Gå til innhold

symptomer - men negativ test, men 5 dager til ikm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er i pp2, jeg er nok det man kaller besatt eller desperat på å bli gravid. jeg tenker på det hele tiden og hvor enn jeg snur meg ser jeg babyer og gravide mager. Jeg kjenner jeg blir både sur og grinete og ikke minst veldig misunnelig!

jeg sluttet på p pilla for snart et år siden. jeg tror nok kroppen eller psyken min lurer meg med symptomer, og ikke minst: jeg går å kjenner etter. jeg hadde positiv el test forrige torsdag, og negativ test igjen søndag for en uke siden. Vi hadde sengekos hver dag fra og med mandagen før positiv el tilogmed søndagen. Siden El har jeg vært skrekkelig trøtt! Jeg er som regel morgenfugl, men nå kommer jeg meg nesten ikke ut av sengen. Føler meg aldri uthvilt. Vanligvis i helgene står jeg opp rundt 9, i går våknet jeg klokken 12!! Og fortsatt følte jeg meg ikke uthvilt.

Men dette kan jo skyldes høstmørket også!

I tillegg har jeg veldig ømme pupper. Det er ømt på sidene og av og til stikninger! Men dette hadde jeg i forrige pp også.

De har kanskje blitt litt større, men har en mistanke om at jeg også har lagt på meg litt.

Magen er oppblåst! Men igjen, jeg har nok lagt på meg litt!

Jeg er veldig tørst til tider og kun vann hjelper!

Jeg har EKSTREME humørsvigninger. Sur og gretten og lager krangel uten grunn! Stakkars mannen min...

Det stikker i magen av og til, og spesielt nede på venstre side! litt sånn trykksmerter

Øm er jeg også, når jeg tisser og trykker litt virket det ømt, men det varte kun en liten stund. borte nå.

Jeg har veldig mye utlod!

Forventet TR er førstkommende lørdag. (håper den ikke kommer)

jeg tok et Gtest på torsdag - negativ og en Gtest i går - negativ.

Tok en ELtest idag, negativ!

jeg håper så inderlig at dette er tegn, men som sagt det kan jo fint være pms og høstmørket som påvirker også...men håper.....

Dersom jeg er gravid, ville det slått ut på El test nå? Hva med Gtest?

Anonym poster: 60506f525fa90e3393607f7a78474116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Memories

En eggløsningstest viser da om du har eggløsning, ikke om du er gravid. Graviditetstesten ville mest sannsynlig ikke ha slått ut enda, ettersom det enda er seks dager til du forventer mensen. Prøv å test igjen et par dager før eller akkurat på dagen du venter mensen. Selv testet jeg positivt mellom 2-4 dager før forventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HCG som gir symptomer, så om du har reelle graviditetssymptomer, får du utslag på graviditetstest. Det er nok ganske uvanlig å få det fem dager før forventet mens sånn egentlig, og også veldig vanlig å kjenne symptomer som kanskje ikke er der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å stresse ned litt, dette er ikke sunt. :)

Symptomer før ventet mens er veldig skjeldent, og som regel innbilte. Og innbilte symtpomer har man mer enn nok av når man føler etter. Utover det istemmer jeg Marmot. HCG = Symptomer = positiv test. Med 6 dager til mens har egget knapt festet seg, og kan ikke gi symptomer ennå.

En EL test slår positivt ut etter en G test, da også denne slår ut på HCG (HCG minner om LH, så eggløsningstesten vet ikke forskjellen). Men da en EL test krever mye større nivåer vil alltid G testen være positiv først, det er derfor ingen vits i å teste med EL tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke jeg var gravid, men jeg hadde mye stikninger i puppene og de vokste heftig flere dager før jeg testet positiv, så det var ikke inbilning hos meg selv om mange er bastante og sier at det er det. Jeg antar det er en av disse tingene man ikke forstår før man har opplevd det selv. Fikk gedigne brystvorter i løpet av 2 dager, de poppet gjennom klærne. Det var virkelig helt sykt. Det var også mitt eneste symptom.

Uansett synes jeg det er dumt å teste så tidlig som du gjør. Isåfall vent til IKM dagen og test med sensitive tester for lavere HCG nivå.

Som Athene sier er det ikke sunt å være så hekta, prøv å slappe av og vente :)

Det at du har symptomer kan selvfølgelig vise seg å ikke være graviditet, det er jo mange som inbiller seg.

Anonym poster: 79cf87852f1ce0322f07d570e046fbdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativt 5 dager før ikm, og svaaaaakt positivt på sensitiv test 3 dager før ikm. Testene ble ikke ordentlig synlig positive før jeg var over ikm. Lykke til med testingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

En graviditetstest avslører hormoner i så små mengder at du selv ikke merker noe. Du har derfor ikke annet enn innbilte symptomer så lenge testen er negativ.

Sier som de andre her: ro deg ned! Det kan godt hende du må slå deg til ro med å være barnløs resten av livet, så ikke la deg rive med i mani og depresjon. Synes du det er vanskelig å stresse ned og innta en "ta livet som det faller seg"-holdning, og i tillegg blir sterkt emosjonelt berørt når du får mensen/ser andre gravide/ser barn, osv, bør du kanskje la deg utrede for bipolar lidelse. Er ikke livet verdt noe for deg uten barn, da har du kanskje lite å tilby et barn også.

Anonym poster: 2b054f8a6b155d8a6c8e3c3063ec1ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eggløsningstest viser da om du har eggløsning, ikke om du er gravid. Graviditetstesten ville mest sannsynlig ikke ha slått ut enda, ettersom det enda er seks dager til du forventer mensen. Prøv å test igjen et par dager før eller akkurat på dagen du venter mensen. Selv testet jeg positivt mellom 2-4 dager før forventet mens.

Feil, eggløsningstestene slår ut også ved graviditet.

Anonym poster: 80562eb36f308bae3414bab84ec59ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...