Gå til innhold

Føler kjæresten ser på meg som gjerrig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjærsten min en lang stund nå. Vi har avstandsforhold, så ser hverandre alt ifra en gang i mnd til 2-3 ganger i mnd. Det er jeg som pleier å reise til han når vi er med hverandre. Vi er forresten 20 og 23.

Problemet er at jeg føler jeg aldri får betalt for meg. For eksempel når vi skal handle mat så tar han fra meg handlekurven og sier at jeg kan ta varene opp i posen mens han betaler. Jeg sier "jeg betaler", men da sier han "nei jeg tar det".

Andre ganger er feks da vi skal på kino, så bestiller han bilettene på nettet før jeg får sagt ifra at jeg vil betale. Jeg betaler så klart for popcorn og alt det der, men føler ikke at det er nok. Eller for eksempel når vi tar taxi så setter han seg forran i setet, selv om jeg gjerne vil betale. Jeg sier da "her er kortet, jeg betaler", men da sier han "nei tar det jeg". Og dette skjer om og om igjen.

Eller når vi skal ut å spise, så får ikke jeg lov å si noe før han betaler. Jeg føler meg så utrolig gjerrig, selv om jeg ikke er det! Føler jeg bare betaler for små ting, som feks brus, popcorn, kinobiletter kanskje en gang i året.

Jeg blir kjempeflau. Er dette noe han tenker over tror dere? Er redd for at han se på meg som gjerrig. Jeg er student, så er kanskje derfor han vil være snill. Men jeg HAR jo penger, og jeg prøver jo å forklare dette. Men han bryr seg ikke.

Anonym poster: 2d8327c9d936b1b39be338ae67ffd29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er du som reiser til han, så har du jo reiseutgifter for at dere skal kunne møtes. Kanskje han synes at det holder for deg som er student? Ellers så er det fornuftig å snakke om dette. Tror nok helst det er du som føler deg gjerrig. Slik som han oppfører seg virker det som om han har lyst til å betale. Tviler på at han synes du er gjerrig. I så fall bør han kunne si i fra om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du virker gjerrig i det hele tatt, du tilbyr deg å betale for både det ene og det andre. Det er jo han som ikke lar deg og han som ønsker å være spandabel.

Å være gjerrig ville vært om han spurte om du kunne betale mens du vrei deg unna og heller ville gjøre noe annet el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang tenkt på at han faktisk VIL betale for sin kjære? :danse:

Anonym poster: 63b19580d2f5c7ca3d42a8fdc8ef2b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at mannen betaler for meg av og til. Men det bør være en balanse i det, ikke bare han som punger ut hele tiden.

Når jeg sier at jeg kan betale, så mener jeg det. Det ville jeg fått han til å virkelig oppfatte.

Hadde han fortsatt å betale og gitt blaffen i hva jeg mente, hadde jeg ikke følt meg helt myndig og respektert tror jeg.

Anonym poster: 79b80b1ef0edad91101a4cb54ec8c855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...