Gå til innhold

Når første kontroll hos jordmor?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest iil EMMA2

Lurer på når det er vanlig med første kontroll til jordmor?

Jeg har vært til legen min i dag, er 9+2 i dag.

EMMA2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rioja-ikkepålogget

Jeg skal første gang til jordmor 16 mars. Da er jeg i uke 18.

Skal til legen i uke 16 også, for hun ville gjerne at jeg skulle komme hvis jeg ikke fikk time hos jordmor i uke 16.

Det var laaang ventetid og stor pågang hos jordmor i Trondheim...

Lykke til :wink:

Hilsen Rioja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 14062003-ulogget

Når du ringer jordmora så vet denne det, men generelt sett så er det slik:

Lege: uke 12

Jordmor: uke 16

Lege: uke 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde min første time hos jordmor på forrige kontroll. Da var jeg 25 uker på vei. Nå går jeg fast til henne, og neste gang jeg skal dit er 8. mars (hurra - Kvinnedagen!). Da vil jeg være 29 uker på vei.

Jeg byttet til jordmor fordi jeg ikke likte legen min noe særlig, og jeg føler meg mer ivaretatt hos jordmoren jeg går til nå.

Synes det er viktig at jeg føler meg vel der jeg går til kontroll ettersom dette er mitt første svangerskap.

Mener forresten å huske at du kan velge om du vil gå til jordmor eller legen din (eller begge) når du har kommet et visst stykke på vei i svangerskapet, men husker ikke nøyaktig når...

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulogget Meta

Jeg hadde første time hos jordmor når jeg var 11+0. Da hørte vi hjertelyd og vi kunne slappe litt mer av :)

Første legetime hadde jeg 5+6 pga blødning.

Andre legetime 7+6 pga ekstrem kvalme.

Neste legetime er jeg 14+3.

På ul er jeg 19+0 og så skal jeg til jormor et par dager etter det.

Jeg syns det er utrolig deilig å bli fulgt så godt opp :D Det er ikke jeg som har bedt om det heller, men lege og jordmor som har satt opp løpet sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på første svangerskapskontroll hos legen (ca uke 9) fikk jeg mange brosjyrer om alt mulig, bl.a om hvilke uker de ulike kontrollene finner sted. Har ikke dere fått info om dette?

Legen sa jeg kunne kontakte jordmortjenesten og bestille time, men 2 dager etter kom et brev i posten der det sto at jeg hadde fått time til ultralyd til jordmor i uke 19. Gikk ut ifra at jeg ikke trengte å ringe å bestille time da, men nå begynner jeg å lure; skal jeg kanskje ha èn time til ultralyd, og må bestille time til samtale også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pling: her er det i alle fall sånn at det er ikke samme jordmor som tar ultralyd, som den jeg går til ellers. Ultralyd bestilles via sykehuset, mens jordmor bestilte jeg direkte hos jordmor-tjenesten i kommunen.

Jeg var til lege første gang i uke 12, hos jordmor i uke 13 og skal til ultralyd i uke 16. Skal tilbake til jordmor i uke 17. Det blir såpass tett, fordi jeg reiser bort i midten av uke 18, og skal bli borte i tre uker. Så for ikke å få så lang tid mellom besøkene hos jordmor, ble det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Jeg ringte til jordmor/helsestasjon der jeg bor og fikk time når jeg er i uke 14.

Jeg skal til UL i morgen. Håper på å få se ett lite bankende hjerte..... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...