Gå til innhold

Hva skal jeg bli når jeg blir stor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i førtiårene og er mildt sagt sliten og lei av jobben min, og egentlig hele yrket mitt som sådan (er pedagogisk leder på småbarnsavdeling). Det er fysisk tungt, samt preget av mye støy, noe som (etter 20 år i yrket) har ført til noe nedsatt hørsel og tinnitus, samt slitasje og smerter i rygg og skuldre. Jeg er på grensen til å møte veggen, men presser meg til å gå på jobb hver dag. Spiller skuespill overfor sjefen min og kollegene mine, og later som alt er greit. Synes på en eller annen uforståelig måte at det er et nederlag å si at jeg mistrives sterkt i jobben min. Jeg vil bare vekk, og over i noe helt annet, men jeg vet bare ikke hva! Dvs. det jeg gjerne skulle vært, er bibliotekar, men har verken overskudd eller økonomi til å ta fatt på 3-4 nye år på høyskole. (Har allerede en fireårig høyskoleutdannelse fra før.)

Jeg er fast ansatt i kommunen og har kontaktet personalavdelingen for å høre om de kan hjelpe meg over i noe annet. Men nei, da må jeg ha blitt syk først, og ha gått sykmeldt en god stund. Jeg har også tatt kontakt med NAV for å høre om de har veiledere som kan hjelpe folk til å se nye yrkesmuligheter. Men nei, her også måtte man ha gått lenge sykmeldt for å få hjelp. Så hva gjør jeg? Er det noen her som har erfaring med en personlig coach (på godt norsk ;o) som kanskje kan hjelpe meg å se hva som kan passe for meg? Har dere andre gode råd? Føler jeg står og stamper...

Anonym poster: 6cefda9a9ac77d70c48bc907827df665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du villig til å ta noe mer utdanning da? Eller vil du bare over i noe annet du allerede er kvalifisert for?

Jeg tenker at hvis det er bibliotekar du drømmer om å bli, så burde du "utsette" deg selv for de høyskoleårene og la det stå til så du kan være lykkelig resten av livet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg klarer ikke (ikke på egen hånd, i hvert fall) å finne noen andre fristende jobber som passer til utdanningen min. Alt ligner liksom for mye på det jeg gjør i dag. Jeg kunne nok ha orket å studere igjen, men å ta opp bøttevis av studelån i min alder, frister svært lite. Nærmeste utdannelsessted er dessuten milevis unna, og da blir det litt kinkig rent praktisk også, siden jeg er alenemor (barnet er riktignok blitt ungdom, men dog...Hun trenger meg jo til litt av hvert ;) Nå høres jeg fryktelig negativ ut, men jeg må jo bare se realiteten i øynene. Men jeg liker det siste du sier der, Gjesten :icon_lol: Jeg burde jo bare kline til!

Anonym poster: 6cefda9a9ac77d70c48bc907827df665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg klarer ikke (ikke på egen hånd, i hvert fall) å finne noen andre fristende jobber som passer til utdanningen min. Alt ligner liksom for mye på det jeg gjør i dag. Jeg kunne nok ha orket å studere igjen, men å ta opp bøttevis av studelån i min alder, frister svært lite. Nærmeste utdannelsessted er dessuten milevis unna, og da blir det litt kinkig rent praktisk også, siden jeg er alenemor (barnet er riktignok blitt ungdom, men dog...Hun trenger meg jo til litt av hvert ;) Nå høres jeg fryktelig negativ ut, men jeg må jo bare se realiteten i øynene. Men jeg liker det siste du sier der, Gjesten :icon_lol: Jeg burde jo bare kline til!

Anonym poster: 6cefda9a9ac77d70c48bc907827df665

Kva med å rett og slett kontakte ein coach? Nokon som ikkje kjenner deg frå før og som då kan klare å sjå deg utanfrå.

www.karriereibalanse.no/tjenester/karriereradgivning-og-omstilling/

Anonym poster: bdff6177e879a5c15f1efce97aac15ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med å rett og slett kontakte ein coach? Nokon som ikkje kjenner deg frå før og som då kan klare å sjå deg utanfrå.

www.karriereibalanse.no/tjenester/karriereradgivning-og-omstilling/

Anonym poster: bdff6177e879a5c15f1efce97aac15ad

TS igjen

Ja, det var jo hovedspørsmålet mitt - bortsett fra overskriften - om noen har erfaring med bruk av coach. Men takk for linken :icon_lol: Skal se om jeg finner 'noen som passer for meg'. Hehe.

Anonym poster: 6cefda9a9ac77d70c48bc907827df665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...