Gå til innhold

jeg er samboer og har barn...og har en nettvenn :-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om det? Jeg blomstrer for tiden...gleder meg til chatten med nettvennen min,vi prater om alt mulig. HAr det godt sammen med mannen også og han veit ingenting. Så jeg forstår ikkje sjøl hvorfor jeg har behov for dette...men kjenner jeg blir glad,varm og nesten litt forelska i forelskelsen:-) Noen andre som har opplevd dette?

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt nettvenner og, og det har vært veldig koselig å kunne snakke med de, selv når jeg har vært i et forhold med min samboer, men det ble aldri noen form for forelskelse ut av det. Han visste ikke om nettvennen min, da jeg ikke hadde noe behov for å fortelle det, men så var det heller ingen romantiske følelser i bildet.

Men når man begynner å få følelser for en nettvenn, så kan det være å leke med ilden, som enkelte skriver over.

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du sagt om du fikk vite at din samboer hadde en såkalt nettvenn? Jeg synes det er over grensen..

Takker for svar. Joda,er fullt klar over det - hadde nok ikke likt det. Men syns vi har det litt kjedlig i forholdet....og syns dette krydderet er heeeelt nydelig:-) Og sikkert egoistisk....kanskje det er 40årskrisa mi....?

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper bare at du ser forskjell på virkeligheten og nettsamtaler..

jeg hadde også en jeg gledet meg til å snakke på nettet, virkeligheten? not so much..

Ikke ødelegg noe som funker for noe som "kan" funke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja,det er en balansegang...er vanskelig,føler jeg har blitt avhengig. Vil jo ikke skilles heller....trenger bare litt påfyll i livet:-) Burde nok kutte helt....men vil ikke det heller. Måtte bare lufte tankene mine...har ikke fortalt dette til noen,forståelig nok.

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette nettvennskapet av en slik karakter at du tror at mannen din vil synes at det er helt ok at dere har kontakt? Da er det vel i såfall greit å pleie dette vennskapet.

Men om du har den minste mistanke om at dette er noe mannen din ikke ville like, så bør du avslutte denne kontakten. Da leker du med ilden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Klart det er egoistisk og feil å holde på sånn, det tror jeg du innser selv også, du bare velger å fokusere på hva dette gjør for deg, ikke hva det gjør mot mannen din. Bruk heller energien på å få det bedre med mannen din, fram for å dyrke dette nettforholdet.

40-årskrise my ass. Alt for lettvint å gjemme seg bak en slik floskel for å leve ut egoet i seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette nettvennskapet av en slik karakter at du tror at mannen din vil synes at det er helt ok at dere har kontakt? Da er det vel i såfall greit å pleie dette vennskapet.

Men om du har den minste mistanke om at dette er noe mannen din ikke ville like, så bør du avslutte denne kontakten. Da leker du med ilden..

Hei

Han hadde nok ikke likt det.....blitt sjalu. Så jeg sier ingenting. JEg får diskutert alt mulig med nettvennen og vi er så like...han vil ikke ødelegge forholdet til meg og mannen . Jeg tenker at jeg vil LEVE og føler vel vi har stagnert litt i forholdet vårt.

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Han hadde nok ikke likt det.....blitt sjalu. Så jeg sier ingenting. JEg får diskutert alt mulig med nettvennen og vi er så like...han vil ikke ødelegge forholdet til meg og mannen . Jeg tenker at jeg vil LEVE og føler vel vi har stagnert litt i forholdet vårt.

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

Hvis forholdet deres har stagnert, så er det klart at det kan oppleves både spennende og givende med noen som lytter, som forstår og er interessert. Det er både menneskelig og forståelig.

Jeg ønsker ikke å være moralens vokter her - skjønner godt situasjonen din - men synes at du bør ta tak i forholdet til mannen din og først finne ut av hvor det bærer hen.

