Gå til innhold

Vet ikke hva jeg føler eller står for lenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er forlovet med en flott mann som er veldig populær i vennegjengen. Vi damene til disse guttene møtes en gang i mnd. ca. for å holde kontakten utenom når vi treffes gjennom guttene. Jeg går ikke særlig overens med alle damene, spesielt siden det er mye baksnakking (er alltid samme jentene som starter) av de som ikke er tilstede når vi møtes, og jeg alltid blir den som forsvarer de andre. Jeg har laget en regel at jeg ikke vil være med på å snakke om andre.. Har jeg en mening så sier jeg det direkte til den det gjelder, eller holder det for meg selv. Jeg er rett og slett drittlei av å være den eneste som står frem og snakker i mot.

I går fikk jeg høre av ei av jentene at ingen liker meg. Fikk ikke noe svar på hvorfor. Vel, jeg er jo ikke noe storfan av alle jentene jeg heller, men det er ene og alene fordi jeg ikke liker det å snakke bak ryggen til andre.. Er heller ikke med de utenom gjennom forloveden min, da jeg foretrekker venninnene mine der alle ser likt på det å snakke bak ryggen til andre. Selv om dette ikke er gode venninner, så ble jeg såret. Dette er personer som jeg må treffe jenvlig pga. forloveden min, og kameratene hans var visst også enige om at jeg ikke er likt, eller "god nok".. Forloveden min er derfor også blitt "frosset ut" og blir kun invitert når guttene skal være alene. Vi blir aldri invitert som par.

Hvorfor jeg ble overrasket vet jeg ikke, for hvorfor skulle ikke jeg bli snakket om når jeg ikke er der, slik som alle andre blir? Det jeg egentlig ble lei meg for er vel det at ingen står opp for meg. Virker som at det er enstemt at jeg er grusom. Og hvorfor skal dette gå ut over forloveden min?

Hadde mine venninner og kjærestene deres ikke likt min forlovede så hadde jeg kuttet dem ut, men det vil jeg ikke kreve av min forlovede, selv om han sier at han kun vil ha venner som liker oss begge. Vi skal jo leve sammen resten av livet.

Så sitter vi her og skriver invitasjoner til bryllupet.. Vi er enige om at vi kun vil ha folk der som er glade på våre vegne, men det er egoistisk at han ikke skal ha kameratene der kun på grunn av at jeg ikke er likt. Må jo ærlig innrømme at jeg ikke vil ha disse jentene der, og egoistisk som jeg tenker nå; ikke typene heller. Samtidig så er ikke bryllupet kun min dag, og vil at han skal ha kameratene der, men kan ikke akkurat invitere kun kameratene til forloveden min heller, uten følge?

Blir plutselig så usikker på om jeg kan være i ett forhold der jeg ikke trives i lag med/blir likt av omgangs"venner".

Anonym poster: 28c44766ab36dc82abb10b6c24adcda9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går fikk jeg høre av ei av jentene at ingen liker meg. Fikk ikke noe svar på hvorfor. Vel, jeg er jo ikke noe storfan av alle jentene jeg heller, men det er ene og alene fordi jeg ikke liker det å snakke bak ryggen til andre.. Er heller ikke med de utenom gjennom forloveden min, da jeg foretrekker venninnene mine der alle ser likt på det å snakke bak ryggen til andre. Selv om dette ikke er gode venninner, så ble jeg såret. Dette er personer som jeg må treffe jenvlig pga. forloveden min, og kameratene hans var visst også enige om at jeg ikke er likt, eller "god nok".. Forloveden min er derfor også blitt "frosset ut" og blir kun invitert når guttene skal være alene. Vi blir aldri invitert som par.

Anonym poster: 28c44766ab36dc82abb10b6c24adcda9

Dette høres først og fremt skikkelig barnslig ut.. Snakker vi om voksne mennesker her? Synes de damene høres ut som en en dårlig venninnegjeng på ungdomsskolen. De kan umulig å ha noe bra forhold seg i mellom heller. Alle vet jo at de jevnlig blir baksnakket av de andre når de selv ikke er tilstede. Hver sin tur..

