Gå til innhold

Er dette normalt? Parforhold


Gjest Fldkdke

Anbefalte innlegg

Vi er et par i 20 årene med et barn på tre år.

Vi har lite fysisk kontakt. Koser kanskje et par ganger i uken. Har sex 1 gang i mnd max. Vi er gode venner og krangler ekstremt sjeldent.

Sexlivet er labert fordi hun ALDRI tar initiativ og etterhvert ble jeg dritlei av å være den som tok inktiativ. Så da ender dette med et sørgelig sexliv.

Hver gang vi kysser, føles det liksom falskt. Jeg kan merke at begge legger merke til det.. Men hun fornekter sånne ting, pluss en del andre ting. Jeg har tatt opp det med sexlivet noen ganger, men det nytter visst ikke. Hun sier hun elsker meg og at følelsene er på plass.

Men er det normalt å aldri ville ha sex? Aldri ta initiativ til kos og nærhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er et par i 20 årene med et barn på tre år.

Vi har lite fysisk kontakt. Koser kanskje et par ganger i uken. Har sex 1 gang i mnd max. Vi er gode venner og krangler ekstremt sjeldent.

Sexlivet er labert fordi hun ALDRI tar initiativ og etterhvert ble jeg dritlei av å være den som tok inktiativ. Så da ender dette med et sørgelig sexliv.

Hver gang vi kysser, føles det liksom falskt. Jeg kan merke at begge legger merke til det.. Men hun fornekter sånne ting, pluss en del andre ting. Jeg har tatt opp det med sexlivet noen ganger, men det nytter visst ikke. Hun sier hun elsker meg og at følelsene er på plass.

Men er det normalt å aldri ville ha sex? Aldri ta initiativ til kos og nærhet?

Ja det er helt normalt.

Anonym poster: 737c160b04d11824befed52997539753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det er ikke normalt i mitt forhold. Det er ikke hva jeg anser som et veldig sunt kjæresteforhold, men igjen jeg har ikke barn så vet ikke hvordan det påvirker forholdet. Det er selvfølgelig vanlig at man har sex mindre med tiden, og at man ikke er like på hverandre hele tiden. Men 1 gang i måneden høres veldig lite ut. Og det er selvfølgelig veldig kjedelig for deg at hun aldri tar initiativ. Høres litt ut som at romantikken og sensualiteten er borte fra forholdet deres. Kanskje på tide å finne på ting for å få tilbake den gnisten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem års samliv er ikke vårt sexliv på topp. Jeg har mistet lysten, mye på grunn av smerter under sex. Men vi koser og pjusker hver dag. Hver kveld ser vi på tv-serier sammen og masserer, pjusker og stryker på hverandre.

Jeg synes det er utrolig trist at vi ikke har sex så ofte og håper å finne ut av det, men uten kosen hadde vi ikke hatt noe igjen. Jeg synes ikke det høres normalt ut å verken ha sex eller være kjærlig med hverandre, men nå kan ikke jeg dømme hva som er normalt. Jeg lurer bare på hva som er igjen av kjærlighetsforholdet når både kos OG sex er borte. Bare vennskap?

Anonym poster: 67e31fa41e83faa71e591cfcd86ca73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere det bra ellers, eller er det andre ting som også skurrer?

Jeg har inntrykk av at uenigheter og misnøye ellers kan gi seg utslag i at sexlivet også blir dårligere. Kvinner har vanskeligere for å legge av seg problemer de har i forholdet, med det resultat at de ikke orker når det kommer til sex.

Krever barnet mye av dere, kanskje du skulle steppe inn mer, slik at samboeren din får mer avlastning. Eller du kan vise hensyn til henne på andre områder der du ser at hun kan trenge hjelp. Det å vise oppmerksomhet og ømhet uten at du fører det videre til sex, kan gi seg utslag i at hun etter hvert tar initiativ selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...