Gå til innhold

Barneklar - hvordan fortelle kjæresten?


Gjest Bettina

Anbefalte innlegg

Gjest Bettina

Etter flere års samboerskap begynner jeg å bli klar for barn. Har aldri snakket med kjæresten om dette, og vet ikke hvordan han stiller seg til det. Tipper han ikke jubler umiddelbart. Men jeg tenker det er en tankeprosess som må settes i gang, slik at han kanskje føler seg klar om et par års tid.

Hvordan si dette til kjæresten? Hvordan gjorde dere det? Hadde en av dere mer lyst enn den andre i utgangspunktet? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har vi egentlig alltid snakket om det å blitt mer seriøse med årene i snakket rundt det. Har bestemt oss for å aktivt begynne å prøve om noen måneders tid.

Litt usikker på hvordan du bør ta det opp. Kansje begynne å snakkeom alt du gleder deg til ifht. Når dere en gang får barn og se hvordan han reagerer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i flere år, da kan du helt fint ta opp dette ganske direkte. "Jeg har lyst på barn. Med deg. Hva tenker du om dette?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ganske logisk å snakke med han. Fortell han sannheten, at du nå begynner å bli klar for barn og du dermed vil høre hvordan han ligger an i forhold til dette. Hos oss var det egentlig ikke en diskusjon. For oss var det mer en "skal vi egentlig fortsette med p-pillene?" samtale som egentlig bare var på to setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...