Gå til innhold

Bestilt ny mekling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kontrakt på delt bosted til NAV gir utgangspunktet ikke noe. Den som har bosted hever barnetrygd om ikke annet er avtalt. Ellers gir ikke delt bosted eller samvær 50/50 overgangsstønad og andre stønader. Inntil han fikk kone eller samboer fikk han skattekl.2 ved bosted. Dette har dere kunnet byttet på annet hvert år om skatteetaten hadde blitt varslet

Han har skattekl. 2,stønad til barnetilsyn,barnetrygd og har rett på bostøtte.Noen er flinkere enn andre å få litt ekstra penger fra nav.Han går rundt og skryter av det ja.Skattekl. bytter vi på.Jeg regnes som enslig pga barnet er folkeregistrert på fars adresse.

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men betaler han da hele SFO og tar en større del av underholdet siden han har stønadene?

Hvis ikke så er jo sikkert det noe dere kan bruke i saken; klare økonomiske motiver.

Endret av Løvetanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men betaler han da hele SFO og tar en større del av underholdet siden han har stønadene?

Hvis ikke så er jo sikkert det noe dere kan bruke i saken; klare økonomiske motiver.

Kontrakt på delt bosted gir skatteklasse. 2. Hver enkelt på ta dette med skatt. Jeg ville også hatt halve barnetrygden. Sfo regningen skal deles ved delt bosted.

Jeg ser for meg at det blir dømt bosted til får i denne saken slik den framlegges. Begrunnelsen er at får har hatt bosted hele veien og at mor flyttet ut av tidligere felles bolig. Der er et men og det er barnets ønsker. Ved syv år har barnet ønsker litt å si men ikke så mye. Så kommer det ann på hva som legges fram av beviser begge veier. Vi har bare hørt den ene siden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler sfo og det er alt.Der er jeg som kjøper vinterklær,sko,treningsklær,utstyr,aktiviteter,ferier.

Jeg flyttet ut pga jeg hadde ikke råd til å beholde leilighet og pga psykisk terror(var i kontakt med krisesenteret,livskrise hjelp og politiet)Han vet jo godt hvorfor han fikk beholde leiligheten,på en syk og feig måte.

Det er mye mer i denne historien,men det kan jeg ikke legge ut.Familien hans er også veldig glad pga jeg har endelig bestemt meg for å gjøre noe med denne saken.Det finnes grenser for alt :)

takk alle sammen.Nå er det bare å vente :)

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble mishandlet av sin eks og flyttet ut fordi han ikke klarte mer. Det ble brukt mot han i saken. De sa at hvis han virkelig hadde ment hun var til fare for barna så hadde han ikke latt de være igjen hos henne.

Anonym poster: 7e513a7c3914bc949ae106cf10cc6beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i at den spm flytter ut taper barna. En kan være så nedkjørt at en har nok med å overleve. Jeg er sterkt i mot slik det praktiseres i dag både dette tema og HELE barne og bidragssystemet. Jeg er så forbanndtone på de syke regler. Politiske myndigheter evner ikke rette opp. TRAGISKE POLITISKE MYNDIGHETER med barneminister fra rt feministiske parti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet ikke ut på dagen :) Vi skrev under separasjon pap.,var i mekling og så etter 2 mnd fant jeg en leilighet i nærheten.Hadde 2 valg,bo i helvete og være sammen med barnet mitt eller reise på krisesenteret uten barnet mitt.Han brukte det at jeg har ingen familie her sånn at han visste at jeg hadde ingen sted å gå.

Det med bostedet betyr ikke så mye i hele saken...Her skal det legges vekt hva som er best for barnet.

Jeg har ikke bestilt ny mekling uten grunn.Det er mye som ligger bak hele saken.Som sagt det er ikke så dumt å ha annenhver uke fri og jeg har blitt vant til det.Men når situasjon blir bare verre og verre,den andre person driver med unormale ting,havner i helt sinnsyke situasjoner,ingen samarbeid og når man ser at alt det går utover barnet...da er det min plikt (som MOR)å gjøre alt for å beskytte barnet mitt.

