Gå til innhold

Blir sett på som søt og uskyldig - hvordan forandre det


Gjest hanne

Anbefalte innlegg

Hei :) Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, så da ble det her.

Er jente på 17. Før, på barneskolen, var jeg alltid hun stille og sjenerte, men fra 5. klasse og oppover har jeg sakte men sikkert fått mer selvtillit, og fra da av har jeg ikke vært så sjenert. Får meg ganske lett venner, er veldig snill, grei osv.

En ting jeg ikke liker helt er at jeg ALLTID er "hun søte". Er ganske lav, men ikke kjempelav (1.65) og heller ikke spesielt tynn, men sånn normal. Jeg er ikke lenger hun stille og sjenerte jenta som jeg var når jeg var lita, nå derimot, er jeg som regel dønn ærlig og er ikke redd for å si ifra. Men jeg er fortsatt "hun søte"??? Jeg vil ikke være det! Jeg er så utrolig lei av det, for jeg føler at folk tror jeg er et lite og søtt barn som trenger å beskyttes, og det er jeg ikke.

Aner ikke om det er pga utseende eller personlighet, eller hva det nå er. Jeg er ikke så veldig dømmende, og kan godt finne på å snakke med de som ofte føler seg upopulære og utstøtt, men jeg er jo ikke den eneste som gjør det.

Jeg røyker, og det er liksom sånn at hver gang noen nye personer finner ut at jeg gjør det, så blir de kjempeoverrasket, for det hadde de aldri gjettet om meg, som ser så søt og uskyldig ut??

Dette ble et veldig rotete innlegg, men håper ihvertfall noe skjønner hva jeg mener. Hvordan kan jeg komme meg bort fra dette stempelet? Er så lei av dette nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller søt og uskyldig - enn høylytt og jeg-tror-jeg-er-kul-oppførsel.

Anonym poster: 3567076ab036e5a6e463087220af5cbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at de ikke utelukkende refererer til utseendet når de kaller deg søt?

Jeg syns mange har søte personligheter, det kan til og med være bamsete menn.

Når jeg kaller en slik mann søt er det ikke fordi jeg ser på han som et barn,

men at han har er en varm, mild og omtenksom fyr.

Kan forstå deg at det ikke er kult å bli satt i bås,

men det kan hende at den båsen er litt mer positiv enn du tror :)

Anonym poster: 5a369669311dad61b1ddff55d805c10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen! Men jeg liker at folk tror at jeg er søt og uskyldig for så å bevise det motsatte. De som faktisk kjenner meg vet jo at jeg ikke er mye uskyldig av meg. Så igrunn, vet ikke hvor lenge den søt og uskyldig vil funke for meg. Er rett og slett helt gal. Men jeg er fortsatt søt og sjarmerende da, og ikke minst veldig snill av meg. Og det er en god egenskap du bør ta vare på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...