Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er ikke noe mer patetisk enn folk som må "støtte" på bakrommet fordi de ikke tør delta på forumet.

det er eg einig i.

mange av dei som "støtter" på bakrommet er anonymbrukere på forumet.

har ein meiningar bør ein stå for dei og ikkje skjule seg bak anonym.

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Tro meg, det gjør det garantert.

Igjen,hva har gitt deg dette inntrykket?

• Liker 2
Skrevet

Det er alltid slik, på alle steder. Hvorfor skulle det være annerledes her!

Skrevet

Jeg er relativt enig med Tonje angående sammenhengen mellom forumoppførsel og innhold i PM'er. Hun forklarte det godt med eksempelet om bildet hun la ut i tråden om løs topper og PM med spørsmål om nakenbilder. Jeg synes ikke det var galt av Tonje å legge ut bildet, men det trigget tydeligvis avsenderen av PM'en, uten at det heller var galt av brukeren.

Det hemmelige stedet der du ikke får lov til å være. Ingen med ! I nicket sitt konmer inn dit.

At det går an å si noe så teit. :ler:

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Det er alltid slik, på alle steder. Hvorfor skulle det være annerledes her!

Jojo,jeg tviler ikke på at folk snakker mye dritt, jeg snakker dritt om KG hele tiden. Men at de rotter seg sammen og planlegger å "ta" enkeltbrukere som rene ulveflokken virker litt mer som paranoide forestillinger. Bare fordi mange er uenige med en enkeltbruker så er de ikke nødvendigvis ute etter å ta noen, det er en del her inne som har en tendens til å ta ting veldig personlig.

Men hva vet jeg. Til tross for at jeg sitter her mer enn hva godt er så får jeg hele tiden følelsen av at jeg går glipp av alt som skjer her inne av dette slemme dramaet som alle snakker om hele tiden, men som ingen har eksempler på.

• Liker 2
Skrevet

Ja og nei. Om jeg får flere PMer hvor folk etterlyser nakenbilder er det stor sannsynlighet for at det er noe jeg har postet på forumet som har trigget denne reaksjonen hos folk. Det betyr ikke at det jeg har skrevet automatisk er dumt eller feil av den grunn, og det betyr heller ikke at jeg har gitt uttrykk for at jeg faktisk er åpen for å sende slike bilder.

I mitt tilfelle vet jeg nøyaktige årsaken til at jeg fikk den gjeldende PMen. Jeg deltok i en tråd som handlet om hvorvidt løse sommertopper med synlig bandeau-BH under er pent eller ei. Noen skrev at de ikke skjønte hva vi snakket om, og jeg skrev at jeg kunne legge ut eksempelbilde ettersom jeg hadde en slik topp selv. Wham!, så fikk jeg PM fra en luguber kar som ville at jeg skulle sende bildet kun til ham, og til slutt kom det fram at han ønsket å se meg naken.

Var det galt av meg å si at jeg skulle poste et slikt eksempelbilde? Nei, jeg synes ikke det. Var det noe i oppførselen min som trigget brukeren til å sende meg slike PMer? Ja.

Det samme gjelder nok mange tilfeller hvor folk får sinte PMer fra andre. I de fleste tilfeller er det nok noe som har trigget disse tullingene til å sende slike private meldinger, og i noen av disse tilfellene igjen kan det nok hende at den som mottar PMene faktisk har oppført seg kritikkverdig.

Støtte på bakrommet? Hvilket bakrom?

Jeg er ikke enig i at din oppførsel forklarer en slik reaksjon. De fleste normalt oppegående mennesker, forstår at å diskutere hvordan bh-er ser ut under en topp, ikke er en invitasjon til å sende en pm for å be om nakenbilde. I de tilfellene hvor noe slikt trigges, så er det noe som ligger latent i personen som sender pmen. De har allerede en lavere terskel for hva man kan tillate seg, eller hvordan man skal lese innlegg og oppføre seg. Og jeg tror faktisk at hvem som helst her inne, uavhengig av hvordan de formulerer seg og oppfører seg, kan få rare eller kjipe pmer. Det man skriver kan være helt harmløst, oppførselen fullstendig uproblematisk, men leser "feil" person det du skriver, så kan det bety en kjip pm. På samme måte kan man være både frekk, freidig, krass og provoserende, uten å få en eneste kjip pm.