TS

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ikke ut på dagen :) Vi skrev under separasjon pap.,var i mekling og så etter 2 mnd fant jeg en leilighet i nærheten.Hadde 2 valg,bo i helvete og være sammen med barnet mitt eller reise på krisesenteret uten barnet mitt.Han brukte det at jeg har ingen familie her sånn at han visste at jeg hadde ingen sted å gå.

Det med bostedet betyr ikke så mye i hele saken...Her skal det legges vekt hva som er best for barnet.

Jeg har ikke bestilt ny mekling uten grunn.Det er mye som ligger bak hele saken.Som sagt det er ikke så dumt å ha annenhver uke fri og jeg har blitt vant til det.Men når situasjon blir bare verre og verre,den andre person driver med unormale ting,havner i helt sinnsyke situasjoner,ingen samarbeid og når man ser at alt det går utover barnet...da er det min plikt (som MOR)å gjøre alt for å beskytte barnet mitt.

TS

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Ja barnets beste som sier. Men praksis for barnets beste er å bli boende er praksis. Jeg sier ikek det er riktig. Jeg sier slik er ofte praksis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barnets beste som sier. Men praksis for barnets beste er å bli boende er praksis. Jeg sier ikek det er riktig. Jeg sier slik er ofte praksis

Vi har DELT bosted :)Det eneste er at barnet er folkeregistrert på fars adresse.Det var jo mening å bytte adresse annenhver år,men jeg fikk høre på familiekontoret,advokaten at det spiller ingen rolle så lenge det står delt på papiret.

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har DELT bosted :)Det eneste er at barnet er folkeregistrert på fars adresse.Det var jo mening å bytte adresse annenhver år,men jeg fikk høre på familiekontoret,advokaten at det spiller ingen rolle så lenge det står delt på papiret.

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Stemmer det. Dette med skatteklasse.2 må ordnes hos navn med kontraken deres. Barnetrygd med navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får håpe det ordner seg deg. Du virker som ei flott kvinne og mor.

Lykke til.

Ps. Hold oss underrettet...........

Takk !Det verste av alt er at jeg synes synd på fyren.Jeg vet at han jobber hardt og sliter litt med økonomien pga han bruker penger på dumme og unødvendige ting.Han har god ting for å tenke seg om.Jeg vil at sønnen min skal være med faren sin så mye som mulig,men ikke når situasjonen er sånn som nå.

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stusser litt på motivet ditt.. Barnets beste? Men, hvilken forskjell gjør 60/40 ifh 50/50 hvis far ikke er bra?

Du gjentar at far kliner flere ganger.., dette er ikke barnemisshandling , bare noe som vitner om at sønnen din har ett hjem hvor kjærligheten blomstre og at det sitteren dødelig sjalu ekskone på utsiden..

Trist at vi skal bruke skattepenger på din konflikt... Fri rettshjelp for slike ting er hårreisene..

Ønsker eksen din masse lykke til og håper du blir knust i rettssystemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stusser litt på motivet ditt.. Barnets beste? Men, hvilken forskjell gjør 60/40 ifh 50/50 hvis far ikke er bra?

Du gjentar at far kliner flere ganger.., dette er ikke barnemisshandling , bare noe som vitner om at sønnen din har ett hjem hvor kjærligheten blomstre og at det sitteren dødelig sjalu ekskone på utsiden..

Trist at vi skal bruke skattepenger på din konflikt... Fri rettshjelp for slike ting er hårreisene..

Ønsker eksen din masse lykke til og håper du blir knust i rettssystemet..

Det blir nok mer en 60/40.Rettsaken er i gang og dette er er ikke noe sjalusi-spill.Heldigvis har jeg familien(fra hans side også) og venner som støtter meg,sånn at dine ønsker plager meg ikke i det hele tatt ;)Jeg er i full jobb,betaler skatt,sånn at det er ikke dine penger som brukes på MIN konflikt.Og ja,det er for barnets beste og jeg gir ikke opp før mitt barn får et normalt og stabilt liv!

