Gjest Darthoven Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Flere som er interessert? Hva tror dere vil skje? Vil det eksplodere i regionen? Her er en god artikkel i Guardian. http://www.guardian.co.uk/world/2012/oct/04/turkey-syria-threat-security-live
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror vi får et nytt Libanon. Flere år med meningsløs krig. Tyrkia kommer ikke til å involvere seg uten at regjeringsstyrker fra Syria beveger seg over grensen til Tyrkia. Det er ikke Tyrkia sin krig og Tyrkia har alt å tape på å blande seg inn. 1
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Når det er sagt så tror jeg det er større sjangse for at Israel trekker i tråder her og der. Israel har alt å vinne på å fiske i opprørt vann og gjør nok alt de kan for å få "legitime" grunner til å bombe i stykker de de ikke lker.
Gjest Darthoven Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Når det er sagt så tror jeg det er større sjangse for at Israel trekker i tråder her og der. Israel har alt å vinne på å fiske i opprørt vann og gjør nok alt de kan for å få "legitime" grunner til å bombe i stykker de de ikke lker. Enig i det. Det er såklart lett å spekulere i alt mulig, og det synes jeg vi godt kan gjøre Israel føler nok ekstremt mye press om dagen, og Ben har jo egentlig sagt at han vil angripe Iran innen ett år. Det virker jo ikke som om Israel rikker seg en cm i fra og tro at Iran driver og bygger atomvåpen. Det kan hende krig i denne regionen er neste "ledd" i en konspiratorisk plan drevet av det militære industrielle komplekset (hva nå enn det skulle bety) Det kan hende noen sender en rakett inn i Tyrkia IGJEN, det kan være terrorister, oppviglere, hva som helst. Jeg tror en større konflikt i det området der nede er uungåelig. Det er jo ekstremt lite som skal til før det slår gnister. Jeg følger i hvert fall spent med på nyhetene de kommende dagene.
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror ikke det ender opp med storkrig. Rett og slett fordi så mange land har så mye å tape på det. Jeg tror opprørerne i Syria vil gjøre alt de kan for å dra flere inn i krigen, men jeg tror og håper alle andre (unntatt kriggshisserne Israel) ser at de har mer å tape på å delta enn hva de har å vinne.
Gjest mari kontrari Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er litt spent på om dette vil ha innvirkning på Tyrkia sitt forhold til EU, og også hvordan EU og/eller NATO vil reagere dersom Syria eller grupperinger derfra skulle angripe tyrkiske mål.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror de eneste som ønsker en krig mellom Syria og Tyrkia er opprørerne i Syria, og de som støtter opprørerne. Siden Tyrkia er et NATO-land kan de da få hjelp av andre NATO-land til å angripe Syria og på den måten bane vei for at opprørerne kan ta over makten i Syria. Syria ønsker ihvertfall ingen krig mot Tyrkia. Regjeringen i Syria har beklaget granatangrepet mot den trykiske grensebyen, og forklarer det som et uhell. Folk flest i Tyrkia ønsker heller ikke en slik krig.
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Når det er sagt så tror jeg det er større sjangse for at Israel trekker i tråder her og der. Israel har alt å vinne på å fiske i opprørt vann og gjør nok alt de kan for å få "legitime" grunner til å bombe i stykker de de ikke lker. Israel har motiv, greit nok, men jeg tror ærlig talt ikke de trenger å trekke i tråder. Snøballen har rullet jevnt, etter et visst konfliktnivå er nådd, er det selvforsterkende. 1
Gjest Darthoven Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Jeg er litt spent på om dette vil ha innvirkning på Tyrkia sitt forhold til EU, og også hvordan EU og/eller NATO vil reagere dersom Syria eller grupperinger derfra skulle angripe tyrkiske mål. Kommer det flere angrep fra grupperinger i Syria, det så være rebeller, myndighetene eller uavhengige jihadister, så blir det krig. Jeg tror det blir krig der nede uansett nå. Det er rett og slett FOR hett. Det er for mange problemer på en gang. 1. Iran sanksjoneres. Pengeverdien har sunket med 50% på 2mnd. Opptøyer og demonstrasjoner mot sentralbanken og andre banker, folk mister verdier, mangler mat, råvarer osv. Og det ser ikke ut som om sanksjonene mot Iran vil stoppe opp, tvert i mot. 2. Syria-konflikten sprer seg mot Tyrkiske grensen, og det er sannsynligvis uavhengige jihadistiske opprørere som ønsker Natos støtte mot Syrias regime, noe de vil få dersom Nato trekkes inn i konflikten. 3. Israel varslet forrige uke at de vil angripe Iran før de når den berømte "røde streken". 4. Russland fordømmer det syriske angrepet mot Tyrkisk område, noe som KAN være et grønt signal. Russland er ikke interessert i å krige nå om dagen. 5. Krigføringen i Pakistan, Afghanistan og Irak avsluttes. Jeg tror ikke USA spesielt er interessert i at flere hundre tusen krigsskada soldater skal på arbeidsledighetstrygd på amerikansk grunn, spesielt ikke nå som økonomien er dårligere enn noen sinne. Endret 5. oktober 2012 av Darthoven
Gjest Darthoven Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Ser på BBC nå at Tyrkia godkjenner operasjoner i Syria, og gjør klar militært personell. Det betyr ikke at de vil angripe Syria, men det betyr vel i praksis at dersom krigføringen fortsetter på grensen til Tyrkia, så vil det kommer flere mortars o.l som ramler ned på feil side av grensen, som fort kan bety Tyrkiske tropper i Syria. Endret 5. oktober 2012 av Darthoven
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Det er nok helt klart at opprørerne i Syria vil ha Tyrkia (Nato) med i krigen, men Tyrkia ønsker ikke å bli mer involvert enn det å faktisk beskytte sine grenser og svare på ildgivning. En tyrkisk invasjon er nærmest utenkelig på det nåværende tidspunkt. En ting å også ha i bakhodet er at President Assad i Syria har sagt at han kommer til å gasse "alle" dersom utenforstående involverer seg i konflikten (noe avhoppede syriske militærpersonell bekrefter).