Det jeg misliker med å legge en del av ansvaret på mottakers oppførsel, er ikke personlig motivert. Jeg vet jeg har en krass tone, og allikevel er den overveldende majoriteten av pm'ene jeg får, positive og hyggelige. De få jeg har fått som er mindre hyggelige, bekymrer meg ikke. Men samtidig viser denne tråden at flere brukere, som jeg på ingen måte oppfatter som spesielt kontroversielle, får pmer som er langt over grensa og også verre enn noe jeg noengang har fått. Jeg er ikke så keen på å sende et signal om at det er noe i deres oppførsel som er årsaken, og at det sånn sett er forstålig eller fortjent. Det er det ikke. Ansvaret ligger ene og alene på de raringene som sender pm'ene. Om du legger ut et bilde og får pm om at du er ei jævla hore, eller diskuterer i en tråd og får pm om at alle hater deg, så synes jeg ikke folk skal måtte tenke over sin egen oppførsel. De fleste her inne kan gjøre det, uten å få pm. Om du får det, så handler det ikke om din oppførsel, men om at en ustabil nettraring tilfeldigvis så ditt innlegg.

• Liker 4
Skrevet

Dette er et enormt forum. Jeg har opplevd på mindre fora at folk jeg aldri har kommunisert med blir "advart" mot meg. Og ikke bare meg, men det skjer med flere brukere. Det er naivt å tro at folk ikke sitter og både snakker om og såkalt advarer nye brukere mot ting og tang her inne. Hvorvidt det er vanlig å rotte seg sammen for å ta enkeltbrukere skal jeg ikke si noe på, men at en eller flere nok ta på seg oppgaven med å være reddende engel på bakrommet, det tror jeg nok.

Skrevet

Dette er et enormt forum. Jeg har opplevd på mindre fora at folk jeg aldri har kommunisert med blir "advart" mot meg. Og ikke bare meg, men det skjer med flere brukere. Det er naivt å tro at folk ikke sitter og både snakker om og såkalt advarer nye brukere mot ting og tang her inne. Hvorvidt det er vanlig å rotte seg sammen for å ta enkeltbrukere skal jeg ikke si noe på, men at en eller flere nok ta på seg oppgaven med å være reddende engel på bakrommet, det tror jeg nok.

Det skjer her også. Jeg har fått flere pmer som advarer meg mot andre brukere.

Skrevet

Ja, det er det jeg absolutt tror skjer mer enn hva man gjerne tror.

Skrevet

Jeg tror det skjer en del på pm jeg også,men hva er det som har gitt deg akkurat dette inntrykket? Liker virkelig ikke å tro at det sitter mer eller mindre faste brukere her inne og nærmest planlegger mobbing.

Det er allerede nevnt eksempel, en annen bruker skriver at han har opplevd at brukere har gått via private kanaler og advart andre brukere mot denne brukeren.

Et annet eksempel er at når det blir støy, da kan man se at noen brukere plutselig samles seg i en og samme tråd, har påfallende samme ordlyd etc. Litt vanskelig å beskrive hvordan, men man kan lett få en forståelse av at det har skjedd ting og tang via PM.

Det har ingenting med paranoia å gjøre, bare at jeg (snakker kun for meg selv nå) opplever det som ganske ekkelt når jeg (evt andre) plutselig får brukere jeg egentlig ikke har noe usnakket med på nakken.

Så jeg mener helt klart at det foregår en og annen via PM, å tro noe annet er naivt.

Anonym poster: 9783ebb8310952676daf73a65e7d81f1

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er allerede nevnt eksempel, en annen bruker skriver at han har opplevd at brukere har gått via private kanaler og advart andre brukere mot denne brukeren.

Et annet eksempel er at når det blir støy, da kan man se at noen brukere plutselig samles seg i en og samme tråd, har påfallende samme ordlyd etc. Litt vanskelig å beskrive hvordan, men man kan lett få en forståelse av at det har skjedd ting og tang via PM.

Det har ingenting med paranoia å gjøre, bare at jeg (snakker kun for meg selv nå) opplever det som ganske ekkelt når jeg (evt andre) plutselig får brukere jeg egentlig ikke har noe usnakket med på nakken.

Så jeg mener helt klart at det foregår en og annen via PM, å tro noe annet er naivt.

Wow. Jeg må være veldig naiv, for dette trodde jeg virkeiig ikke foregikk her. Noen tar KG litt vel seriøst, tydeligvis.

• Liker 3
Skrevet

det er eg einig i.

mange av dei som "støtter" på bakrommet er anonymbrukere på forumet.

har ein meiningar bør ein stå for dei og ikkje skjule seg bak anonym.

Hvordan i all verden vet du det? For å vite dette må du jo være en av disse selv.

Hvis man skriver som anonym, hvordan skal da andre vite hvem du er og få sendt deg pm? Og særlig hvis begge er ABer, hvordan finner de ut hvem hverandre er for så å sende hverandre pm?

Og, du er jo ikke noe mindre anonym du, enn det de som skriver med AB er.

Anonym poster: 6dd5d9faddbe4b89e146e52cb7f2b2c4

Skrevet

Wow. Jeg må være veldig naiv, for dette trodde jeg virkeiig ikke foregikk her. Noen tar KG litt vel seriøst, tydeligvis.

Så når jeg plutselig, ut av det blå, får krasse "tilbakemeldinger" av brukere jeg overhodet ikke har noe usnakket med, hvordan skal man tolke det som da? At det mennesket/ menneskene plutselig har stått opp en morgen med en fantastisk god ide om at nå er det på tide at denne brukeren får sin dose med kjipe meldinger?

Det har ingenting med at jeg tar KG for seriøst, jeg tar det som en fritidssyssel, men at jeg skal behøve å bli dratt ned i gjørma bare fordi jeg er her på KG, kanskje har litt vel sterke meninger om saker og ting...?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Så når jeg plutselig, ut av det blå, får krasse "tilbakemeldinger" av brukere jeg overhodet ikke har noe usnakket med, hvordan skal man tolke det som da? At det mennesket/ menneskene plutselig har stått opp en morgen med en fantastisk god ide om at nå er det på tide at denne brukeren får sin dose med kjipe meldinger?

Det har ingenting med at jeg tar KG for seriøst, jeg tar det som en fritidssyssel, men at jeg skal behøve å bli dratt ned i gjørma bare fordi jeg er her på KG, kanskje har litt vel sterke meninger om saker og ting...?

Jeg mente selvfølgelig ikke deg :) Jeg mente at de som sendre disse PM'ene, de som advarer andre brukere mot hverandre og de som "konspirerer" mot andre, tar forumet at for alvorlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke enig i at din oppførsel forklarer en slik reaksjon. De fleste normalt oppegående mennesker, forstår at å diskutere hvordan bh-er ser ut under en topp, ikke er en invitasjon til å sende en pm for å be om nakenbilde. I de tilfellene hvor noe slikt trigges, så er det noe som ligger latent i personen som sender pmen. De har allerede en lavere terskel for hva man kan tillate seg, eller hvordan man skal lese innlegg og oppføre seg. Og jeg tror faktisk at hvem som helst her inne, uavhengig av hvordan de formulerer seg og oppfører seg, kan få rare eller kjipe pmer. Det man skriver kan være helt harmløst, oppførselen fullstendig uproblematisk, men leser "feil" person det du skriver, så kan det bety en kjip pm. På samme måte kan man være både frekk, freidig, krass og provoserende, uten å få en eneste kjip pm.

Det jeg misliker med å legge en del av ansvaret på mottakers oppførsel, er ikke personlig motivert. Jeg vet jeg har en krass tone, og allikevel er den overveldende majoriteten av pm'ene jeg får, positive og hyggelige. De få jeg har fått som er mindre hyggelige, bekymrer meg ikke. Men samtidig viser denne tråden at flere brukere, som jeg på ingen måte oppfatter som spesielt kontroversielle, får pmer som er langt over grensa og også verre enn noe jeg noengang har fått. Jeg er ikke så keen på å sende et signal om at det er noe i deres oppførsel som er årsaken, og at det sånn sett er forstålig eller fortjent. Det er det ikke. Ansvaret ligger ene og alene på de raringene som sender pm'ene. Om du legger ut et bilde og får pm om at du er ei jævla hore, eller diskuterer i en tråd og får pm om at alle hater deg, så synes jeg ikke folk skal måtte tenke over sin egen oppførsel. De fleste her inne kan gjøre det, uten å få pm. Om du får det, så handler det ikke om din oppførsel, men om at en ustabil nettraring tilfeldigvis så ditt innlegg.

Da får vi være uenige der, for jeg mener at min oppførsel soleklart er forklaringen på hvorfor jeg fikk den PMen. Mener ikke dermed at jeg «fortjente» den, eller at det var en naturlig reaksjon fra senderen, for det var det så klart ikke. Ingen normalt oppegående folk sender PMer ut av det blå hvor de ber om nakenbilder, akkurat som at ingen normalt høflige folk sender slemme og stygge PMer bare fordi de misliker brukeren.