Hvis du vil at det skal blomstre i din egen hage, så er det der du må vanne. Nå vanner du et annet sted, sånn at din egen hage står i fare for å tørke ut..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Han hadde nok ikke likt det.....blitt sjalu. Så jeg sier ingenting. JEg får diskutert alt mulig med nettvennen og vi er så like...han vil ikke ødelegge forholdet til meg og mannen . Jeg tenker at jeg vil LEVE og føler vel vi har stagnert litt i forholdet vårt.

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

Hvis din definisjon av "å leve" ligger utenfor forholdet, så bør du vel heller gjøre det slutt, og så leve.

Å ha en nettvenn som kun er en venn, og som du uten problemer kunne fortalt din samboer om, er helt i orden i mine øyne. Å ha en som skaper romantiske følelser hos deg, eller på andre måter blir en erstatning for noe du ikke opplever i forholdet du er i, blir feil. Det trenger ikke være noe galt i kontakten slik den er nå, men når du føler det som du gjør, så slenger jeg meg på de andre, og sier at du leker med ilden her. Og den leken bør du stoppe før det går for langt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er vel å ha nettvenn som en kan prate med, men når det går over grensen til flørting og intime samtaler er det å trø langt over streken.... Pass på, det kan gi et utfall du ikke vil like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal bare kutte det ut og drepe følelsene du eventuelt føler for denne "nettvennen" din. Prøv heller å se mannen du er sammen med på ny og finn på noe koselige aktiviteter sammen med han som krydder i hverdagen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min frue for noen måneder siden. Nettflirting med en gammel flamme.

Sliter fremdeles med at hun drev på med det. Den eneste effekten det har i det lange løp er negativ for deg og din samboer!

Anonym poster: 22d0880a4de9a5bb3bddea9bd9bf4dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prater også med folk på nettet som jeg ikke "kjenner". Her inne på KG i alle fall :fnise:

Forskjellen er at det er vanlig prat og at kjæresten min faktisk vet om det. Og jeg har langt ifra en forelskelsfølelse når jeg prater med disse personene.

Kanskje på tide å slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja,veit jeg bør gjøre det....men det er så vanskelig. Har fått sterke følelser for han,har også sett hverandre på cam. Ser jo at det er idiotisk dette...men samtidig vil jeg....savner spenning,og aner ikke hvordan få litt spenning inn i forholdet til meg og mannen min igjen. VI har vært sammen i maaange år....det er jo bra,men syns som sagt det er kjedlig. Takker for alle svar.

Anonym poster: 29be5671a703424df678cda04dd9744c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at det skal blomstre i din egen hage, så er det der du må vanne. Nå vanner du et annet sted, sånn at din egen hage står i fare for å tørke ut..

Exactly.

Anonym poster: 85003ed1d3b47b454bdd8285b4d4d90e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg.

Man går og smågleder seg til han tar kontakt, kjenner det krible i magen og pulsen går raskere. Og siden man "må" holde det skjult for omverdenen så blir det så spennende i tillegg.

Jeg har også vært sammen med mannen min i flere år. Vi har det godt sammen, han er en skikkelig kar og en god far. Likevel så er det jo flest hverdager, og man får se hverandres usjarmerende sider. Da er det livgivende å drømme seg bort, se seg selv sammen med en annen, på et annet sted, med en annen jobb, i et annet liv.

Blir vi noen gang fornøyde, uansett hvor godt vi har det? Ikke vet jeg...men jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg faktisk har en nettflørt. Det vil aldri bli noe mellom oss, jeg har som sagt et godt liv med mannen min. Og jeg tror faktisk jeg unner han litt spenning utenfor forholdet også, vi er jo to individer og selv om man har lovet å holde sammen på godt og vondt resten av livet - som jo er mine intensjoner- så er det som et friskt pust i hverdagen å ha denne lille hemmeligheten, for seg selv.

Vet ikke hva det sier om meg, men er seriemonogami så mye bedre, for å sette det på spissen? Det går jo tross alt utover ungene, om man har noen.

Anonym poster: c7a927c8ec65393fd1998f57ffe002d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...