bodd da;)

Skrevet

På bygda ble jeg utfryst fordi foreldrene mine hadde høyere utdannelse.

På bygda ble jeg mobbet fordi jeg hadde en uvanlig fritidsaktivitet.

På bygda ble jeg ropt ukvemsord etter av unger jeg ikke kjente som hadde hørt rykter.

På bygda ble håret mitt påtent fordi jeg var flink på skolen.

På bygda ble broren min slått ned.

På bygda ble en klassekamerat drapsmann.

På bygda ble 10% av klassen min rusmisbrukere.

OsLOVE.

Anonym poster: a624b7ba0d169cfda284c88bc7df1668

• Liker 21
Skrevet

Oslo har vært en møkkaby helt siden betongkukken ble reist der. Oslo City med babyvankerne siden og all den dritten. Nei takk. Oslo mistet sin sjarm en gang på begynnelsen av 90-tallet. Før det var det en stor småby. Nå har de til og med revet Holmenkollen.

Anonym poster: 17dd091ed36563e409d970196113c6d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...