Gå til innhold

Hva var du redd for som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tissemaur, ungdommer og Scar og hyenene fra Løvenes Konge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var redd for menn, alle menn bortsett fra faren min og broren min. Var redd for onklene mine og fetterne mine også. I tillegg var jeg redd for dørselgere og at det skulle bli krig.

Skrevet

Var redd for ulver etter jeg leste Rødhette og Ulven o:

Skrevet

Hunder

Katter

Hufsa

Goosebumps

Fremmede

Skrevet

Mørket

Fugler

Planter

Dukker

For å skade meg

Vann (Som i hav/sjø/basseng- var redd for å bli dratt under vannet, eller å drukne).

For å gå meg bort og ikke finne veien tilbake

Dukker

Heksene fra Roal Dahl

Insekter

Fiktive karakterer som ikke eskisterte. (Jeg var et dystert barn).

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Hufsa, Det levende lik, Gorgene (satt som på nåler hver gang fragglene måtte forbi dem, hvorfor måtte de alltid det!!?)

I tillegg var jeg veldig redd for jordas undergang/global oppvarming, passet ALLTID på å hive søppel i søppelkassen og si i fra hvis noen hadde bilen på tomgang. Hvis jeg så noen som hev søppel på gata ble jeg skikkelig nervøs.

TAKK Blekkulf for at du gjorde livet til et helvete helt frem til 6 klasse da jeg skjønte at det ikke var såå farlig allikevel!

Skrevet

I en episode av mummitrollet der han går inn i en magiker sin hatt. Den som gjor eggeskall til rosa skyer. Når han gjømte seg i den ble han til et rarere vesen. Husker jeg synes det vesenet var kjempe skummel og jeg hadde problemer med å sove.

Er ikke lenge siden jeg gikk tilbake for å se det igjen og det var jo ikke noe skummelt?! haha :laugh:

Jeg husker også den episoden! Det vesenet var helt forferdelig! Så faktisk ikke så mye på mummitrollet etter det :gjeiper: I tillegg så var jeg livredd katten i Napoleon filmen! Hadde flere mareritt om at den var etter meg, og det er ikke mange årene siden jeg gikk tilbake for å se det igjen. Syntes fortsatt det var litt skummelt :sjenert: Var også VELDIG mørkredd (er jeg igrunnen litt ennå), og redd trappa ned til kjelleren. Så var jeg ufattelig redd varulver etter at jeg så Dog Soldiers som tolvåring. Er igrunnen mange filmer som har gjort meg redd opp gjennom årene merker jeg! :fnise:

Gjest Loverdose
Skrevet (endret)

Jeg var redd for campingbiler og spøkelser. :(

Endret av Loverdose
Skrevet

Var ikke redd for noe som helst når jeg var barn. Nå er jeg redd for alt!! Aner ikke hva som skjedde. :glare:

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Krokodiller, kjempene fra SVK, velociraptorer og brann.

Ellers var jeg ikke særlig redd som barn. Pleide å følge de mørkredde venninnene mine hjem når de hadde vært på besøk. ;)

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg ble ganske lettet når jeg leste denne tråden. Ikke bare jeg som har vært redd for ting fra mummitrollet! Hattifnattene :riste:

Skrevet

Angående mummitrollet var jeg redd for de kjøttetende plantene de hadde i kjelleren.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jo husker dere fraglene?

I en episode er det en eller annen hule som prøver å "spise" fraglene, skremte livet av meg, og i mange måneder tørte jeg ikke la hunden min ligge under senga fordi jeg trodde senga ville spise henne.

Jeg har senere fått vite at andre hadde samme reaksjon som meg av den episoden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var redd mye rart:

-Hufsa i Mummidalen

-Gorgene i Fragglene(spesielt han ungen)

-Søppelhaugen i Fragglene

-Månen

-Gravemaskiner

-Edderkopper(det er jeg ennå)

Skrevet

Jo husker dere fraglene?

I en episode er det en eller annen hule som prøver å "spise" fraglene, skremte livet av meg, og i mange måneder tørte jeg ikke la hunden min ligge under senga fordi jeg trodde senga ville spise henne.

Jeg har senere fått vite at andre hadde samme reaksjon som meg av den episoden.

Den Fryktelige Tunnellen!

AAAAAAAHHH! Mareritt i flere uker etterpå :skratte:

Jeg så forøvrig den episoden for et par år siden (fant faenskapet på youtube, engelsk originalversjon, men dog) og den er faktisk fortsatt småskummel!

Skrevet

Hufsa, Heksene, at foreldra mine skulle bli forvandla til Heksene, parkeringshus, bråkedoene på danskebåten og sist men ikke minst, stjernebilder.

Gjest Delphina
Skrevet

Aliens (jeg hadde passe vill fantasi)

Spøkelse (vel, naboen hadde dødd og jeg var redd for at han skulle bli et spøkelse og komme til oss).

Mørket

Fremmede

Diverse farlige sykdommer som jeg hadde lest om i avisa (så jeg nektet å spise kjøtt og poteter). :fnise: Nå er jeg ikke så hysterisk

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...