Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kjæresten min, og han elsker meg. Vi har vært sammen i syv måneder. I helgen skjedde det noe som gjør at jeg er sint på han, og han er veldig lei seg. Jeg vil ikke gå inn på hva han gjorde, men det er ikke noe som er utilgivelig. Tingen er at det er en del faktorer som spiller inn. Vi krangler en del, og når dette i tillegg skjedde har det fått meg til å tenke. Vi har blitt enige om å ta en liten pause for å tenke, men ingen av oss vil jo egentlig slå opp. Hvor mye skal man tåle? Hvor mye skal man være villig for å kjempe for å få et forhold til å funke? Om det blir slutt er det noe vi blir enige om, men selv om vi fremdeles elsker hverandre ser jeg at dette kan bli vanskelig. Erfaringer? Råd? Jeg er fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et forhold skal ikke være sånn. Man skal ikke føle seg usikker, krangle og på toppen av det hele ta en pause for å tenke. Et forhold skal være ukomplisert og fint. Og det virker ikke som om du har det spesielt bra nå, selv om du bryr deg om han og elsker han. Det er trist, uten tvil. Men ikke alle er skapt for hverandre, dessverre!

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi råd når du ikke sier mer. Enten så er du sint på han fordi han gjorde noe som er ille, eller så er du sint på han fordi du reagerer på ting du lett burde tåle.

Hvis du tenner for lett, eller han er temmelig ille temmelig ofte, så er det forståelig at det blir krangling.

Kanskje kommunikasjonen er for svak og taggete. Det kan være aktuelt å delta på samlivskurs, og slik starte med å jobbe opp en bedre kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold skal ikke være sånn. Man skal ikke føle seg usikker, krangle og på toppen av det hele ta en pause for å tenke. Et forhold skal være ukomplisert og fint. Og det virker ikke som om du har det spesielt bra nå, selv om du bryr deg om han og elsker han. Det er trist, uten tvil. Men ikke alle er skapt for hverandre, dessverre!

:klem:

Jeg tror du lever i en rosa sky. Man må jobbe for å få et forhold til å fungere. Hvor mye man tåler får man finne ut selv, men å tro at det ikke vil være krangling og dårlige perioder er veldig naivt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du lever i en rosa sky. Man må jobbe for å få et forhold til å fungere. Hvor mye man tåler får man finne ut selv, men å tro at det ikke vil være krangling og dårlige perioder er veldig naivt.

Klart det kan være dårlige perioder. Men sånn hun beskriver dette så er dette et ukomplisert forhold hvor hun selv sier det er en del krangling. Når de i tillegg sier de må ha en pause for å tenke seg om sier det seg selv at det har gått for langt.

Jeg lever overhodet ikke på en rosa sky, og jeg er fult klar over at man må jobbe for å få et forhold til å funke. Men jeg mener bestemt at når man krangler mye, ting er kompliserte og man blir usikker så er det egentlig ikke verdt det. Et forhold skal gi energi, ikke suge det ut av deg! Men det er min mening! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gamle dere er (eller hvilket temperament dere har) , men jeg syns det er tidlig å ha slike voldsomme krangler og uoverensstemmelser allerede etter 7 mnd forhold. Da skal jo forelskelsen såvidt ha rukket å kjølne litt, etter mitt syn. Kanskje er dere ikke helt skapt for hverandre og at det nå begynner å vises etter at den første rosa-sky-tilstanden har lagt seg. Man blir litt blind som nyforelsket, og kanskje er man ikke så passende for hverandre som det virket som i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...