Gå til innhold

Ta opp boliglån med en som har kredittgjeld


Gjest moon

Anbefalte innlegg

Er det dumt å ta opp lån på 3 millioner for å kjøpe leilighet med en som har kredittgjeld på 250 000kr? Ingen av oss har egenkapital. Han har jobb og er veldig fokusert på å bli kvitt gjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dere skulle spart opp til egenkapital, er ikke det ett krav for å ta opp ett boliglån?

Har du også en sikker jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge jobb. Han jobber for seg selv (privat) og jeg i kommunen. Vi har fått lån uten egenkapital, og det ville tatt mange år å spare opp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har også en gjeld han betaler ned på, han betaler ned på dette samtidig som vi sparer penger sammen, vi har ikke spart opp noe særlig enda, pengene går alltid ut igjen på reperasjon av bil etc..

mannen han ikke ett stort lån heller, tar ca ett år før han er ferdig med hele gjelden, så tar vi heller opp ett lån da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han misligholder gjelden bare han er ansvarlig for, så kan kreditorene hans bare kreve tvangssalg av hans ideelle andel av leiligheten - ikke din, og i praksis er det vanskelig å selge en ideell andel, så sånn sett er du trygg

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Det der hadde jeg ikke tatt sjansen på og ville sett ned på det mennesket som tok sjansen også.

Er det dumt å ta opp lån på 3 millioner for å kjøpe leilighet med en som har kredittgjeld på 250 000kr? Ingen av oss har egenkapital. Han har jobb og er veldig fokusert på å bli kvitt gjelden.

Jepp, det er dumt.

Jeg ville ikke hatt noe økonomisk og gjort med et menneske med så mye kredittgjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det dumt å kjøpe bolig med en som har kredittkortgjeld, det er også idioti å kjøpe bolig uten noe som helst egenkapital!

At dere har blitt tilbudt et så stort lån uten EK når banken vet at kjæresten din har såpass stor kredittgjeld høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...