Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje man skulde slutte å spekulere, og heller forholde seg til at det har foregått ting som er alvorlige, men som ingen har den fulde oversikt over.

For egen del har jeg opplevet at det er blitt sendt pm'er med løgnaktige påstander om meg, og jeg kan ikke se hva som har foranlediget dette. Det blev også opprettet en tråd, der jeg blev beskyldt for noe svært alvorlig, og som tydeligvis en del mennesker her har trodd på.

Det dere skriver nå, bidrager bare til å skabe yderligere uro, misforståelser og mistro. Vær venlige å slutte å spekulere, og forhold dere til at admin behandler det som er skjedd, og at admin og moderatorer trolig er de eneste som har fuld oversikt over omfanget av dette.

VI trenger ikke å diskreditere brukere ved at folk her legger ud sine helt personlige fortolkninger av noe de ikke har grundlag for å trekke konklusjoner over.

Dette har gjort stor skade for mange. Venligst ikke legg yderligere sten til byrden ved å spekulere.

Det var trist å høre om det som har skjedd med deg. Sånt skal alle være forskånet fra.

Men jeg spekulerer ikke, jeg forholder meg kun til det jeg har lest, som bl.a at jeg har nå fått bekreftet noe jeg hadde mistenkt lenge, men uten å bringe det til torgs nettopp for å unngå spekulasjoner, om at det eksisterer en ryktebørs og jeg har behov for å ta skarp avstand fra den slags og det bør du respektere.

For jeg synes virkelig ingenting om den slags aktiviteter og føler at jeg har rett til å ytre meg om det, spesielt fordi jeg har opplevd noe "merkelig" tidligere (under min forrige brukernavn) som indikerte at det eksisterer en ryktebørs, og at det er et par grupperinger som sender hverandre PM og gir dem "siste nytt" om andre brukere etc.

Så jeg må få lov til å uttrykke min irritasjon over dette, uten at noen skal peke en moraliserende pekefinger mot meg.

Anonym poster: 3dd9d0ad2f52fa58d961ceb90e8cbf14

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå er det endel brukere da, som ikke kjenner hverandre, som opplever samme type ubehageligheter.

Så at de ikke har grunnlag synes jeg er en noe drøy påstand. Jeg har aldri mottatt eller deltatt i noe som helst, ikke har jeg interesse av å involvere meg i noe som helst heller - men alt jeg har registrert er at dette faktisk ikke er oppspinn.

Selvsagt skal man ikke spekulere og bidra til usannheter, men det er et faktum at flere - som ikke har kjennskap til hverandre, har opplevd det samme.

Og det er ufattelig trist at enkelte ikke tør være her under nick pga dette. Og det er enda mer trist at noen tilbakeviser at slike ting kan skje - fordi man er venner med de som trekkes frem,når det jo åpenbart er et eller annet ganske grovt som foregår.

Moderator bekrefter jo også dette - så det er feil at det ikke finnes grunnlag, sånn generelt.

Anonym poster: bb948ccfdb357b876a7e1921cd94b13b

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Så vidt meg bekjendt eksisterer ingen organisert "ryktebørs" og dere kan slutte å spekulere om dette med det samme. Jeg kjender i hvert fald ikke til noe slikt.

At det har foregått noe skummelt bak kulissene i den senere tid er det slett ingen tvil om - men intet bliver bedre av at man fortsetter å spinde videre på slikt.

Endret av Bond
Skrevet

Forøvrig er jeg som er i siste innlegg her en "kjent" bruker som alltid skriver under nick, men akkurat her ønsker jeg ikke det nettopp pga ubehagelighetene rundt disse PMaktivitetene.

Jeg vil rett og slett ikke være en del av det - og da betyr det jo at det er grunn til bekymring. Mot hvem skal ikke jeg spekulere i. Men noe foregår helt åpenbart.

Skrevet

AB 23.40 - jeg benekter ikke at noe har foregått, men at det her laves en stor diskusjon ud av det, synes jeg er fryktelig galt, og det forverrer situasjonen fordi folk begynder å lure på hvem som står bak.

Jeg synes vi skal la admin gjøre jobben sin.

Skrevet

Nå får du holde opp.

Så vidt meg bekjendt eksisterer ingen organisert "ryktebørs" og dere kan slutte å spekulere om dette med det samme. Jeg kjender i hvert fald ikke til noe slikt.

At det har foregått noe skummelt bak kulissene i den senere tid er det slett ingen tvil om - men intet bliver bedre av at man fortsetter å spinde videre på slikt.

Gia, med all respekt; det gjør faktisk det. Mange rapporterer om det samme, og de kjenner ikke hverandre.

Du er ikke den som er mistenkt til å stå bak dette her - ei heller flertallet av "snikksnakkerne".

Så det er mulig du bør stille deg nøytral til saken, siden du jo åpenbart ikke har vært en av de som har mottatt slikt.

