Gå til innhold

Kjipe PMer til profilerte brukere

Silfen

Anbefalte innlegg

Gjest Katten.

Det verste PMen jeg har fått, var fra en herremann som lurte på om vi skulle utveksle nakenbilder. Han hadde visst 'ikke fått med seg at jeg var mann', men gjennom logisk resonnement, klarte jeg å overbevise vedkommende om at han egentlig var homofil.

Utover det har jeg egentlig ikke fått noe særlig med negative PMer. Det er dog en god del andre som har fått negative PMer angående meg :nigo:

Ville heller foretrukket en surmaga PM enn alle ABene som gjemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har fått det fleire gonger. Stort sett handlar det om negativ karakteristikk frå brukarar eg ofte er usamd med i politiske/ideologiske diskusjonar, og er ikkje spesielt personleg forankra. Slike synest eg er heilt greitt å få, vert som ein meir personleg vidareføring av tråden me diskuterte i ;) Og eg bryr meg ikkje så mykje om at desse brukarane synest eg er teit fordi eg meiner det eg meiner.

Nokre få gonger har eg fått PM'ar som går meir på det personlege plan, som følgje av diskusjonar av meir personleg art. Desse synest eg er kjipe, og dei gjer meg usikker, særleg viss personen bak PM'en skapar eit bilete av at han/ho nærmast snakkar på vegne av heile forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen sure/sinte meldinger overhodet, men så tror jeg ikke at jeg er særlig "profilert" heller. Har fått fire-fem snille og hyggelige meldiger, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun to ganger opplevd å få tilsendt PM sånn «ut av det blå», som var litt merkelige.

Ene gangen var det en nudist som ville diskutere den lokale nudiststranden med meg, og den andre gangen var det en som ville se meg naken. Haha!

Noe mer negativt enn dette har jeg aldri fått. Ante ikke at det var så vanlig for noen å motta negative PMer. Jeg tviler ikke på at de fleste av disse PMene er ufine og ufortjente, men samtidig - mottar man mange sånne gjenspeiler det også kanskje litt sin egen oppførsel på forumet? Ikke nødvendigvis at man har fæle meninger, men kanskje måten man velger å formulere seg på, eller snakke til andre på. Ikke vet jeg.

Og for å være dønn ærlig høres det litt artig ut å motta slike PMer. Det må da være underholdende å se hvordan folk kan fyre seg opp sånn uten videre (eller med god grunn?).

Endret av Tonje!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun to ganger opplevd å få tilsendt PM sånn «ut av det blå», som var litt merkelige.

Ene gangen var det en nudist som ville diskutere den lokale nudiststranden med meg, og den andre gangen var det en som ville se meg naken. Haha!

Noe mer negativt enn dette har jeg aldri fått. Ante ikke at det var så vanlig for noen å motta negative PMer. Jeg tviler ikke på at de fleste av disse PMene er ufine og ufortjente, men samtidig - mottar man mange sånne gjenspeiler det også kanskje litt sin egen oppførsel på forumet? Ikke nødvendigvis at man har fæle meninger, men kanskje måten man velger å formulere seg på, eller snakke til andre på. Ikke vet jeg.

Og for å være dønn ærlig høres det litt artig ut å motta slike PMer. Det må da være underholdende å se hvordan folk kan fyre seg opp sånn uten videre (eller med god grunn?).

Det synes jeg egentlig var en småkjip påstand. Om noe, så viser vel denne tråden at det ikke er sånn. Flere av de som sier i denne tråden at de har fått slike pm'er, er ikke brukere som jeg forbinder med en spesielt krass eller provoserende måte å ordlegge eller oppføre seg på. Mens noen av de som ikke har fått det, er brukere som kan være både rett på sak, krasse og provosere enkelte med sin tone og væremåte. Så jeg tror det handler mer om de som faktisk sender slike pm'er, enn de som mottar dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Man er åpenbart ikke riktig skrudd sammen når man sender anonyme mennesker på et forum meldinger om at alle hater dem og at de burde gå å dø. Da ser jeg ingen grunn til at mottakeren skal trenge å reflektere over egen oppførsel, noen folk er bare ikke helt stabile, og internett har mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg egentlig var en småkjip påstand. Om noe, så viser vel denne tråden at det ikke er sånn. Flere av de som sier i denne tråden at de har fått slike pm'er, er ikke brukere som jeg forbinder med en spesielt krass eller provoserende måte å ordlegge eller oppføre seg på. Mens noen av de som ikke har fått det, er brukere som kan være både rett på sak, krasse og provosere enkelte med sin tone og væremåte. Så jeg tror det handler mer om de som faktisk sender slike pm'er, enn de som mottar dem.