Jeg synes forloveden din bør ta stilling til om disse kameratene (og damene deres) er folk han ønsker å pleie nært vennskap med i framtida. Han bør stå på din side her og være lojal mot deg. Skjønner godt at du ikke vil ha disse i bryllupet ditt.. Og synes det er rart om han ikke forstår det. Han kommer vel litt mellom barken og veden her. Men er han glad i deg så slutter han å omgås folk som baksnakker deg.

Endret av FraSofan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes meg!

Jeg ville ikke hengt med denne jentegjengen. Jeg synes ikke man på død og liv trenger å henge med diverse jenter bare fordi de tilfeldigvis er sammen med kompisene til ens kjæreste. Spesielt om de baksnakker osv.

Men det verste er jo mannfolka. Du er ikke "bra nok" for typen din?? Om ikke kjæresten min hadde stått opp for meg, uavhengig av min evne til å stå opp for meg selv også, og vist dem hvor skapet skulle stå, så hadde det vært over og ut med han.

Jeg tolererer ikke mye tafatthet hos en mann! Kaller han disse folk vennene sine, så sier det ganske mye om han også. Og dere planlegger bryllup..?

Virker som du fortjener bedre enn dette!

Anonym poster: a58c21be299afd56a1ff4ac054eacbc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Nå har ikke min forlovedes kamerater sagt noe direkte til ham heller, så han vet ikke mer enn det jeg gjør (gjennom hun jeg snakket med i går), og han synes som meg at hele situasjonen er latterlig. Har egentlig ikke merket så mye at vi har blitt "frosset ut", da jeg som sagt ikke er den ivrigste til å holde kontakten i "gjengen".. men var helt forferdelig å høre dette på den måten jeg gjorde. Er kjempe lei meg på min kjæres vegne, som er like (om ikke mer) såret.

Forloveden er enig med meg når det gjelder bryllupet! Ingen tvil, heldigvis. Hvis ikke så hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjort. Hadde mest sannsynlig ikke blitt noe bryllup da.. jeg er heldig som har en så flott mann, selv om den dårlige samvittigheten over at det er min feil ligger der..

Min kjære skal få snakket skikkelig med kameratene før vi ser noen sannhet i det jeg fikk høre i går.. Guttene har jeg egentlig alltid hatt ett godt forhold til, så synes at alt virker så fjernt.. Mest sansynlig at alt bunner i de andre damene kanskje? Ikke vet jeg lenger..

:fred: Jeg gir opp og håper bare for samboers del at dette kun er ren ondskap fra de andre damenes del og at det ikke er noe mennene er med på.

Er det i så tilfelle dårlig av oss å invitere de kameratene uten følge? Eller skal jeg bare heve hodet og se at jeg faktisk kan oppføre meg voksent og omgås dem alle? Eller bare droppe å invitere hele denne "gjengen"?

Anonym poster: 28c44766ab36dc82abb10b6c24adcda9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i så tilfelle dårlig av oss å invitere de kameratene uten følge?

Anonym poster: 28c44766ab36dc82abb10b6c24adcda9

Nei, det er det ikke! Dette er din og din forlovedes store dag, og dere bør få omgi dere med ekte venner i en sådan stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjeng baksnakkende drittjenter hadde ikke hatt noe å gjøre i mitt og min kjæres bryllup!

Mange er onde og vil splitte både par og venner. Om mennene skulle få invitasjon ville jeg vurdert etter å ha sjekket hva som er fakta og ikke.

Å invitere jentene også.. Er det "å heve hodet og oppføre seg voksent" eller er det å være like falsk som dem? Jeg ser ikke vitsen med å omgås folk som ikke vil mitt beste og vice verca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...