Jeg har lest meldinger som andre brukere har fått, som faktisk inneholder ryktespredning.

• Liker 1
Skrevet

Gia, med all respekt; det gjør faktisk det. Mange rapporterer om det samme, og de kjenner ikke hverandre.

Du er ikke den som er mistenkt til å stå bak dette her - ei heller flertallet av "snikksnakkerne".

Så det er mulig du bør stille deg nøytral til saken, siden du jo åpenbart ikke har vært en av de som har mottatt slikt.

Jeg har lest meldinger som andre brukere har fått, som faktisk inneholder ryktespredning.

Jeg modiser ikke det du skriver - men å kalde det en organisert ryktebørs som involverer omtrendt hele snikk-snakk-forumet, synes jeg er galt. Det bidrager bare til å skabe yderligere spekulasjoner og mistanker.

Jeg kjender til at mange har modtatt pm med underlig indhold vedrørende forskjellige brukere. Det er alvorlig, og bør stoppes.

Det jeg reagerer på her, er at dette generaliseres til snikksnakkerne generelt. DET gjør skade.

Skrevet

Forøvrig er jeg som er i siste innlegg her en "kjent" bruker som alltid skriver under nick, men akkurat her ønsker jeg ikke det nettopp pga ubehagelighetene rundt disse PMaktivitetene.

Jeg vil rett og slett ikke være en del av det - og da betyr det jo at det er grunn til bekymring. Mot hvem skal ikke jeg spekulere i. Men noe foregår helt åpenbart.

Om man ikke vil være en del av det, så foreslår jeg at alle blir flinkere til å rapportere ting som er ugreit, si ifra om oppførsel man oppfatter som over grensa, og tipse moddene om man mot formodning skulle få pmer man reagerer på.:) Det gjelder generelt, ikke for en spesifikk sak. Jeg er enig i at det er pussig at så mange er mer opptatt av å bevare en hyggelig overfladisk tone, enn å si ifra, men det er noe alle kan være med på å snu. Igjen generelt.

Ellers tror jeg ikke det hjelper noe at det blir helt paranoide tilstander. Admin har tatt grep, og siden jeg er delaktig i D-dagen i spør en bruker, så kan jeg også si at for min del er ballen lagt død. Jeg håper at det også gjelder alle andre, og at alt tilløp til drama og rykter er et avsluttet kapittel.

• Liker 3
Skrevet

Om man ikke vil være en del av det, så foreslår jeg at alle blir flinkere til å rapportere ting som er ugreit, si ifra om oppførsel man oppfatter som over grensa, og tipse moddene om man mot formodning skulle få pmer man reagerer på. :) Det gjelder generelt, ikke for en spesifikk sak. Jeg er enig i at det er pussig at så mange er mer opptatt av å bevare en hyggelig overfladisk tone, enn å si ifra, men det er noe alle kan være med på å snu. Igjen generelt.

Ellers tror jeg ikke det hjelper noe at det blir helt paranoide tilstander. Admin har tatt grep, og siden jeg er delaktig i D-dagen i spør en bruker, så kan jeg også si at for min del er ballen lagt død. Jeg håper at det også gjelder alle andre, og at alt tilløp til drama og rykter er et avsluttet kapittel.

Eneste er at det nå idag dukket opp atter en liknende sak - fra en helt ny bruker. Så den er jo tydeligvis dessverre ikke lagt død.

Og til Gia:

Nei, det gjelder ikke alle som skriver i snikksnakk.

Men det er veldig vanskelig, når negative spørsmål kommer mot en bruker i "spør en bruker" - og jeg samtidig leser negative PM`er om den personen som vedrører vedkommendes privatliv, at noe ikke skjer og at det ikke er organisert på en eller annen måte.

Og det gjelder ingen andre enn de samme brukerne, som blir nevnt av forskjellige.

Jeg har som sagt lest enkelte slike PM`er - som andre har fått, og synes er ubehagelig.

Jeg har lest det, og vet derfor at det skjer.

Men som sagt ønsker jeg ikke spekulere, noen holder iallefall på med noe ganske grovt og uakseptabelt. Og jeg håper den eller de som gjør dette blir utestengt, det ødelegger for alle på forumet.

Det mener jeg også om det skulle vise seg at dette er noen jeg liker kjempegodt.

Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet

For det meste usaklig pisspreik og personhets. Men det er jo såklart fordi de som ikke liker meg minst må være psykisk syke...

Vel, angående pisspreik og personhets, så kan jeg jo informere om bakgrunnen for at jeg som har klikket totalt på enkelte her inne. Det gjorde jeg fordi det som en bruker skrøt av å ha gjort inne i snikkesnkketråden til fjasegjengen, faktisk utgjør/utgjorde en reell trussel mot to av mine venner.

Disse to, som nå har forlatt Norge, for å unnslippe en situasjon med planlagt tvangsekteskap for den ene av dem, har behov for å IKKE bli identifisert.

De har også KRAV på å ikke bli det, ut fra Kg's regelverk.

Jeg likte det heller ikke når mitt navn ble lagt ut i en tråd her inne, uten anonymisering, av den samme personen, som sier han har diskutert våre brukere i andre forumer på nettet.

Den situasjonen jeg forklarer her synes jeg var så til de grader alvorlig for mine to venner at jeg tiltet fullstendig.

Jeg skammer meg ikke over at jeg klikket. Jeg hadde tiltet igjen, om det samme skjedde på nytt.

Skrevet

Om man ikke vil være en del av det, så foreslår jeg at alle blir flinkere til å rapportere ting som er ugreit, si ifra om oppførsel man oppfatter som over grensa, og tipse moddene om man mot formodning skulle få pmer man reagerer på. :) Det gjelder generelt, ikke for en spesifikk sak. Jeg er enig i at det er pussig at så mange er mer opptatt av å bevare en hyggelig overfladisk tone, enn å si ifra, men det er noe alle kan være med på å snu. Igjen generelt.

Der kom du, ja. Fint, flott, jeg støtter deg helhjertet i en evt. kampanje mot KG-mobbing, det mener jeg seriøst og jeg kommer til å bli mye bedre på å slå ned mot mobbing, og stå opp for de som blir utsatt for den slags og jeg vurderer å stille et par brukere i spør en bruker- tråd som åpenbart er mer opptatt av å bevare den "søte, koselige"-stemningen enn å bidra til å slå ned på utidig hetsing og mobbing, om de synes det er greit med den typen atferd. For jeg synes det er f*** meg lavmålsoppførsel! Både fra de som bare sitter og skal kosemosemikkemukke med hverandre, fremfor å ta de som åpenbart blir utsatt for stygge "taklinger" i forsvar for å ikke ødelegge den fine, nydelige stemningen, og de som "takler".

Men du, hvor lenge har du (og dere andre) visst om denne ryktebørsen? Så dere har tatt i mot "hot stuff", uten å mukke og reagere? Og plutselig var det ikke greit lenger fordi ryktene tok en vending, og rammet deg, slik jeg forstod det? Det gjør at denne idiotiske saken får en "ullen" dimensjon. En skjult agenda.

For en søl dere har stelt i stand.

Anonym poster: 3dd9d0ad2f52fa58d961ceb90e8cbf14

• Liker 1
Skrevet

Vel, angående pisspreik og personhets, så kan jeg jo informere om bakgrunnen for at jeg som har klikket totalt på enkelte her inne. Det gjorde jeg fordi det som en bruker skrøt av å ha gjort inne i snikkesnkketråden til fjasegjengen, faktisk utgjør/utgjorde en reell trussel mot to av mine venner.

Disse to, som nå har forlatt Norge, for å unnslippe en situasjon med planlagt tvangsekteskap for den ene av dem, har behov for å IKKE bli identifisert.

De har også KRAV på å ikke bli det, ut fra Kg's regelverk.

Jeg likte det heller ikke når mitt navn ble lagt ut i en tråd her inne, uten anonymisering, av den samme personen, som sier han har diskutert våre brukere i andre forumer på nettet.

Den situasjonen jeg forklarer her synes jeg var så til de grader alvorlig for mine to venner at jeg tiltet fullstendig.

Jeg skammer meg ikke over at jeg klikket. Jeg hadde tiltet igjen, om det samme skjedde på nytt.

Jo, men nå legger jo du ut potensiell ryktespredning selv, og det er en uting. Dette burde du tatt med moderatorer - selv om det du forteller om er sant.

Det er ikke noe som skal tas åpent. De fleste på KG, alle 45.000 medlemmene er faktisk ikke nvolvert i dette overhodet :)

• Liker 1
Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet (endret)

Jo, men nå legger jo du ut potensiell ryktespredning selv, og det er en uting. Dette burde du tatt med moderatorer - selv om det du forteller om er sant.

Det er ikke noe som skal tas åpent. De fleste på KG, alle 45.000 medlemmene er faktisk ikke nvolvert i dette overhodet :)

Til din informasjon har jeg tatt dette med Admin, Mette, som ikke tok det på alvor i det hele tatt. Derfor valgte jeg å trolle i fjasetråden i stendenfor.

Selv om jeg egentlig gjerne skulle ha rundjult vedkommende som var opphav til krangelen jeg hadde med disse to, nøyde jeg meg med små drypp om at jeg ikke lar meg trakassere uimotsagt.

Endret av Maroux
Skrevet

I og med at denne tråden kun inneholder fortsettelse av anklagene og diverse spekulasjoner, stenger jeg denne tråden for å unngå at dette blir en diskusjon om enkeltbrukere.

Henviser til Mettes innlegg på Ris og Ros, og ber at all informasjon og bevis sendes til oss.

Videre spørsmål om moderering og praksis kan tas på Ris og Ros eller PM.

Bond, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...