Jeg tror det handler om begge deler. Men som skrevet i forrige innlegg, sier ikke at det er slik i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

om desse er kjipe er vel etter augo som ser.....

får ofte: "du høres deilig ut. skal vi pule?"

også får eg mange hyggelige pm der folk støtter kommentarene mine. det er dei eg set pris på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om begge deler. Men som skrevet i forrige innlegg, sier ikke at det er slik i alle tilfeller.

Ok, så det er noe i måten du oppfører deg og formulerer deg, som tilsier at du er åpen for å sende nakenbilder til fremmede? At du har fått et par sånne pmer handler ikke bare om de som har sendt dem, men også om din forumoppførsel?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer patetisk enn folk som må "støtte" på bakrommet fordi de ikke tør delta på forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være lov å si at en del av PMene dere har fått treffer ganske godt.

Anonym poster: 6eff45a7134c7b8796e5ed8ea47dcb6a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er noe i måten du oppfører deg og formulerer deg, som tilsier at du er åpen for å sende nakenbilder til fremmede? At du har fått et par sånne pmer handler ikke bare om de som har sendt dem, men også om din forumoppførsel?

Ja og nei. Om jeg får flere PMer hvor folk etterlyser nakenbilder er det stor sannsynlighet for at det er noe jeg har postet på forumet som har trigget denne reaksjonen hos folk. Det betyr ikke at det jeg har skrevet automatisk er dumt eller feil av den grunn, og det betyr heller ikke at jeg har gitt uttrykk for at jeg faktisk er åpen for å sende slike bilder.

I mitt tilfelle vet jeg nøyaktige årsaken til at jeg fikk den gjeldende PMen. Jeg deltok i en tråd som handlet om hvorvidt løse sommertopper med synlig bandeau-BH under er pent eller ei. Noen skrev at de ikke skjønte hva vi snakket om, og jeg skrev at jeg kunne legge ut eksempelbilde ettersom jeg hadde en slik topp selv. Wham!, så fikk jeg PM fra en luguber kar som ville at jeg skulle sende bildet kun til ham, og til slutt kom det fram at han ønsket å se meg naken.

Var det galt av meg å si at jeg skulle poste et slikt eksempelbilde? Nei, jeg synes ikke det. Var det noe i oppførselen min som trigget brukeren til å sende meg slike PMer? Ja.

Det samme gjelder nok mange tilfeller hvor folk får sinte PMer fra andre. I de fleste tilfeller er det nok noe som har trigget disse tullingene til å sende slike private meldinger, og i noen av disse tilfellene igjen kan det nok hende at den som mottar PMene faktisk har oppført seg kritikkverdig.

Det er ikke noe mer patetisk enn folk som må "støtte" på bakrommet fordi de ikke tør delta på forumet.

Støtte på bakrommet? Hvilket bakrom?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hemmelige stedet der du ikke får lov til å være. Ingen med ! I nicket sitt konmer inn dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Har mistanke om at enkelte brukere sender hverandre PMer for å samles og enes om å "ta" en annen bruker eller noe sånt. Sånt er bare ynkelig i mine øyne.

Anonym poster: 9783ebb8310952676daf73a65e7d81f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hemmelige stedet der du ikke får lov til å være. Ingen med ! I nicket sitt konmer inn dit.

Jaja. Får trøste meg med at det finnes verre skjebner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Enig. Har mistanke om at enkelte brukere sender hverandre PMer for å samles og enes om å "ta" en annen bruker eller noe sånt. Sånt er bare ynkelig i mine øyne.

Anonym poster: 9783ebb8310952676daf73a65e7d81f1

Jeg tror det skjer en del på pm jeg også,men hva er det som har gitt deg akkurat dette inntrykket? Liker virkelig ikke å tro at det sitter mer eller mindre faste brukere her inne og nærmest planlegger mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...