AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #21 Skrevet 5. oktober 2012 TS her. Hender at jeg drikker litt Farris, Bris, Iste, Te, Kaffe, Vann og ting som det, men går fort over til brus igjen, noe som er beklagelig. Te drikker jeg en del av faktisk, men har problemer med å holde meg til bare te. Brusmaskin har jeg aldri prøvd før, hvor får man tak i sånne? Anonym poster: ec6a137b85c0e107c0227abf5c72f2a4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #22 Skrevet 5. oktober 2012 " Har lyst på " er ikke det samme som " avhengig av " Inntar man sukker vil man merke et sukkersug, ja. Men ikke et " jeg må ha 0,5-1,5 liter Cola om dagen "-sug. Jo, faktisk. Særlig gjelder dette de som drikker sukkerfri brus. I tillegg til et ekstremt sug, er det vanlig å få skikkelig hodepine hvis en ikke får dosen sin. Anonym poster: 5d840eb71ffa44038c6c8ad157f0eb53
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #23 Skrevet 5. oktober 2012 TS her. Hender at jeg drikker litt Farris, Bris, Iste, Te, Kaffe, Vann og ting som det, men går fort over til brus igjen, noe som er beklagelig. Te drikker jeg en del av faktisk, men har problemer med å holde meg til bare te. Brusmaskin har jeg aldri prøvd før, hvor får man tak i sånne? Anonym poster: ec6a137b85c0e107c0227abf5c72f2a4 Elkjøp, expert, lefdal etc. http://lmgtfy.com/?q=sodastream Anonym poster: 5d840eb71ffa44038c6c8ad157f0eb53
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2012 #24 Skrevet 5. oktober 2012 " Har lyst på " er ikke det samme som " avhengig av " Inntar man sukker vil man merke et sukkersug, ja. Men ikke et " jeg må ha 0,5-1,5 liter Cola om dagen "-sug. Banalt forklart: Hodet forbinder cola som sin beste kilde til koffein og sukker. Så når den får sug etter dette, så oversetter den det til "jeg må ha cola!" og ikke "jeg må ha kaffe med sukker!" pga at "kaffeminnet" ikke er like tydelig.
Gjest O___o Skrevet 5. oktober 2012 #25 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror " Jeg har LYST PÅ " er langt sterkere enn " JEG MÅ HA COLA FORDI JEG ER AVHENGIG " Men jeg har skjønt at Cola-drikkende KG-brukere nesten alltid bil rettferdiggjøre overforbruket sitt med "avhengighet".
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2012 #26 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror " Jeg har LYST PÅ " er langt sterkere enn " JEG MÅ HA COLA FORDI JEG ER AVHENGIG " Men jeg har skjønt at Cola-drikkende KG-brukere nesten alltid bil rettferdiggjøre overforbruket sitt med "avhengighet". Jeg drikker ikke cola selv, men det at koffein og sukker er svært avhengighetsskapende er da ikke spesielt omdiskutert lengre? Det trigger kroppen til å produsere dopamin ol, noe som vil i enkelte tilfeller skape en fysisk avhengighet. Men du har rett i at "vil ha" og "får fysiske symptomer om jeg ikke inntar" er ofte vanskelig å skille.
Gjest O___o Skrevet 5. oktober 2012 #27 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg drikker ikke cola selv, men det at koffein og sukker er svært avhengighetsskapende er da ikke spesielt omdiskutert lengre? Det trigger kroppen til å produsere dopamin ol, noe som vil i enkelte tilfeller skape en fysisk avhengighet. Men du har rett i at "vil ha" og "får fysiske symptomer om jeg ikke inntar" er ofte vanskelig å skille. Koffeinabstinensene oppstår som lett hodepine og lettere skjelving for noen. Sukkerabstinenser oppstår som lettere søtsug. Dette er noe som vil gå over etter 24-48 timer. " Jeg er så sykt avhengig altså " som argument for å drikke masse cola er invalid for min del. Da tenker jeg at personen først og fremst mangler selvdisiplin.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #28 Skrevet 5. oktober 2012 Koffeinabstinensene oppstår som lett hodepine og lettere skjelving for noen. Sukkerabstinenser oppstår som lettere søtsug. Dette er noe som vil gå over etter 24-48 timer. " Jeg er så sykt avhengig altså " som argument for å drikke masse cola er invalid for min del. Da tenker jeg at personen først og fremst mangler selvdisiplin. Cola inneholder koffein. Når man drikker i liter cola om dagen får en i seg ganske mye koffein. Når en da kutter ut cola sitter man igjen med koffein "detox". Jeg kuttet ut å drikke en liter cola light hver dag brått, de neste to ukene var tortur. Hode mitt verket, følte meg kvalm, hadde forstoppelse, var grinete som fy, musklene verket, og selv om jeg drakk 1,4 liter vann i form av to olden flaske hver dag følte jeg meg konstant tørst den første uken. Jeg opplevde det som å ha influensa hver dag de to første ukene etter jeg sluttet med cola. Og selvfølgelig så er det ganske mye sukker i cola og sukker en en av de mest avhengighetsdannende stoffer mennesker inntar. Å kutte ut store mengder kaffein og sukker samtidig, noe som skjer når man slutter med cola, gir en del veldig ubehagelige fysiske symptomer. Når man drikker 1 liter cola om dagen så kan symtomene man får ved å slutte tvert absolutt sammenlignet med å slutte å røyke. Du er velkommen til å drikke en liter cola light hver dag de neste tre ukene, for å så slutte "cold turkey" og ikke innta noe, så skal du se selv hvor grusomt du kommer til å føle deg. Og nei, symptomene tar ca to uker før går over, ikke 48 timer... Nå, til mine kjære med colaholikere - både søstere og brødre Jeg har vært igjennom å slutte brått med 1 liter cola light om dagen, ja, det er helt grusomt den første uka, men det blir bedre. Nå som jeg har sluttet med cola light sover jeg mye bedre om nettene, våkner mer opplagt om morgen, humøret er mer stabilt gjennom dagen, lommeboka er tjukkere, kroppen slankere, og tannlegen liker tenna mine bedre. Anonym poster: 3610d339c0d3f2c77e997165ae046b6a
Gjest Twelve12 Skrevet 5. oktober 2012 #29 Skrevet 5. oktober 2012 Leste overskriften.. reagerte på følgende måte: Hentet seg et stooooort glass kald pepsi i 0,8 L peppes glass (med bøffa McDonalds sugerør... for de er stoooore) hehe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå