Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, men jeg holder meg til: http://en.wikipedia....wiki/Infidelity , siden jeg er interessert i nøkterne kilder om fenomenet og ikke idioti som fyller agendaen til slike som kvinnehatende tapere som deg.

Så la meg oppsummere. Jeg kommer med en påstand. Du etterspør kilder. Jeg gir deg kilder. Da du får kilder, ignorerer du de og kaller meg for "kvinnehatende taper".

Takk for at du avslørte deg som både uvitende, barnslig og sta. Slipper jeg å kaste bort mer tid på deg.

Skrevet (endret)

Så la meg oppsummere. Jeg kommer med en påstand. Du etterspør kilder. Jeg gir deg kilder. Da du får kilder, ignorerer du de og kaller meg for "kvinnehatende taper".

Takk for at du avslørte deg som både uvitende, barnslig og sta. Slipper jeg å kaste bort mer tid på deg.

Kildene dine var ræva, både den bloggeren du linket til og idiotien du kom med etterpå. Den måten du diskuterer på fordrer at det ikke finnes motstridende data for argumentasjonen din, noe det gjør. Det finnes ingen forskning som sier eksplisitt at seksuelt aktive single kvinner er mer utro i forhold enn kvinner som ikke er seksuelt aktive som single, f.eks.

Endret av Gjest
Skrevet

Kildene dine var ræva, både den bloggeren du linket til og idiotien du kom med etterpå. Den måten du diskuterer på fordrer at det ikke finnes motstridende data for argumentasjonen din, noe det gjør. Det finnes ingen forskning som sier eksplisitt at seksuelt aktive single kvinner er mer utro i forhold enn kvinner som ikke er seksuelt aktive som single, f.eks.

To av studiene (og jeg kan linke til flere) sier eksplisitt at antall tidligere partnere korrelerer signifikant med utroskap for kvinner. Vet ikke helt hvor mye mer eksplisitt det kan bli.

Skrevet

To av studiene (og jeg kan linke til flere) sier eksplisitt at antall tidligere partnere korrelerer signifikant med utroskap for kvinner. Vet ikke helt hvor mye mer eksplisitt det kan bli.

Vel...

In humans, in contrast to animals, the genetic influences on infidelity are unclear. We report here a large study of over 1600 unselected United Kingdom female twin pairs who confidentially reported previous episodes of infidelity and total lifetime number of sexual partners, as well as attitudes towards infidelity. Our findings demonstrate that infidelity and number of sexual partners are both under moderate genetic influence (41% and 38% heritable, respectively) and the genetic correlation between these two traits is strong (47%). Conversely, attitudes towards infidelity are driven by shared and unique environmental, but not genetic, influences. A genome-wide linkage scan identified three suggestive but nonsignificant linkage areas associated with infidelity and number of sexual partners on chromosomes 3, 7 and 20 with a maximum LOD score of 2.46. We were unsuccessful in associating infidelity or number of sexual partners with a locus implicated in other mammals' sexual behavior, the vasopressin receptor gene. Nonetheless, our findings on the heritability of sexual infidelity and number of sexual partners provide support for certain evolutionary theories of human sexual behavior, as well as justifying further genetic and molecular research in this domain.

Tatt fra http://www.ingentaconnect.com/content/aap/twr/2004/00000007/00000006/art00015

Hvor hen er det i abstract teksten over som sier noe om kvinners sexpartnerantall og utroskap?

Using nationally representative data from the 1995 National Survey of Family Growth, I estimate the association between intimate premarital relationships (premarital sex and premarital cohabitation) and subsequent marital dissolution. I extend previous research by considering relationship histories pertaining to both premarital sex and premarital cohabitation. I find that premarital sex or premarital cohabitation that is limited to a woman's husband is not associated with an elevated risk of marital disruption. However, women who have more than one intimate premarital relationship have an increased risk of marital dissolution. These results suggest that neither premarital sex nor premarital cohabitation by itself indicate either preexisting characteristics or subsequent relationship environments that weaken marriages. Indeed, the findings are consistent with the notion that premarital sex and cohabitation limited to one's future spouse has become part of the normal courtship process for marriage.

Tatt fra den her kilden du kom med: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x/abstract

Jeg stiller spørsmålet: Hvor godt leser og forstår du engelsk?

Virtually all American couples, married or cohabiting, expect sexual exclusivity of one another. This article asks why some people are sexually exclusive while others have sex with someone besides their mate. Previous research has linked personal values, sexual opportunities, and quality of the marital relationship to extramartial sex. This paper integrates these findings in a multivariate model that incorporates factors informing sexual decision making as well as demographic “risk factors.” Nationally representative survey data show higher likelihood of sexual infidelity among those with stronger sexual interests, more permissive sexual values, lower subjective satisfaction with their union, weaker network ties to partner, and greater sexual opportunities. With these factors controlled, gender differences are substantially reduced or eliminated, although racial effects persist.

Fra Kilde: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2000.00048.x/abstract

Jeg forstår teksten som er sitert over at kjønn har lite med utroskapet å gjøre, men at muligheter har alt med det å gjøre.

Skrevet

" the genetic correlation between these two traits is strong (47%)."

-når det gjelder den andre studien, er det et forsøk på å forklare delt varians. Det betyr ikke at det ikke er en sterk korrelasjon mellom antall partnere og utroskap for kvinner.

Tror du heller bør stille deg selv det samme spørsmålet.

• Liker 1
Skrevet

-når det gjelder den andre studien, er det et forsøk på å forklare delt varians. Det betyr ikke at det ikke er en sterk korrelasjon mellom antall partnere og utroskap for kvinner.

Tror du heller bør stille deg selv det samme spørsmålet.

In humans, in contrast to animals, the genetic influences on infidelity are unclear.

Skrevet

Uansett ville jeg følt at ei dame som mange andre har vært på før er skitten. Jeg ville ha tenkt på alle de andre som har tømt seg i henne før hver gang vi hadde sex. En sak er en kvinne som har hatt sex med et par personer fordi hun har vært i langvarige forhold med de, noe annet er ei dame som har ligget med kleti og pleti fordi hun har vært singel og ikke klart å holde bena samlet. Det føles litt som hun ikke er helt ren i så fall.

Anonym poster: 753d393bd966cece735b12a0ca73b641

Skrevet

In humans, in contrast to animals, the genetic influences on infidelity are unclear.

Ok, du forstår ikke engelsk og forskningslitteratur. Det er en intro til artikkelen; et rasjonal for hvorfor de undersøker det de gjør. Jesus...

Skrevet

Uansett ville jeg følt at ei dame som mange andre har vært på før er skitten. Jeg ville ha tenkt på alle de andre som har tømt seg i henne før hver gang vi hadde sex. En sak er en kvinne som har hatt sex med et par personer fordi hun har vært i langvarige forhold med de, noe annet er ei dame som har ligget med kleti og pleti fordi hun har vært singel og ikke klart å holde bena samlet. Det føles litt som hun ikke er helt ren i så fall.

Anonym poster: 753d393bd966cece735b12a0ca73b641

Vel, du skal ikke føle så mye.

Ok, du forstår ikke engelsk og forskningslitteratur. Det er en intro til artikkelen; et rasjonal for hvorfor de undersøker det de gjør. Jesus...

Og her viser du hvor uvitende du er.

Vitenskapelig dokumentasjon skrives ikke som en kriminalroman hvor mysteriumet blir løst opp i siste kapitel. Det skal stå i forordet hva de har kommet frem til og hvordan de har kommet frem til det.

Skrevet

Og her viser du hvor uvitende du er.

Vitenskapelig dokumentasjon skrives ikke som en kriminalroman hvor mysteriumet blir løst opp i siste kapitel. Det skal stå i forordet hva de har kommet frem til og hvordan de har kommet frem til det.

Er dette seriøst? Hva har dette med mitt innlegg å gjøre? Motiv/bakgrunn for forskningsspørsmålet er helt vanlig i forskningsartikler. Ikke bare det, de fleste fagfellevurderinger påpeker at dette er ønskelig da det setter forskningen i en bestemt (vitenskapelig) kontekst. Teori og motiv for forskningen bidrar til "transparency".

• Liker 1
Skrevet

Er dette seriøst? Hva har dette med mitt innlegg å gjøre? Motiv/bakgrunn for forskningsspørsmålet er helt vanlig i forskningsartikler. Ikke bare det, de fleste fagfellevurderinger påpeker at dette er ønskelig da det setter forskningen i en bestemt (vitenskapelig) kontekst. Teori og motiv for forskningen bidrar til "transparency".

Hva det har med ditt innlegg å gjøre?

Jo, du glatt overser at artikkelens konklusjon ble "avslørt allerede i første setning.

Skrevet

Hva det har med ditt innlegg å gjøre?

Jo, du glatt overser at artikkelens konklusjon ble "avslørt allerede i første setning.

Det er tidligere status på dette feltet/tema. Konklusjonen(e) er gitt senere i abstractn. Bl.a. :

der "the two traits" er utroskap og antall partnere.

• Liker 1
Skrevet

Det er tidligere status på dette feltet/tema. Konklusjonen(e) er gitt senere i abstractn. Bl.a. :

der "the two traits" er utroskap og antall partnere.

Og hva stod det før det? Jo: Our findings demonstrate that infidelity and number of sexual partners are both under moderate genetic influence (41% and 38% heritable, respectively)

Skrevet

Det er ingenting der som sier noe sikkert. alt er antagelser og noe kan rettferdiggjøre fremtidig forskning.

Skrevet

Og hva stod det før det? Jo: Our findings demonstrate that infidelity and number of sexual partners are both under moderate genetic influence (41% and 38% heritable, respectively)

Vet ikke helt hvorfor du skriver dette. Uansett, dette er noe jeg har påpekt også tidligere. Det er en betydelig genetisk komponent til "løse kvinner". Kvinner med mange partnere er også i større grad utro i forhold, og det er en sterk biologisk forklaring til dette. Èn av mange grunner til å ikke inngå langvarige, seriøse forhold med jenter som har hatt mange sexpartnere. Dersom en mann er interessert i et langvarig forhold... (noe jeg ikke er).

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hvorfor du skriver dette. Uansett, dette er noe jeg har påpekt også tidligere. Det er en betydelig genetisk komponent til "løse kvinner". Kvinner med mange partnere er også i større grad utro i forhold, og det er en sterk biologisk forklaring til dette. Èn av mange grunner til å ikke inngå langvarige, seriøse forhold med jenter som har hatt mange sexpartnere. Dersom en mann er interessert i et langvarig forhold... (noe jeg ikke er).

Vet ikke helt hvorfor du skrivet det her fordi vi har ingenting som kan slå fast at sånn er det, men slik "forskning" som det der kan bli farlig i hendene på slike kvinnehatende menn som deg som vil ha kvinner som en underklasse som man ustraffet kan gjøre som man vil med fordi de ikke er skikkelige mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som en svak, svak person.

Deg om det!

Skrevet

Deg om det!

også meg.

Anonym poster: 0983cd005a736cc341ef7bc1655f8d02

Skrevet

også meg.

Anonym poster: 0983cd005a736cc341ef7bc1655f8d02

Du telles ikke fordi du troller under AB-funksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...