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Nå har det vært et nytt granatangrep mot Tyrkia, og Tyrkia har besvart angrepet. http://www.nrk.no/ny...erden/1.8348409 Jeg tviler sterkt på at dette er et angrep fra syriske regjeringsstyrker. Syrias regjering ønsker ikke en væpnet konflikt med Tyrkia. De eneste som har noe å tjene på dette er opprørerne.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg tror de eneste som ønsker en krig mellom Syria og Tyrkia er opprørerne i Syria, og de som støtter opprørerne. Siden Tyrkia er et NATO-land kan de da få hjelp av andre NATO-land til å angripe Syria og på den måten bane vei for at opprørerne kan ta over makten i Syria. Syria ønsker ihvertfall ingen krig mot Tyrkia. Regjeringen i Syria har beklaget granatangrepet mot den trykiske grensebyen, og forklarer det som et uhell. Folk flest i Tyrkia ønsker heller ikke en slik krig. Det viser seg nå at Syria ikke beklaget det første angrepet mot Tyrkia, men de kondolerte. Det er fortsatt under etterforskning, og det er usikkert om angrepet kom fra syriske regjeringsstyrker eller om det kom fra opprørshæren som blir støttet av den tyrkiske regjeringen. Det andre angrepet mot Syria er også fortsatt under etterforskning. Det kan altså like gjerne være opprørshæren som står bak for å provosere frem et angrep fra Tyrika mot Syria.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 I Tyrkia er det store demonstrasjoner. Folket ønsker ikke at Tyrkia skal gå til krig mot Syria. http://www.dagbladet...yrkia/23721792/
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Nå kan det vise seg at granaten som drepte 5 mennesker i Tyrkia var en granat som tyrkiske myndigheter har gitt til opprørerne i syria. http://rt.com/news/n...ria-turkey-954/
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 En god analyse av konflikten: http://www.telegraph...great-game.html
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #17 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg tror vi får et nytt Libanon. Flere år med meningsløs krig. Tyrkia kommer ikke til å involvere seg uten at regjeringsstyrker fra Syria beveger seg over grensen til Tyrkia. Det er ikke Tyrkia sin krig og Tyrkia har alt å tape på å blande seg inn. Nå har vel syriske regjeringsstyrker heller ingen interesse av å herje med Tyrkia. Det var jo heller ikke dem, men derimot syriske "opprørere" som angrep Tyrkia for å dra dem med påsin sidemot syriake regjeringsstyrker. Typisk mossad "false flag" modell for å manipulere frem krig.. Tyske ZDF forklarer hendelsesforløpet her og her.. http://www.zdf.de/ZD...m-4Oktober-2012 Dere idioter klarer mesterstykket åbli lurt av de samme skitne triksene om igjen og om igjen og om igjen..
jabx Skrevet 10. oktober 2012 #18 Skrevet 10. oktober 2012 Når det er sagt så tror jeg det er større sjangse for at Israel trekker i tråder her og der. Israel har alt å vinne på å fiske i opprørt vann og gjør nok alt de kan for å få "legitime" grunner til å bombe i stykker de de ikke lker. Israel? Hva i all verden har Israel med saken å gjøre? Er det Israel som har fått Syria til å skyte inn i Tyrkia? 1
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2012 #19 Skrevet 10. oktober 2012 Israel? Hva i all verden har Israel med saken å gjøre? Er det Israel som har fått Syria til å skyte inn i Tyrkia? Her er hva Paul Craig Roberts skriver om dette: The Turkish government is permitting the Islamists from outside Syria, organized by the CIA and Israel, to attack Syria from Turkish territory. On several occasions a mortar shell has, according to news reports if you believe them, fallen just inside the Turkey border. The Turkish military has used the excuse to launch artillery barrages into Syria. People who with good cause no longer believe the US and western media or the US and western governments think that the mortar shells were fired by US or Israeli operatives, or by the “rebels” they support, in order to give Turkey the excuse to start a NATO war with Syria. A UN sanctioned NATO invasion or air strikes, as in Libya, has been blocked by the Russians and Chinese. But if Syria and Turkey get into a war, NATO must come to the aid of its NATO member, Turkey. Once again we see that Muslims are easily dominated and slaughtered by Western countries, because Muslim countries are incapable of supporting one another. Instead of supporting one another, Muslim governments accept payoffs to support instead the Christian/Zionist forces of the Western bloc. Washington knows this, which is one reason why Washington began its assertion of world hegemony in the Muslim Middle East. In the West, the Ministry of Propaganda continues to talk about the “Syrian revolt.” There is no revolt. What has happened is that the US and Israel have equipped with weapons and sent into Syria Islamists who wish to overthrow the secular Syrian government. Washington knows that if the Syrian government can be destroyed, the country will dissolve into warring factions like Iraq and Libya. America’s European and Japanese puppet states are, of course, part of Washington’s operation. There will be no complaints from them. But why is the rest of the world content for Washington to interfere in the sovereign affairs of nations to the point of invading, sending in drones and assassination teams, and murdering vast numbers of citizens in seven countries? http://www.paulcraig...ral-degeneracy/
jabx Skrevet 10. oktober 2012 #20 Skrevet 10. oktober 2012 Her er hva Paul Craig Roberts skriver om dette: Så søtt. En konspirasjonsteoretiker. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå