Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil jobbe med, frustrert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning bare.

Jeg forstår ikke hva som er "galt" med meg.. Jeg klarer ikke finne noen ting jeg virkelig vil jobbe med. Kan ikke se for meg en arbeidsplass jeg vil jobbe i 20 år.. Jeg har hatt flere jobber som har vært helt supre i starten, men etter ei stund så finner jeg ut at det ikke stemmer allikevel og humøret og arbeidslysten forsvinner.

Da jeg sluttet på vgs så var det kun to yrker det stod mellom: sykepleier eller førskolelærer. Jeg begynte på sykepleien etter jeg hadde jobbet som assistent på et sykehjem i nesten 2 år, men fant fort ut at det er utrolig stor forskjell fra å være assistent til å være sykepleier med alt ansvaret. Så det ble kun ett semester siden jeg ikke så noen poeng i å fortsette når jeg så det så tydelig at det ikke var det jeg ville.

Førskolelærer har jeg hatt lyst til å bli i mange år. Jeg elsker barn over alt på jord, de er så morsomme og lærerike. Jeg har passet barn helt siden jeg var liten, og nå jobber jeg som assistent i barnehage. Jeg liker meg veldig godt der, men ser det at det stresset og det maset en får når en er førskolelærer dét vil jeg ikke ha. I tillegg så syntes jeg at mye av det som er på utdanningen egentlig bare er tull (feks forming osv).. Flere av de jeg jobber med sier til meg at jeg burde utdanne meg som førskolelærer, men jeg kan ikke lenger se det for meg selv. Jeg kan egentlig ikke tenke meg å jobbe stort lenger i barnehage. Mye stress og mas, lite tid, lite lønn og veldig mye ansvar.

Siden begge "drømmene" mine gikk i vasken føler jeg meg rett å slett hjelpesløs!