TS

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få det ut!

Han fikk prosessvarsel fra advokaten min og ringte meg.Alt jeg fikk høre!

At jeg er:

-en dårlig mor

-kjøper sønnen min med tingene

-at jeg gjør alt dette pga barnebidrag

-at keg har plan å flytte

-at kjæresten hans er der for han og at gutten min er glad i henne

-at han skriver ned alt sønnen min sier om meg

Og så sier han at jeg er bare sjalu pga han har dame og jeg er alene hjemme,mens de koser seg og drikker vin på en fredagskveld og at kjæresten hans vil gjerne være vitne i retten og fortelle hvor dårlig mor jeg er :)

Han kommer nok til å finne på masse rart,men jeg håper at folk som skal jobbe med denne saken ser forskjell når noen lyver og snakker sant.

Det er bare å stå på og kjempe videre!

TS

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Generelt har jeg fått samme bilde av deg som persjon. Du klager på ex-mannen din. Forklar tydelig hva er problemet med snnen din? Den tiden du bruker på å klage på mannen din, plage han osv. kunne du helst bruke på å oppdra sønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du, bare et spørsmål.

Hvorfor er 60/40 greit og ikke 50/50? Vi snakker om et fåtall dager som skiller disse samværsbrøkene.

Hva er det med førstnevnte som vil bringe mer stabilitet inn i barnets liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, bare et spørsmål.

Hvorfor er 60/40 greit og ikke 50/50? Vi snakker om et fåtall dager som skiller disse samværsbrøkene.

Hva er det med førstnevnte som vil bringe mer stabilitet inn i barnets liv?

Hvis du leser hele tråden så er det ikke 60/40 ts går for, men mer mot 70/30.

Det vesentlige her er også at når den ene har hovedomsorgen, så har også en voksen ansvaret. Og ikke slik som i denne situasjonen, at far kan trenere absolutt alt, uansett, fordi begge voksne skal ha like mye å si.

I ganske mange situasjoner vil det ikke være til barnets beste at foreldre - hvor særlig den ene på refleks gjør det motsatte av hva den andre sier, uavhengig av hva som faktisk er barnets beste, har dette delte ansvaret. Når den ene juridisk sett har ansvaret, kan vedk. sette ned foten ved behov.

Det er selvsagt ikke politisk korrekt å mene at det ofte er slik verden fungere. Og er man opptatt av BARNAS beste og ikke foreldrenes rettigheter, så er dette også et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg svarte ikke før,men jeg er ubeskrivelig sliten og trøtt for tiden.Ja,jeg går for hovedomsorg og det som ,,de,, bestemmer er best for barnet.Noen nevnte at jeg må slutte å plage eksen min.Tro meg, det er det siste jeg gjør og ingen tar opp sånne saker bare for å plage noen.Dette er ikke noe jeg gjør økonomisk grunn heller.Har svart/på hvitt at jeg har aldri krevd en eneste krune fra ham når det gjelder vinterklær,gymklær,treningsutstyr,skoleting,ferier...Aldri.Jeg har sagt det før og sier det igjen,det verste som en forelder kan oppleve er å se eget barn slite og utvikle seg i feil rettning,et lite barn som visner og viser unormal atferd.Vi har et plikt som foreldre å ta det opp og hjelpe barnet vår.Men nei,det er umulig å kommunisere med veggen.Og jeg er bare et menneske,tåler ikke flere skjellord,trusler og sånn tull.Dette er en såppas komplisert sak og jeg kan ikke komme ut med flere detaljer.Sier ikke at jeg er en perfekt mor,men jeg prøver så godt jeg kan og skal gjøre alt at barnet mitt skal ha et normalt liv.

TS

Anonym poster: 1e8a2f73217b090b54e9e3bca59252f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...