Gå til innhold

Damer og shopping.. Hva er greia?


Gjest Mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor synes kvinner det er så stas med shopping?

Jeg er shopoliker. Jeg shopper fordi jeg føler at shoppingen erstatter noe jeg mangler i livet mitt. Det er et stort tomrom i livet mitt, som jeg fyller med overfladisk dritt, alt fra den siste fjonge veske fra coco, til sko fra Chloé, til kjole fra Dolce & Gabbana etc etc. Og jeg føler pur lykke i det jeg har nye klær, sko og veske, men humøret mitt går alltid til frysepunktet etter to minutter...

Jeg har egentlig innsett at jeg trenger hjelp, men det får vi vente med siden vårmoten blir vist frem snart, og så er det sommermoten og så...vi får se.

Hæ? Date og menn? Hakke tid.

Anonym poster: 79a5ecd324b2a288d4629f175b39cdeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes kvinner det er så stas med shopping?

Lurer jeg også på :fnise:

Er dame selv og jeg hater, -hater- å shoppe. Uten at jeg skal begynne med en hel avhandling om hvorfor.

Anonym poster: d3bff5fbddb3c3cca577b6ba0f4bd062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men digger shopping de også, så klart ikke for klær og vesker, men gud som menn koser seg i photo butikken når de skal ha nytt kamra eller skal ha en ny super kraftig pc.

Damer kjøper kanskje større kvanta, mens menn kjøper mindre og dyrere. Så det blir ca. likt til slutt.

Jeg tror ikke det er kjønnsbetinget. Jeg, kvinne, er ikke glad i å shoppe, men begge eksene mine og fler av mennene i familien min er shoppegale.

Du har nok helt rett i det du skriver, Gunfreak.

Mener også jeg har lest en undersøkelse som bekrefter dette. Husker ikke hvor jeg leste det så jeg kan ikke komme med noen link.

Hos oss er det mannen som er den store shopperen (mens jeg shopper veldig lite).

Det går i både elektronikk, ting til huset OG klær.

Jeg måte rett og slett gå å telle skjortene hans før jeg begynte på svar her. Jeg kom til 76 :overrasket: , fordelt på to klesskap. Og han er bortreist nå, så han har også noen med seg.

Så det er nok ikke nødvendigvis kjønnsbetinget, som fjosa sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Jeg er shopoliker. Jeg shopper fordi jeg føler at shoppingen erstatter noe jeg mangler i livet mitt. Det er et stort tomrom i livet mitt, som jeg fyller med overfladisk dritt, alt fra den siste fjonge veske fra coco, til sko fra Chloé, til kjole fra Dolce & Gabbana etc etc. Og jeg føler pur lykke i det jeg har nye klær, sko og veske, men humøret mitt går alltid til frysepunktet etter to minutter...

Jeg har egentlig innsett at jeg trenger hjelp, men det får vi vente med siden vårmoten blir vist frem snart, og så er det sommermoten og så...vi får se.

Hæ? Date og menn? Hakke tid.

Anonym poster: 79a5ecd324b2a288d4629f175b39cdeb

Også er det samtidig skikkelig kult og "inn" ikke sant? Akuratt som at det er kult å være personlighetsforstyrret om dagen. "Nei, altså, giid ass..jeg er jo personlighetsforstyrret, så bare ahh, gosh ass..har bare sååå mye (konstruerte) problemer ass liksom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Lurer jeg også på :fnise:

Er dame selv og jeg hater, -hater- å shoppe. Uten at jeg skal begynne med en hel avhandling om hvorfor.

Anonym poster: d3bff5fbddb3c3cca577b6ba0f4bd062

Jeg kan skrive avhandlingen for deg her og nå;

Du er ikke retardert.

Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, shopping. Gå i butikk etter butikk, og komme ut med flere handleposer nye klær. Den lykken jeg får når jeg går med nye klær, sko eller veske som er nytt og pent.

.. også går jeg lei av dem, og må ut å kjøpe nytt når jeg føler meg blass og kjedelig. Det er SLUTT. Shoppingforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen stor shopper. En gang eller to i året så får jeg et shoppeanfall, ellers kan det gå både uker og måneder mellom hver gang jeg setter beina i en annen butikk enn matbutikken. Like greit, kanskje, for om jeg kjøper meg nye klær så havner de som oftest i klesskapet i påvente av en "passende anledning", som aldri kommer :fnise: . I stedet bruker jeg T-skjortene fra 1998....

Er litt mer frampå når det gjelder shopping av elektronikk, men selv der begrenser det seg naturlig. Når jeg først har kjøpt noe jeg liker, så tar det evigheter før jeg gidder bytte det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener shopping av klær og tilbehør, så er det fordi man liker å pynte seg, fremheve kroppen på riktig måte, og med fine farger som man kler. Dersom man ikke er fornøyd med kroppen eller utseendet sitt, har man ikke like stor glede av det. Heller ikke om man har dårlig farge- og stilsans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at alle kvinner er overbegeistret for shopping. Selv liker jeg ikke å dra på shopping med andre, fordi det som regel tar en evighet.

Jeg shopper som en mann. Har bestemt meg for hva jeg er ute etter før jeg drar til butikken, går målrettet mot det jeg skal ha, tar det med meg til kassen og betaler. Jeg prøver aldri klær, og det irriterer vettet av meg når jeg må vente på noen som skal prøve alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vi kvinner som har dette sanker-genet da? Mens mennene har jeger-genet?

Jeg føler meg iallefall usigelig fornøyd om jeg får gå i fred og ro så lenge jeg vil på et stort kjøpesenter, fra butikk til butikk. Svinse litt her og litt der. Holde opp en ting-vurdere-legge tilbake igjen. Eller ta med til prøverommet/kassen.

For mannen min er det derimot et mareritt å bli med meg på shopping. Han er av typen som vet hva han skal ha, og hater å kikke.

Nå har jeg også (dessverre) oppdaget hvor greit det er å shoppe klær på nett, man kan sitte rolig og legge den ene etter den andre varen i handlekurven, uten å måtte bla gjennom klesstativer og fomle i trange prøverom. Og det verste av alt, man kan dele opp fakturaen, eller utsette betalingen...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Damer blir propper fulle av "fordi du fortjener det" reklamer. Thats why.

Er det ikke vi kvinner som har dette sanker-genet da? Mens mennene har jeger-genet?

Jeg føler meg iallefall usigelig fornøyd om jeg får gå i fred og ro så lenge jeg vil på et stort kjøpesenter, fra butikk til butikk. Svinse litt her og litt der. Holde opp en ting-vurdere-legge tilbake igjen. Eller ta med til prøverommet/kassen.

For mannen min er det derimot et mareritt å bli med meg på shopping. Han er av typen som vet hva han skal ha, og hater å kikke.

Nå har jeg også (dessverre) oppdaget hvor greit det er å shoppe klær på nett, man kan sitte rolig og legge den ene etter den andre varen i handlekurven, uten å måtte bla gjennom klesstativer og fomle i trange prøverom. Og det verste av alt, man kan dele opp fakturaen, eller utsette betalingen...:P

Jepp. Forskjellen er tydelig når jeg handler med dama.

Jeg ANGRIPER butikken. Går den mest effektive ruta igjennom, kjøper det jeg skal ha og peller meg ut derfra. Hun derimot..skal sjekke alt, sjekke priser, vurdere, og gud vet hva. Så ender det opp med at jeg står utenfor i et kvarter, kommer på at jeg måtte ha noe i en annen butikk, tenker at jeg rekker og stikke innom der, går dit, går tilbake til der hun er, hun er borte, jeg prøver å ringe, hun svarer ikke, hun ringer meg, forbindelsen brytes, ja..det er et sant hælvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Både menn og kvinner shopper. Forskjellen er bare _hva_ man shopper. Jeg shopper klær og sko, og samboeren min shopper elektronikk og teknologi-ting. Sammen shopper vi treningsutstyr og interiør. Simple as that. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Både menn og kvinner shopper. Forskjellen er bare _hva_ man shopper. Jeg shopper klær og sko, og samboeren min shopper elektronikk og teknologi-ting. Sammen shopper vi treningsutstyr og interiør. Simple as that. :)

Riiiiight ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Riiiiight ;)

Det er helt sant. Jeg hater egentlig å shoppe interiørting (kjeeedelig), og egentlig han og. Derfor gjør vi det sammen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer blir propper fulle av "fordi du fortjener det" reklamer. Thats why.

Jepp. Forskjellen er tydelig når jeg handler med dama.

Jeg ANGRIPER butikken. Går den mest effektive ruta igjennom, kjøper det jeg skal ha og peller meg ut derfra. Hun derimot..skal sjekke alt, sjekke priser, vurdere, og gud vet hva. Så ender det opp med at jeg står utenfor i et kvarter, kommer på at jeg måtte ha noe i en annen butikk, tenker at jeg rekker og stikke innom der, går dit, går tilbake til der hun er, hun er borte, jeg prøver å ringe, hun svarer ikke, hun ringer meg, forbindelsen brytes, ja..det er et sant hælvete.

Slik som du beskriver har jeg det når jeg skal shoppe med noen. Ender alltid med at jeg må sitte og vente i en evighet fordi de jeg er med saumfarer hele butikken. Enten det eller så farter de fra butikk til butikk og jeg klarer knapt holde følge.

Jeg vil bare en kjapp tur inn og så ut igjen, jeg. Litt som en kar en sen lørdagskveld. Er ikke ute etter å ligge og kose etterpå, for å si det på den måten. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Filleproletiet

Det er helt sant. Jeg hater egentlig å shoppe interiørting (kjeeedelig), og egentlig han og. Derfor gjør vi det sammen. :gjeiper:

Ah..sånn sett ja :) Valid point!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Slik som du beskriver har jeg det når jeg skal shoppe med noen. Ender alltid med at jeg må sitte og vente i en evighet fordi de jeg er med saumfarer hele butikken. Enten det eller så farter de fra butikk til butikk og jeg klarer knapt holde følge.

Jeg vil bare en kjapp tur inn og så ut igjen, jeg. Litt som en kar en sen lørdagskveld. Er ikke ute etter å ligge og kose etterpå, for å si det på den måten. :laugh:

Nei..bortsett fra fiskeutstyr da! Kjerringa lemper meg ofte av der, også henter hu meg en time seinere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Jeg hater egentlig å shoppe interiørting (kjeeedelig), og egentlig han og. Derfor gjør vi det sammen. :gjeiper:

Hoho! Ingen vil pines, og i stedet for å ofre seg for den andre, så tar dere med hverandre inn i ilden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Hoho! Ingen vil pines, og i stedet for å ofre seg for den andre, så tar dere med hverandre inn i ilden. ;)

Jepp! Nemlig :) Det er vår strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...