Gå til innhold

Mannen min promper hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt prippen av meg, men, det får da være grenser.

Mannen min promper nesten hele tiden. Nå ligger vi på hver vår sofa og leser aviser og er på nett, og han promper med få minutters mellomrom. Når vi lager frokost kan han prompe nesten helt til vi skal sette oss og spise. Jeg synes dette er ekkelt, og merker jeg mister lysten på han.

Han promper ikke i senga når jeg er der, mer så fort jeg har stått opp promper han høyt og lenge også der. Han promper ikke når vi spiser sammen eller jeg psier, men han kan fint prompe om bare han spiser.

Er dette normalt og jeg er prippen???? jeg synes det er dritekkelt og blir sur. Men da ender det bare opp med at han blir sinna på meg og sier jeg må fortså at lufta må ut :vetikke:

Anonym poster: 7c2475bd8701ec1cf7182e39d0dfa661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør kanskje se litt på kostholdet sitt? Må da være vondt ha så mye luft i magen. Og han kan lære seg litt folkeskikk. Lufta må ut, men man kan gå i et annet rom e.l.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør kanskje se litt på kostholdet sitt? Må da være vondt ha så mye luft i magen. Og han kan lære seg litt folkeskikk. Lufta må ut, men man kan gå i et annet rom e.l.

Det rare er at han er sunn, spiser mye fisk, korn og grønt. Trener en del gjør han og.

Kjenner jeg ikke tenner på han når han fiser så mye:(. Han promper jo så mye at han ikke kan løpe inn på do å gjøre det hele tiden heller. Da må han jo flytte inn på do....

Anonym poster: 7c2475bd8701ec1cf7182e39d0dfa661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, han burde endre kostholdet! Det der hadde ikke jeg orket heller.

Edit: Så nå at du hadde skrevet at han spiste sunt. men kanskje han reagerer på noe? Melk eller mel? Han burde tatt en tur til legen- og det kan du bare si!

Endret av Solsenga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Hadde synes det var forferdelig ekkelt. En gang i blant er da lov, men her må det da være et skikkelig mageproblem bak? Kanskje han ar inntoleranse for noe han spiser? Eller som bruker over sier, kanskje han spiser usunt? Jeg ville ihvertfall sagt det som det er, selv om han blir sint, prøv å finn en løsning til hvorfor han har så mye luft i magen. Er nok en grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir bare dritsur når jeg tar det opp :( Det er alltid en grunn, "spist fårikål" spist ditt spist datt. Ja, men det er jo hver eneste dag!!!!!

Vi er jo gift, så e jo ikke bare å gå heller. Kjenner jeg blir gaaaaal av dette. Er så ekkelt!!!

Anonym poster: 7c2475bd8701ec1cf7182e39d0dfa661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj og fysj!

Har en eks som holdt på likedan. Hvis jeg tok det opp med han gikk han ikke av veien for å hevne seg med å slippe kjempebrakere når jeg jeg rett bak han. Barnslig, ja.

Nå er han som sagt en eks (av andre årsaker) og det er såååå godt å slippe den konstante lyden og lukten.

Anonym poster: 5eb7b73ebafdaef3e162d609fd318d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir bare dritsur når jeg tar det opp :( Det er alltid en grunn, "spist fårikål" spist ditt spist datt. Ja, men det er jo hver eneste dag!!!!!

Vi er jo gift, så e jo ikke bare å gå heller. Kjenner jeg blir gaaaaal av dette. Er så ekkelt!!!

Anonym poster: 7c2475bd8701ec1cf7182e39d0dfa661

Ja, virkelig en moden fyr! Snakk om manglende folkeskikk. Skjønner han ikke at du mister lysten på han?? Jeg hadde bestilt legetime til han og sendt han dit. Ikke snakk om at jeg hadde akseptert det, men så er jeg av typen som ikke synes det er normalt å hverken rape eller prompe foran andre (en sjelden gang går selvfølgelig). Det er ikke normalt å ha så mye luft. Spiser han fort/ tygger for lite og dermed svelger mye luft? Ellers ville jeg uansett prøvd en systematisk kostholdsendring hvor han kutter ut laktose/ mel/ søtningsmidler. Mange kan reagere på melk og mel uten at de kan påvise det hos legen..

