Gå til innhold

Er det vanlig å ikke få gave eller kort på bursdagen fra familie?


Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene ikke fått noen bursdagsgave eller kort fra min far og søsken. Min mor har satt inn noen penger på kontoen min. Jeg får aldri bursdagskort fra dem. Er dette vanlig? Jeg er 28 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Folk er så forskjellige på sånt. Mi mor gir alltid gåve, enten ein ting eller pengar. Men ho får aldri pakka ting inn, og av og til kan det vere noko ho har kjøpt for lenge sidan. Men det gjer meg ingenting. Ikkje ein gong bryllupsgåva som kom frå dei var innpakka. :fnise: Far min gir aldri gåve, men han ringer alltid og gratulerer, og blir litt nostalgisk over minna frå då eg vart fødd. Søskena mine er alltid på plass med pent innpakka gåver, kort og alt som høyrer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får telefoner fra familien:) men ikke kort:) og jeg får bursdagsgaver av mine nærmeste slektninger (onkler tanter etc)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid kort av mamma og pappa, selv om jeg får penger. Kjæresten får omtrent aldri kort av foreldrene, ikke engang når han får gave.

Anonym poster: 41589acd56956641e524abaee45c2499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det vanlig å få både kort og gaver på bursdagen sin. I hvert fall av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Jeg har alltid fått både kort og gave på bursdagen min fra både foreldre og søsken. Og jeg gir til de på deres bursdag.

Sender du kort til de på bursdagen deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gave og kort fra foreldrene min på bursdagen. Vi søskene gir ikke hverandre gaver eller kort. Men vi ringer å gratulerer. Er det runddager og bursdagen feires osv, gir jeg selvfølgelig gave. (vi ble enige sammen om å ikke gi gave, for det ble så mye. men vi gir gaver til hverandres barn istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gave og kort fra foreldrene min på bursdagen. Vi søskene gir ikke hverandre gaver eller kort. Men vi ringer å gratulerer. Er det runddager og bursdagen feires osv, gir jeg selvfølgelig gave. (vi ble enige sammen om å ikke gi gave, for det ble så mye. men vi gir gaver til hverandres barn istedenfor.

Samme i min familie :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått bursdagskort av noen i familien.

Jeg får gave av storebroren min, men vi er bare to, har et godt forhold og han tjener mye penger. Pappa får jeg en telefon av, mens mamma finner et eller annet praktisk hun/de kan sponse meg med, som f.eks. nye støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er vanlig er vanskelig å svare på, men selv hadde jeg i alle fall blitt litt skuffa om jeg ikke fikk kort/gave eller i det minste en hilsen av mine foreldre på bursdagen min. De siste tre årene har jeg bodd på annen kant av landet og da har jeg alle gangene fått tilsendt en stor pakke med gaver og kort og matvarer osv i hjemmefra. Dette setter jeg utrolig pris på, men absolutt ikke noe jeg forventer. Jeg husker alltid på bursdager i den nære familien også, og sender kort til småsøsken.

Men dette er jo så ulikt fra familie til familie, ei venninne fikk f.eks en facebook hilsen av faren dagen etter, thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, varierer.. Siden du lager en tråd om det kan jeg tolke det som om det er noe du savner?

Gir du kort til de når de har bursdag? Jeg kan selv være dårlig på akkurat kort-delen, skriver heller en kort hilsen rett på pakka (som er innpakket selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere år sagt at jeg ikke vil feire bursdag og at jeg ikke vil ha gave, men får det allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Jeg får alltid gave av søsken og foreldre, og de ringer og gratulerer så klart. Familien sender aldri kort, men jeg har to venner som alltid sender meg kort. Det er stor forskjell på hva som er vanlig for folk. Mange orker ikke gaver og kort etter at man har blitt voksne og det er forståelig. Spesielt når det kommer til en skokk med barnebarn/nieser/nevøer som har mer glede av bursdager enn vi voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få av nærmeste familie, men ikke pappa.

Jeg er 20 forresten

Endret av Avi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie sender vi og mottar meldinger på sms og facebook (noen ganger ingenting) og ingen lider av det. De eneste som får gaver er mine tantebarn. Til jul blir det gavekort. Det er ikke fordi vi ikke er glad i hverandre eller noe sånt, men vi har for det meste det vi trenger og vil ellers kjøpe ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får gave og telefon fra mine foreldre, men ingen hilsen fra min søster. Sist jeg hadde rund dag hørte jeg fra henne, og trodde kanskje hun hadde husket meg og at det var derfor hun tok kontakt med meg, men det var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gaver og kort, og hvert år har vi også en liten feirng med mamma, pappa (søstera mi når hun er her) og meg. Og kjæresten min nå som jeg har fått det. Med kake og skravling. Jeg bor i samme by som dem, så vi gjør sånn med alle sines bursdager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene ikke fått noen bursdagsgave eller kort fra min far og søsken. Min mor har satt inn noen penger på kontoen min. Jeg får aldri bursdagskort fra dem. Er dette vanlig? Jeg er 28 år.

Jeg bryr meg aldri om min egen bursdag og får heller ingen bursdagskort. Vanlig, nei. De fleste får et eller annet.

Eller i år var det litt annerledes. Jeg våknet opp av at min eks-kjæreste sang for meg og hadde kjøpt noen søte gaver til meg. Det var herlig. :)

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid litt penger fra foreldrene mine og gratulasjon om jeg ikke er der.Søster får jeg gjerne gratulasjon på facebook,men ingenting annet.

Før ga jeg alltid gave til henne,men jeg har nesten aldri fått noe tilbake så da sluttet jeg å gi til henne.Jeg forventer faktisk å få tilbake hvis jeg gir gave til noen.

Anonym poster: cb292f4e3d0ee24537184bd13ee6eeea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...