Gå til innhold

Han jobber mye overtid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min jobber mye overtid. Han vet sjelden når han må jobbe overtid på forhånd, men ofte er han ikke hjemme før 18-19 på kvelden. Da vi begge jobber endel kvelder og ikke har kjempemange av de sammen i utgangspunktet, merker jeg at dette begynner å slite litt på meg. Har forsøkt å snakke med han om at dette er et problem for meg, han er enig og forstår meg, men det skjer ikke noe mer.

Selv om jeg vet at han helst vil være sammen med meg, merker jeg at jeg blir både trist, lei meg og tvilende til alt sammen. Hvordan kan jeg tenke på en fremtid med en mann som lever for jobben sin? Overreagerer jeg? Andre i lignende situasjoner?

Anonym poster: aa59b43cc3f12f494bf6cfca2bcac6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle jo tro at han var en ung håndtverker!

Anonym poster: 4bae28be40603dadbf0521ecf94a6553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-19 på kvelden er jo faktisk ganske normalt å komme hjem. Jeg skulle vært sjeleglad for en garanti om at jeg alltid var hjemme før kl. 19. Mange av oss jobber langt mer enn det.

Anonym poster: f410285c0b6e5f3fc1c4e21369719c1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-19 på kvelden er jo faktisk ganske normalt å komme hjem. Jeg skulle vært sjeleglad for en garanti om at jeg alltid var hjemme før kl. 19. Mange av oss jobber langt mer enn det.

Anonym poster: f410285c0b6e5f3fc1c4e21369719c1e

TS her, det skal være sagt at han da har vært på jobb i 10 - 11 timer. Og dermed ikke legger seg så sent og resten av kvelden blir ganske kort.

Anonym poster: befe8d021bada6cde740171c83315ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-19 er jo tidlig. Her kommer mannen oftest hjem 22-23, etter 12-16 timersdager. Men det gjør forsåvidt jeg og... Kose oss sammen gjør vi likevel. Vi blir enige om å være hjemme til 18 en dag, og lager oss en god treretters med vin til. Vi møtes etter jobb for en bedre middag på byen, og vi blir enige om hvilke helger vi setter av sammen til en tur på fjellet eller til utlandet. Tiden vi har sammen er kvalitetstid, så behovet for å se han hver eneste kveld er ikke så stort.

For enkelte betyr jobben mye. Jeg (og mannen) elsker jobben, og jobber lange dager fordi det er gøy. Hvilken motivasjon har kjæresten din? Er han en karriereperson, er dette et yrke der overtiden vil fortsette, eller kun en innkjøringsfase?

Dere må bare snakke sammen å bli enige. Det er ikke feil av han å jobbe mye, og det er ikke feil av deg å ønske at han er mer hjemme. Om han jobber med det han ønsker, og det gjør han lykkelig, er det jo feil å ta det fra han? Da er det jo opp til deg om det er så viktig å ha en mann som er hjemme i 17 tiden hver dag at du velger å gå fra han. Jeg må innrømme at jeg ofte ser dette hos mannlige kollegaer som ikke er gift med karrierekvinner, det blir fort store gnisninger på hjemmebane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber altså fra 8 til 18-19 en del dager i uka. I min verden er det i så fall litt overtid, det er i hvert fall ikke mye.

Dersom han jobber 13-14 timer hver dag, eller 10-11 timer syv dager i uka, altså totalt 70 timer per uke, da snakker vi mye overtid.

Hvis han er typen som trenger mye søvn, så skjønner jeg at kveldene kan bli korte, men for å kunne si noe lurt på om du kan forvente at ting blir bedre, så må du først fortelle hva han jobber med (stillingstittel og bransje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg flyttet nylig, og måtte pendle - var jeg hjemme rundt 18 til vanlig tid. Da dro jeg hjemmefra 07.00. Så jeg synes virkelig ikke synd på deg altså. Slik er hverdagen for svært mange mennesker som pendler - uten å ha jobbet overtid.

Anonym poster: e209d99713df572dcb3678867bd25dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...