Gå til innhold

Babysyk! men..


Gjest anonym90

Anbefalte innlegg

Gjest anonym90

Hei!

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det hele..

Det har seg sånn at jeg har fått beskjed fra lege/gynekolog etter undersøkelse osv, om at jeg kan ha vanskelig for å få barn. Og jo eldre jeg blir, kan det forverre seg. Dette var en beskjed som "knuste" hjertet mitt. Jeg vet jo ikke hundre prosent, for jeg har ikke prøvd å bli gravid enda. Og som legen sa, det ikke er helt umulig, men at det kan være jeg har eller får problemer med det med årene.

Jeg er 22 år, blir 23 i januar. Har samboer og vi har vært sammen i 5 år.

Jeg elsker han over alt, og vi har det veldig bra sammen.

Jeg har fortalt han om situasjonen min, men han sa; du kan ikke tenke sånn, du vet jo ikke sikkert før man har prøvd. Og det er jo sant. Men, virker ikke som han forstår alvoret av det. Han ønsker seg barn, men ikke før om 5-6 år. Han er nå 25.

Vi har en stabil økonomi begge to og alt ligger tilrette sånn sett.

Jeg respekterer at han ikke vil ha barn nå, jeg kan jo ikke mase eller "tvinge" han! Huff. Men samtidig er det veldig vanskelig for meg, for jeg vil gjerne ha innen 2-3 år. Og spesielt med tanke på situasjonen er jeg redd at jo lenger tid det går, så kan jeg faktisk miste dyrebar tid.

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..jeg bekymrer meg daglig og er veldig lei meg. :(

Noen som har vært/er i lignende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan jo prøve å gjøre han mer verpesyk? ;)

hvorfor vil han vente med å få barn, har han nevnt noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende han ikke helt skjønner situasjonen din, men å få barn før begge er helt klar for det er ikke helt bra det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer trengte bare litt tilvenning til tanken, nå har vi to :) Bare gi han litt tid ja, håper han ombestemmer seg snart. Og ikke ta sorgene på forskudd, du vet ikke før du har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i en "now or never" situasjon.

Å vente i 5-6 år betyr "never".

Hvis du ønsker å bli mor, må det bli med en annen mann, hvis han ikke ombestemmer seg snarest.

Anonym poster: 28aa6af9b4929afb8ea66273978c0c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...