Gå til innhold

Vi støver ned i leiligheten, hvorfor? Har vi dårlig innemiljø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to voksne, har ikke barn, ingen husdyr.

Jeg drar over tvbenk, vinduskarm, og platen under sofabordet samt gulvene med støvmopp omtrent hver dag. Jeg må det, for støvet legger seg bare timer etter jeg har gått over med støvmoppen sist. Blir helt gal.

Vi har ikke mye nips stående, eller papirer liggende. Har noen orkideer og, kubbelys og lysestaker/lykter. To pledd i sofaen sammen med noen pynteputer. Ikke duk på bordet. Har det alltid ryddig.

Vi tørker klær på gjesterommet der vi enda ikke har fått opp ny dør, men kun har en gardin hengende. Vi bruker sjeldent og veldig lite tøymykner.

Lufter som regel med verandadøren åpen flere ganger om dagen pga det blir varmt her inne, og egentlig litt dårlig luft.

HVORFOR blir det så fort støvete her?? Er det fordi vi bor i en tett leilighet? Holder på å klikke..

Anonym poster: db995681846daea71b163bdf23a088d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i en leilighet lik den. Etter jeg vasket kjøkkenbeken på kvelden var den full av støv neste morgen. Jeg ble gal av det. Utleieren skyldte på vegg til vegg teppet.

Anonym poster: 4fe16ab0fcc031fec9761f5ef72fa306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vegg til vegg-tepper... Føler det egentlig har vært sånn i alle leiligheter jeg har bodd i. Det er akkurat som om leiligheter som er bygd av betong og der man har naboer både under, over og på sidene så er det helt tett. Mens i en enebolig av tre er det akkurat som om det blir mer luftig og mer sirkulasjon..

Nei jeg aner ikke, men det er bare så utrolig irriterende!

Anonym poster: f986d9646c7a1309c215b139db9f00c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakegirl

Hvor stor er den? Mitt inntrykk er at en liten leilighet blir raskere støvete enn en større, for der sprer kanskje støvet seg mer? I hvert fall synes jeg at det var mer støvete da jeg bodde på 30 kvm enn på 100 som jeg bor nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje størrelsen har noe å si? Den er ca 60 kvm

Anonym poster: f986d9646c7a1309c215b139db9f00c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det litt sånn, vi også :(

Vi er to voksne som bor i en stor enebolig (240 kvm). Har husdyr, men nettopp pga de går jeg over gulvene hver dag. Likevel er det støvete og fælt dagen etter. Tørker klær på vaskerommet, har ikke duker, gulvtepper osv.

Tenkte spesielt over det da moren min nylig var på besøk og spurte om jeg trengte hjelp til noe. Jeg takket nei, men hun sa: "Kan jeg ikke få støvsuge gulvene dine?".

Hadde gått over gulvene like før hun kom, men så jo selv at hun hadde helt rett - gulvene trengte allerede en ny omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caroline55

Jeg har mest problemer på badet; Håndklærne støver noe ***

Ligger støv på vasken og på gulvet sekunder etter at jeg har støvet det. Føler jeg må tørke støv på badet to ganger om dagen, eller mer!!!!

På de andre rommene er det heldigvis bedre, tipper det er fordi jeg ikke har noen tepper eller håndklær der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser sikkert syner. Et sterilt innemiljø vil du ikke få til.

Anonym poster: 1527b99b458093eb895d5e93ceb1a53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Hos meg er det også sånn, men alt støvet samler seg i klynger i ett bestemt hjørne, så og si. Jeg har fått beskjed om at det er fordi jeg har så mange ventiler i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser sikkert syner. Et sterilt innemiljø vil du ikke få til.

Anonym poster: 1527b99b458093eb895d5e93ceb1a53d

Nei jeg lover deg, støvmoppen er full når jeg har gått over gulvene, til og med samboer har måttet innrømme at det støver fort her.

Men har vi dårlig innemiljø? Hva innebærer egentlig dårlig innemiljø?

Anonym poster: f986d9646c7a1309c215b139db9f00c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se så mye da, livet handler om mer enn bare støv.

Anonym poster: d37fa37b1d123127efdf536c4f927a43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte en gang at grunnet til at vi har det så støvete (for jeg har litt det problemet også) er at vi ikke har gulvtepper som drar til seg støvet. Høres litt ekkelt ut at støvet skal samles i et gulvteppe, men det er jo bare midlertidig til dere får støvsuget.

Støvsugeren er jo forresten med på å støve ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere varmekabler i gulvet?

Anonym poster: 63a9f03508e6ef37865420bf89a5decc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Det som virkelig hjelper er å ta en dag hvor dere vasker og tørker støv OVER ALT.

Vegger, tak, gulv.

Under/over/oppå/inni ALT. Og vær nøye med alle små kroker, alle lister, alle ting som ligger på faste plasser osv.

Hvis støvet fortsatt legger seg like tykt neste morgen, vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Klikka i vinkel mest sannsynlig og flytta. Irriterendeå vaske et sted det aldri blir reint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Den gang jeg bodde i liten leilighet med avtrekksvifte hadde jeg det herlig støvfritt (og jeg hadde katt). Så flyttet jeg til en annen leilighet uten avtrekksvifte og holdt på å bli gal av hvor fort støvet samlet seg rundt omkring. Nå bor jeg i en gammel tomannsbolig der støvet legger seg like forbaska fort overalt. Irriterende, men har bare bestemt meg for at så lenge jeg vet at jeg ganske nylig har gjort rent, får vi bare tåle litt hybelkaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Roomba 790

http://www.irobot.co...uct.aspx?id=793

Og en Scooba 390

http://www.irobot.co...uct.aspx?id=794

Samt en Scooba 230 til badet:

http://www.irobot.co...uct.aspx?id=832

Og dine problemer er løst. Støvsuging hver dag og vask nesten hver dag gjør underverker. HEPA filterne har sin del av æren.

Bytte klær etter dovaska, og nå tre robotstøvsugere. Er det ikke på tide du forhandler frem en fredsløsning med bakterieriket, BM? :Hehe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...