Gå til innhold

fear4life: Når livet blir snudd på hodet :/


fear4life

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Hvor er hun jeg var? Hvem er jeg nå? Hvem blir jeg når jeg har gått lenge nok til psykologen og hjernen min er fikset?"

Første gangen jeg har hørt noen uttrykke det akkurat slik jeg føler det... Jeg skal følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg gikk på en kjempesmell i 2006 og kjenner meg veldig godt igjen i spørsmålene du stiller ("Hvor er hun jeg var? Hvem er jeg nå? Hvem blir jeg når jeg har gått lenge nok til psykologen og hjernen min er fikset?"). Ville bare skrive noen ord til deg, for jeg fant igjen mitt gamle jeg etter at jeg hadde hatt psykologhjelp i en periode. Mitt gamle jeg - men med bedre selvinnsikt og kunnskap om egne reaksjonsmønstre. Jeg ønsker deg masse lykke til!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at din mor er psykisk syk tilhører jo du en usynlig risikogruppe som i stor grad dessverre har blitt glemt. Kanskje du kunne hatt bruk for noe slikt som dette?

Psykisk sykdom hos mor eller far kan være en stor belastning når man er barn eller ungdom. Mange voksne sliter med ettervirkninger. Barn av psykisk syke er en av de største risikogruppene for utvikling av psykiske lidelser. Andungen tilbyr samtalegrupper for voksne som, i en kortere eller lengre periode av sin oppvekst, har hatt en psykisk syk mor eller far. Samtalegruppene er ment som et mentalhygienisk hjelpemiddel for å bearbeide en vanskelig oppvekst.

Min mor er også psykisk syk, så jeg skjønner hvor dype arr det kan lage. Jeg håper det går bedre med deg snart! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...