Jeg synes da at jeg har fått det fram i mine innlegg at jeg absolutt ikke mener at alle som mottar negative PMer har gjort seg fortjent til det. Hvis noen tolker meg slik synes jeg helt ærlig at de er litt hårsåre. Å kalle noen for en «jævla hore» er f.eks. aldri greit. Men jeg holder på mitt om at hvis man mottar mange negative PMer, så kan det nok være noe i vedkommendes oppførsel som er årsaken. For å si det slik, om jeg begynner å få mange slemme PMer fra vidt forskjellige folk over en lengre periode så kommer jeg nok til å gå litt inn i meg selv for å tenke gjennom hva det er som trigger disse følelsene hos folk.

• Liker 6
Skrevet

Da får vi være uenige der, for jeg mener at min oppførsel soleklart er forklaringen på hvorfor jeg fikk den PMen. Mener ikke dermed at jeg «fortjente» den, eller at det var en naturlig reaksjon fra senderen, for det var det så klart ikke. Ingen normalt oppegående folk sender PMer ut av det blå hvor de ber om nakenbilder, akkurat som at ingen normalt høflige folk sender slemme og stygge PMer bare fordi de misliker brukeren.

Jeg synes da at jeg har fått det fram i mine innlegg at jeg absolutt ikke mener at alle som mottar negative PMer har gjort seg fortjent til det. Hvis noen tolker meg slik synes jeg helt ærlig at de er litt hårsåre. Å kalle noen for en «jævla hore» er f.eks. aldri greit. Men jeg holder på mitt om at hvis man mottar mange negative PMer, så kan det nok være noe i vedkommendes oppførsel som er årsaken. For å si det slik, om jeg begynner å få mange slemme PMer fra vidt forskjellige folk over en lengre periode så kommer jeg nok til å gå litt inn i meg selv for å tenke gjennom hva det er som trigger disse følelsene hos folk.

Og det skal du selvfølgelig få lov til.:)

Men jeg personlig håper at få eller ingen følger ditt eksempel. For jeg synes det er ganske kjipt, om det blir slik at folk skal vurdere sin oppførsel eller la seg diktere, av kjipe og rare pmer fra et og annet ustabilt vesen.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Hvordan i all verden vet du det? For å vite dette må du jo være en av disse selv.

Hvis man skriver som anonym, hvordan skal da andre vite hvem du er og få sendt deg pm? Og særlig hvis begge er ABer, hvordan finner de ut hvem hverandre er for så å sende hverandre pm?

Og, du er jo ikke noe mindre anonym du, enn det de som skriver med AB er.

Anonym poster: 6dd5d9faddbe4b89e146e52cb7f2b2c4 [/i

fordi dei som sender mld til meg sender med nick. dei støtter meg i pm og der er dei ikkje anonym. nokon seier at dei ikkje vil støtte meg på forumet pga kommentarer frå andre.

du skjønner at ingen kan sende mld til AB?

eg poster ikkje som anonym. då heldt eg heller godt kjeft!

derfor skreiv eg det.

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Ja, det er det jeg absolutt tror skjer mer enn hva man gjerne tror.

Jepp. Her inne skjer det gjerne også via nyoppretta profiler, som slettes etterpå. Slik at man slipper å stå for det man skriver.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er som sagt enig i at det skjer mye rart på pm, så det er greit, men jeg tror ikke det er så himla utbredt som man kan få inntrykk av. At det finnes stalkers og ustabile personligheter her inne er det ikke tvil om, men jeg tror det er heller unntaksvis at den gjennomsnitlige bruker sitter å konspirerer med klikken sin på pm.

• Liker 1
Skrevet

Og det skal du selvfølgelig få lov til. :)

Men jeg personlig håper at få eller ingen følger ditt eksempel. For jeg synes det er ganske kjipt, om det blir slik at folk skal vurdere sin oppførsel eller la seg diktere, av kjipe og rare pmer fra et og annet ustabilt vesen.

Så klart skal man ikke la seg diktere av noen om man føler at man ikke har grunn til det. Om man mottar én eller to negative PMer trenger man ikke automatisk å klaske seg selv på lanken å tenke at man må skjerpe seg. Dette føler man jo på selv.

Men det at det det er en reell sjanse for at en som stadig vekk mottar kritiserende og negative PMer har en væremåte her inne som faktisk er kritikkverdig, det kan jeg bare ikke trekke tilbake, ei heller ser jeg at det er galt å nevne det i denne tråden.

Vi kommer nok aldri til å bli helt enige, men det er ikke sikkert at vi er så uenige som det virker som her og nå, for jeg får litt følelsen av at du mistolker meg/at jeg ikke får fram til deg det jeg faktisk mener :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...