Gå til innhold

Min tilkommende svigermor går meg på nervene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hun blander seg inn i det meste, fra økonomi til husinnredning, og verken jeg eller min samboer tør å sette foten ned.

Nå har hun også regnet seg frem til når og hvor barnet vårt ble unnfanget, noe hun lager et stort nummer ut av. Ikke har hun rett heller, men jeg sier bare ja og ha til henne når hun setter igang, fordi dette er ikke noe jeg har lyst til å prate med henne om i det hele tatt.

Er dette noe jeg bør godta, eller kan jeg be henne roe seg ned litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, at hun har regnet seg frem til når hennes barnebarn, ble unnfanget er da vel ikke akkurat komplisert vitenskap. Tro meg, det er mange som gjør det (selv om de ikke sier noe).

Du sier du ikke tør å si fra, deretter spør du om råd om du bør be henne roe seg ned litt? Det er umulig for oss å si! Men plager det deg, så si ifra. Hun tror sikkert bare at hun hjelper dere og er i beste hensikt, og det kan være greit å si fra på en pen måte hvis du føler at hun invaderer livet ditt.

Anonym poster: 37cdd87edf1b586f49055c6c0531ad69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken jeg eller min samboer tør å sette foten ned.

Så tafatt han virker. Nå er det på tide å vise at du, ikke moren, er kvinnen i hans liv. Det er absolutt han som bør si ifra! Det hadde jeg gjort automatisk om min mor begynte å blande seg i alt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinkylita

Hva har egentlig svigermora di med når ungen deres ble unnfanga? :klo: Og hvorfor blir dette i det hele tatt nevnt i noen som helst sammenheng?

Jeg ville i hvertfall ha bedt henne holde seg unna sexlivet mitt, med mindre hun ville ha foretrukket en sms-melding etter hver gang vi hadde gjort det.

"Hei svigermor! Ja nå har vi hoppa i høyet igjen. Sønnen din leverte ikke like bra som sist gang, forrige lørdag kl 14.25, kan du vennligst snakke med han om dette."

Endret av kinkylita
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Problemer løses KUN ved at dere begynner å sette foten ned. Hver eneste gang hun sier/gjør noe som er frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemer løses KUN ved at dere begynner å sette foten ned. Hver eneste gang hun sier/gjør noe som er frekt.

Konkret hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Konkret hva kan gjøres?

Svigermor: sier noe upassende

Du: "det der synes jeg var utrolig upassende å si"

Svigermor kan reagere på utrolig mange måter når du sier ifra, så der kan jeg ikke hjelpe deg hundre prosent. Det finnes en million utfall. Hun kan reagere med å si "hvorfor mener du det er upassende?" eller hun kan si "nei, det er værtfall ikke upassende", eller hun kan ignorere deg blankt, eller kreve en forklaring på hvorfor du mener det var upassende osv.

Da må du finne en måte å "kontre" hennes reaksjon. Det beste er som regel å stå på sitt.!

Hvis hun spør hva du mener, si "jeg mente nøyaktig det jeg sa, jeg mener du sa noe upassende, og jeg vil ikke at du skal si det igjen."

Hvis hun sier "hvorfor synes du det er upassende?", kan du forklare henne, eventuelt bare si "jeg trenger ikke ha argumenter for hvorfor det er upassende. Du tråkket over en personlig grense hos meg, og det må du respektere."

Hvis hun motsier deg, sier du "jo, jeg mener det var upassende, og jeg ønsker at du ikke skal si det igjen" og hvis hun ignorerer deg, sier du "hørte du hva du sa?"

Så der har du et par innfallsvinkler. Men det aller beste du gjør, er å gro noen ordentlige kvinneballer, og stå på ditt. Ikke vær redd for en konfrontasjon, ikke vær redd for å virke som en bitch. Men alltid vær saklig og konsekvent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken jeg eller min samboer tør å sette foten ned.

Dette er roten til hele problemet! Dere må bli tøffere! Hva er dere redd for egentlig? At hun skal bli fornærma?

Anonym poster: 10d4059d0b967c23c0a0886a568a9a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er roten til hele problemet! Dere må bli tøffere! Hva er dere redd for egentlig? At hun skal bli fornærma?

Anonym poster: 10d4059d0b967c23c0a0886a568a9a40

Her ble dama så fornærma at vi ikke har sett henne på åtte år. Så ja. Det er noe å være redd for. Et tap for mann og barn, selv om dama er gal.

Lite poeng i å gå på krigsstien. Da er du ikke bedre enn henne. SNAKK med henne. SAMMEN med samboeren din. Dere er voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun også regnet seg frem til når og hvor barnet vårt ble unnfanget, noe hun lager et stort nummer ut av. I

Spør om hun ikke heller kan fortelle detaljene om når din mann ble unnfanget. Og post det her etterpå. Jeg bobler over av nysgjerrighet :)

Jeg håper forresten dere ikke bor altfor nær svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...