Gå til innhold

Viser du din sanne personlighet på nettet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På forum, chatting etc.

Jeg begynte å tenke da jeg leste en tråd om "kjente KGere" at jeg kanskje er en av de som virker litt kjedelig og ikke helt klarer å vise hvem jeg er. Jeg tror det er grunnen til at jeg hater nettdating :(

Hva med dere andre? What you see is what you get, også på nett, eller?

Anonym poster: 5a469f0bc64cef4eb3d52ca1f270d822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, stort sett. Alle nyansene kommer jo selvfølgellig ikke frem, og noe kan nok misoppfattes da det er skriftlig og man ikke ser kroppspråket samtidig. Men jeg har ikke "laget meg en nettpersonlighet" nei.

Men nå er jeg ikke en "kjent bruker" heller så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg sensurerer nok mer i virkeligheten, siden det ikke er like enkelt å ignorere en debatt der. Noen orker jeg bare å diskutere med en kort stund, så jeg har lært å ikke starte diskusjoner med dem IRL.

Ellers er jeg nok ganske lik meg selv, også på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer påståelig og rett frem på nett enn i virkeligheten, men ellers er det helt meg :)

Her er nok jeg og.

Jeg sier det jeg mener både irl og på nett, men pakker kanskje inn ting mer i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er ganske lik meg selv. Jeg er kanskje litt mer åpen her, men ellers er jeg ganske lik.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. På nettet hvor man er anonym har jeg lett for å skrive litt i affekt om man kan si det slikt. Jeg drar på litt og spissformulerer ofte. Hender også at jeg troller med vilje :danse: Ikke alltid da. Ofte er jeg meg selv også. Spiller ingen rolle da ingen uansett vet hvem jeg er.

Anonym poster: 849e6c99f4bb1f326bcc4bfd72ee82e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, utad fremstår jeg som en engel.

Jeg har vel vært mer åpen om seksuelle preferanser og om oss som par her inne enn hva folk rundt meg vet, men ellers er jeg meg selv lik, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi man ikke kan uttrykke seg på samme måte på et forum, som man kan i virkeligheten. Kroppsspråk og tonefall er en veldig stor del av hvordan man kommuniserer, og det mangler man på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi man ikke kan uttrykke seg på samme måte på et forum, som man kan i virkeligheten. Kroppsspråk og tonefall er en veldig stor del av hvordan man kommuniserer, og det mangler man på nettet.

Nettopp. Jeg prøver å være så lik meg som mulig, men f.eks humoren min kommer nok ikke så godt frem; nettopp fordi faktorer som kroppsspråk tonefall og ikke minst ansiktsuttrykk mangler. Da kan ting fort misforståes!

Så i det store og hele er jeg forholdsvis lik, men noe mangler så klart. Jeg er kulere i virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en ganske stor grad. Det er såpass åpent hvem jeg er, at det hadde vært småflaut om jeg oppførte meg helt annerledes her enn ellers. Samtidig blir det jo ting oppfattet annerledes på en skriftlig arena, og jeg er mer påpasselig med hva jeg skriver her, siden det er til et stort publikum, og hvem som helst kan lese. Ellers er jeg jo mer fleipete når jeg er med venner og familie, og mye mer personlig, men det har jo med ulike roller å gjøre, alle oppfører seg jo (forhåpentligvis) litt forskjellig ut i fra konteksten.

Men jeg tror ingen jeg kjenner reagerer på hvorden jeg fremstår her inne, og tenker jeg maler et falskt bilde av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,kunne ikke falle meg inn å være noe jeg ikke er.Men sjønner jo at det er enklere å være tøff bak en dataskjerm enn i virkeligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Jeg er meg selv, på godt og vondt, uansett om det er internett eller ute i det virkelige liv.

Må være utrolig slitsomt å prøve å være noe annet mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På forum, chatting etc.

Jeg begynte å tenke da jeg leste en tråd om "kjente KGere" at jeg kanskje er en av de som virker litt kjedelig og ikke helt klarer å vise hvem jeg er. Jeg tror det er grunnen til at jeg hater nettdating :(

Hva med dere andre? What you see is what you get, også på nett, eller?

Anonym poster: 5a469f0bc64cef4eb3d52ca1f270d822

Jeg er nok litt mer på kanten på nett enn irl, overdriver og underdriver, men har aldri mobbet noen da, håper jeg. Å date på nett har jeg ingen erfaring med riktignok, men savner ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg sier akkurat de samme tingene, men smiler og ler mye ellers og det kommer jo ikke så lett fram skriftlig. De som kjenner meg både fra KG og på ordentlig, har sagt at jeg virker mye skumlere her. :ler2:

Men det er bare smilene og kroppsspråket som mangler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men virker sikkert mye mer seriøs og kjedelig her inne enn det jeg liker å tro at jeg er! Jeg smiler og ler mye, og er generelt sett en gladjente, men tror jeg fremstår som ganske alvorlig her.

Jeg er like redd for å dumme meg ut i real life som på nett, jeg er like forsiktig med å ikke tråkke folk på tærne, og husker alltid på at det er et menneske bak alle tråder her inne. Jeg er vel muligens litt mer tilbakeholden på nett enn det jeg er på ordentlig (siden jeg ikke kan lese kroppsspåk her), så motsatt av folk flest, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg er meg overalt, på nett er det selvfølgelig noen sider av meg selv som kommer bedre frem enn andre og andre sider som ikke vises så godt som i virkeligheten, men sånn er det vel med alle. Det er vanskelig å få vist en personlighet 100% på "papir", spesielt her inne, hvor jeg i tillegg skal prøve å opprettholde en viss form for anonymitet.

Endret av Uanonymbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...