Det kan ikke være spesielt godt for han heller å ha så mye luft, så hvis du hjelper han på vei, så kan det godt hende han "lar seg kurere" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann raper en del, men han har iallefall folkeskikk til å prøve å holde det igjen. Og han sier at det er fordi han spiser fort og svelger mye luft. Jeg vet at man får luftsmerter av å holde igjen fjerting, og ikke alltid klarer man å holde igjen. Men hvis han klarer å holde seg når du spiser og i senga så klarer han å holde seg i mange andre situasjoner, så da kan han holde seg og heller gå oftere på badet. Kanskje han bør prøve å gå på do og tømme seg oftere og.

Selv fjerter jeg ganske mye hvis jeg spiser mye fiber, kanskje han spiser veldig mye fiber?

Anonym poster: a9aa908d7278975be26e1c1fcfcfb203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil nok ikke si at du er prippen. Uansett hvor normalt det er å lette på trykket, så syns jeg det er ekkelt. Til tross for mange år med min samboer, så har vi aldri prompet i hverandres nærvær, da jeg føler at enkelte ting kan man helst holde for seg selv. Jeg vet ikke hva han gjør, men jeg går heller på badet, eller venter til kysten er klar :fnise:

Kanskje du skal fortelle han at det er ganske turn off for deg? Og om han kan ta seg en tur ut i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har irritabel tarm? Jeg ville faktisk vurdert å oppsøke lege. Det er dog ikke unormalt å fise. Jeg tror vi alle slipper ut en sikkert 20-25 ganger om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ekskæreste som konstant hørtes ut som hun satt/lå og bæsja på seg i alle tenklige situasjoner. Ved matbordet, i senga, forant tvn, ute i friluft, og tilogmed enkelte ganger med folk på besøk. Og noen ganger hørtes det seriøst ut som hun dreit ordentlig på seg. Fytterakkern!

Anonym poster: 2cb220f9c5b683bb326c3bb6d5eb4634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik er jeg når jeg spiser for mye fiber, og det er plagsomt både for omgivelsene og meg selv.

Jeg har prøvd en periode nå å venne meg til mer fiber, men det fungerer bare ikke!

To dager etter at jeg gikk over på et lavfiber-kosthold, var luften så og si borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så mye kan han nok ikke noe for det... Må jo være noe han ikke tåler. Jeg har forståelse for at det kan bli vondt hvis han skal holde igjen hele tiden, og det er ikke noe særlig å måtte løpe på badet hver gang hvis han må prompe HELE tida. Men når det blir et så stort problem for deg at du mister lysta på ham burde han komme seg til legen og finne ut hva det er han reagerer på. Det er jo i hans interesse også, både på grunn av egen helse og på grunn av at du blir mindre interessert i ham.

Får han veldig oppblåst mage også? Kanskje du kan be ham prøve å finne ut hva han har spist når han blir verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har irritabel tarm? Jeg ville faktisk vurdert å oppsøke lege. Det er dog ikke unormalt å fise. Jeg tror vi alle slipper ut en sikkert 20-25 ganger om dagen.

20-25 ganger om dagen? Det er ofte, kanskje ikke så uvanlig, eller jeg vet ikke. Jeg fiser kanskje 2-3 ganger om dagen, er jeg unormal eller?

Anonym poster: 0c49306eb9d8d8c985ede44a5604501a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville kjøpt slike piller mot irritert tarm.. De ska jo redusere "gassen" oxo....... Hadde blitt galen om det var mitt mannfolk som drev på sånn :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be han kutte ut grønsaker og grovt brød for en periode. Selv blir jeg en sperreballong av slike ting.

Tåler ikke mye fiber ,grønsaker og grove kornprodukter setter igang en prosess som er helt jævlig.

Har irritabel tarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kamerater som spiser veldig mye grønt og superdupersunt. De sliter samtlige med mye gass...

Menneh, be han ta seg en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25 ganger om dagen? Det er ofte, kanskje ikke så uvanlig, eller jeg vet ikke. Jeg fiser kanskje 2-3 ganger om dagen, er jeg unormal eller?

Anonym poster: 0c49306eb9d8d8c985ede44a5604501a

Samme her!

Mener å ha lest at 14 ganger i døgnet er gjennomsnitt.. :fnise:

Anonym poster: 22d812d482587f4f8439fe01ddf3e663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...