Gå til innhold

Noen som har noen tips?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har prøvd i 14 mnd, men det skjer ingen ting.. Har fått påvist PCOS, men det hjelper jo fint lite da...Noen som har noen tips? Event gode erfaringer med tanke på medisiner som fuker (ved mangel på eggløsning)??

Er lei av at alle maser, er lei av å gå rundt å håpe, er i grunnen lei av det meste... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ikke PCOS, men har brukt Pergotime for å få kontrollerte eggløsninger. Dette ble foreskrevet av gynekolog, og jeg måtte gå til et par ultralydundersøkelser i dagene før eggløsning for å sjekke størrelsen på foliklene, slik at eggmodningssprøyta (Profasi) kunne settes når én var stor nok. Gynekologen sa at jeg ikke ville fått Profasi hvis flere egg modnet, slik at jeg unngikk flerlinger.

Du kan jo be om Pergotime, men dersom legen din ikke følger deg godt opp under bruk, ville jeg kanskje gått til en spesialist i gynekologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør oppsøke fastlegen din og få henvisning til gynekolog!

Dere må utredes begge to, men da får du iallefall satt igang riktig behandling!

Lykke til med prøvinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos gyn. men ahn var liksom litt "rar" Kom med diagnosa si og thats it... Vist du skjønner.. Skal bytte fastlege til noen som er litt nærmere.. (må kjøre 10 mil en vei nå..)

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det man skal ha vært "prøver" før en eventuelt blir sendt på utredning og pergokurer osv da? Blir begge sendt automatisk eller er det jenta først og mannen bare dersom det ikke er "feil" ved jenta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ha prøvd ca et år, før man kan si man er ufrivillig barnløs, litt kortere hvis man er over 35 (eller var det 38?)

Begge skal sendes til undersøkelse. Mannen for sædprøve, kvinnen til gynekolog, for innvendig ultralyd mm. Videre skal det tas en del prøver som sier noe om hormonnivå mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steinbukk-jenta

Har du prøvd alternativ behandling? For eksempel soneterapi? En god venn av meg drev med dette, og fikk inn en dame med tette eggstokker. Hun skulle opereres for dette, og turte ikke si til legene at hun fikk soneterapi. Når legene åpnet opp var begge åpne og de forsto jo ingenting! Det skader jo ikke å prøve, men det kan alle disse medikamentene man får for alt gjøre... Det er sikkert noen i din nærhet som driver med alternativ medisin. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:-)

Er du en av de uheldige som er overvektig ?

Det er allment kjent at de som er overvektige har vanskeligere å bli gravid !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...