Gå til innhold

Hva er verst, kosemosete, men falsk eller ærlig, men frekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener da på debattforum som Kvinneguiden. De fleste er midt imellom da, men ikke alle! Prøver dere å unngå de eller syns de er irriterende?

Anonym poster: 125260328c124f17d2a38b412203241c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar ærlighet hvilken som helst dag. Det verste jeg vet er falske folk, irl og på nett. Man vet jo aldri hvor man har dem. De som er ærlige vet man hvor man har, på godt og vondt. Det er enklere å forholde seg til. Om falsheten er skjult bak en kosemosete, sukkersøt og snill fasade, så blir det nesten verre. For da er det ikke like lett å legge merke til, og de kommer unna med mye piss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge er nøyaktig like ille å ha som partner ihvertfall men måtte jeg velge så hadde jeg valgt den frekke djevelen. Trenger ikke en som skal lyve for meg i trynet og gå bak ryggen min heller.

Heldigvis slipper jeg å ta det valget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Her på KG synes jeg det er mest irriterende med de som er kosemosete, men falske. Som Vampen sier så kommer de unna med så utrolig mye piss. Ser folk her hele tiden som sender ut mer eller mindre skjulte stikk pakket inn i sukker eller tilsynelatende saklighet, og så later de som de ikke skjønner hva man mener om de blir konfrontert med det.

Skal man først komme med en frekkhet så bør man stå bak den, ikke kamuflere den nok til at man kan innbille seg selv og noen av tilhørerne om at man bare er god og snill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet alltid fremfor falskhet. Derimot trenger man ikke si eller skrive alt man tenker. Samtidig som jeg ikke syns det er nødvendig å være overdrevent hyggelig bare for å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosemosete falsk er verst. og det er det mye av på KG. det er morsomt å se hvor mange som blir sint på de "frekke" men som overser all dritten de "snille" kommer med. folk skulle bare ha visst hvor mye dritt som skjer både på bakrommet og i forumet. og ja, det er flere her jeg prøver å ignorere.

Anonym poster: 11dd5f7c8ab072f67e38284a9d596c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns problemstillingen var litt søkt. Er det virkelig noen som kommer til å svare at de liker best falske mennesker? Og må det være slik at ikke falsk = frekk og slem?

I det virkelige liv, i lunsjpausen på jobb og sånn er det nødvendig å lalle med i blant for å unngå såre tær og følelser, og dårlig stemning. Men i et anonymt diskusjonsforum er det vel en forutsetning at man sier ganske så ærlig det man står for i de diskusjonene man går inn i; hvorfor ellers er vi her?

(føler forøvrig at jeg har et litt belastet brukernavn... )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(føler forøvrig at jeg har et litt belastet brukernavn... )

(Jo da, men du har Tante Sofie som profilbilde) :fnise:

Anonym poster: bad3791b0e813f449d197e32bd5d7385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Syns problemstillingen var litt søkt. Er det virkelig noen som kommer til å svare at de liker best falske mennesker? Og må det være slik at ikke falsk = frekk og slem?

I det virkelige liv, i lunsjpausen på jobb og sånn er det nødvendig å lalle med i blant for å unngå såre tær og følelser, og dårlig stemning. Men i et anonymt diskusjonsforum er det vel en forutsetning at man sier ganske så ærlig det man står for i de diskusjonene man går inn i; hvorfor ellers er vi her?

(føler forøvrig at jeg har et litt belastet brukernavn... )

Jeg husker du har fortalt hvorfor du valgte det, som en protest mot kosingen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Jo da, men du har Tante Sofie som profilbilde) :fnise:

Anonym poster: bad3791b0e813f449d197e32bd5d7385

(Ja, tenkte det kunne veie opp for brukernavnet, men tror egentlig resultatet er belastet brukernavn og belastet profilbilde. jaja, jeg blir i allefall ikke sex-trakkasert her :hoho: )

Vel, beklager avsporingen ;)

Endret av Kosemose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det virkelige liv, i lunsjpausen på jobb og sånn er det nødvendig å lalle med i blant for å unngå såre tær og følelser, og dårlig stemning. Men i et anonymt diskusjonsforum er det vel en forutsetning at man sier ganske så ærlig det man står for i de diskusjonene man går inn i; hvorfor ellers er vi her?

(føler forøvrig at jeg har et litt belastet brukernavn... )

I sånne settinger pleier jeg å ikke si så mye. Kan så klart tørrprate om mye som ikke nødvendigvis interesserer meg, men jeg sier ikke ting jeg ikke mener eller kan stå for kun for å "være med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlige mennesker som er kosemosete takk :nigo:

Uansett innpakking kan jeg spare meg for falske mennesker. Lite gjør meg mer forannet en løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde alle mennesker likte ærlige folk, så jeg tror ikke jeg helt ser poenget med spørsmålet... Og hvor frekk er egentlig den ærlige personen det er snakk om her? Er han så frekk og ærlig at han forteller små barn at de er dårlige til å tegne? Da ville jeg nok heller likt den som var falsk og snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne settinger pleier jeg å ikke si så mye. Kan så klart tørrprate om mye som ikke nødvendigvis interesserer meg, men jeg sier ikke ting jeg ikke mener eller kan stå for kun for å "være med".

Nei det er jo det beste, og det som føles mest ok. Men jeg må ærlig innrømme at det hender jeg jatter med hvis jeg skjønner at min oppriktige mening bare vil såre, eller det på en eller annen måte ikke er bryet verdt å fronte meningen min, så sant det ikke er av så stor betydning at jeg ikke kan gå på akkord med meg selv. Gjelder kanskje aller mest hvis jeg for eksempel nakker med et veldig gammelt menneske eller noen jeg syns er i overkant teit. Da hender det jeg ikke orker å heise flagg og heller jatter med. Eller hvis noen i lunsjen begiestret legger ut om en bok de har lest som jeg syns er lavmål, da gidder jeg kanskje ikke ødelegge entusiasmen ved å si at jeg mener den samme boken er lavmål. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alle mennesker likte ærlige folk, så jeg tror ikke jeg helt ser poenget med spørsmålet... Og hvor frekk er egentlig den ærlige personen det er snakk om her? Er han så frekk og ærlig at han forteller små barn at de er dårlige til å tegne? Da ville jeg nok heller likt den som var falsk og snill.

I mine øyne er ikke en person som drar en hvit løgn, som i eksemplet med barnet og tegning, falsk. Hvite løgner, f.eks for å spare andres følelser, er en del av det sosiale samspillet mellom mennesker. For meg er en falsk person heller en som f.eks gir uttrykk for å være vennen din, for så å slenge dritt bak ryggen din. I forhold til denne tråden blir det vel f.eks en person som utad virker snill og grei, men som også har en litt mindre hyggelig side. Ærlige folk kan også være drittsekker, f.eks om de ikke klarer balansegangen mellom absolutt ærlighet og hensyn til mottaker. Men jeg foretrekker dem allikevel, nettopp fordi det er lett å se hva de er. Og da er det også enklere å forholde seg til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er ikke en person som drar en hvit løgn, som i eksemplet med barnet og tegning, falsk. Hvite løgner, f.eks for å spare andres følelser osv.

Jeg er enig, men jeg syns fortsatt spørsmålet er litt for vagt, siden man egentlig ikke veit hvor falsk denne kosete personen er, og hvor frekk den ærlige personen er.

Utfallet er jo at alle egentlig svarer på forskjellige ting, siden alle har individuelle grenser om hva som blir for frekt, og om hva man syns er falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...