fresia Skrevet 1. mars 2016 #4901 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Sheelagh skrev: Snakker du om helsevesenet? Har man null sjans der uten erfaring eller utdanning? jeg fikk jobb i helsevesenet uten arbeidserfaring eller utdannelse. det ble min aller første jobb. de søker som oftest etter helsefagarbeidere o.l., men ansetter også ufaglærte som vikarer eller i småstillinger da personlig egnethet også har mye å si. selv om man er utdannet helsefagarbeider betyr ikke det at man automatisk er egnet for jobben... :-) arbeidsgivere bør jo også ha forståelse for at man må jo starte et sted for å skaffe seg erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheelagh Skrevet 1. mars 2016 #4902 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du noe erfaring fra helsevesenet? Anonymkode: 044b4...2de Nei, har ingen arbeidserfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheelagh Skrevet 1. mars 2016 #4903 Del Skrevet 1. mars 2016 37 minutter siden, fresia skrev: jeg fikk jobb i helsevesenet uten arbeidserfaring eller utdannelse. det ble min aller første jobb. de søker som oftest etter helsefagarbeidere o.l., men ansetter også ufaglærte som vikarer eller i småstillinger da personlig egnethet også har mye å si. selv om man er utdannet helsefagarbeider betyr ikke det at man automatisk er egnet for jobben... :-) arbeidsgivere bør jo også ha forståelse for at man må jo starte et sted for å skaffe seg erfaring! Jeg søker på sykehuset, eldrehjem, boliger osv, men ikke noe napp (enda). Litt kjipt fordi mange på min alder har jobb innen helsesektoren, men de har fått denne jobben fordi mødrene deres er sykepleiere på eldrehjemmet. Jeg kjenner ingen som kan selge meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ashanti Skrevet 1. mars 2016 #4904 Del Skrevet 1. mars 2016 13 timer siden, Jolene skrev: Anbefaler aldershjem Det jeg gjorde, var å: 1 Ringte dem først for å høre om jeg kunne komme innom med en åpen søknad. 2. Møtte opp med søknad. 3. Ble kalt inn igjen til intervju. 9 timer siden, Sommernatt skrev: Prøv omsorgsbolig! Jeg hadde ingen erfaring men fikk jobb fort :-) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med bensinstasjoner som er døgnåpne? Jeg var daglig leder på en for flere år siden og det var alltid mangel på folk som ville jobbe natt og helg. Anonymkode: b0914...22d Takk for tips 5 timer siden, Fame skrev: Du kan, men du vil bli kraftig nedprioritert. Er jo bare å prøve ^_^ Åh.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 2. mars 2016 #4905 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvor finner dere alle stillingene dere søke rpå egentlig? Jeg har registrert meg på nav.no, jeg leter på finn.no, og mange vikarbyråer. Men enten så er det små stillinger man ikke kan leve av, eller så er det lærlinger i kontrofag hvor kravet deres er et fagbrev fra VGS, eller så er det krav til erfaring fra svært spesifiserte greier jeg aldri har hørt om. Butikkstillinger får jeg som regel avslag på fordi (som enkelte har gitt tilbakemelding på) de ser ikke for seg at jeg blir værende der lenge. Men jeg søker jo fordi jeg vil ha fast inntekt i lang tid! Åååhr, så frustrerende! Og i tilfellet dere lurte; Ja jeg fikk nettop avslag på en stilling jeg var kvalifisert til, men de valgte å ikke ansette noen av kandidatene de hadde.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 2. mars 2016 #4906 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg leiter på finn.no stort sett, virker som alt blir lagt ut der omtrent. De aktuelle stillingene som ligger på nav.no og hos bemanningsbyråene blir også lagt dit etterhvert. Jeg er ingeniør, vet ikke om det er noe annerledes for andre yrker. Det jeg vet er at noen bedrifter kun legger ut på hjemmesidene sine mer eller mindre, så det kan være lurt å ha en liste på bedrifter du sjekker jevnlig. IKEA er et eksempel, masse stillinger på hjemmesiden, men ikke andre plasser såvidt meg bekjent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 2. mars 2016 #4907 Del Skrevet 2. mars 2016 Da har vi bestemt oss for å flytte til oslo. Arbeidsmarkedet her vi bor har kollapset helt det siste året og jeg tørr ikke gamble med inntekten lenger med bare noen måneder igjen på dagpenger. Håper det skal bli lettere å finne en jobb der, det er i hvert fall en god del passende jobber som ligger på finn nå. Så nå blir det mye å gjøre fremover. Selge huset, kjøpe leilighet, finne jobb... Håper bare at vi får solgt innen rimelig tid, boligmarkedet har dessverre fulgt arbeidsmarkedet i området. Kysser fingrene for at alt klaffer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 2. mars 2016 #4908 Del Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, pippip skrev: Da har vi bestemt oss for å flytte til oslo. Arbeidsmarkedet her vi bor har kollapset helt det siste året og jeg tørr ikke gamble med inntekten lenger med bare noen måneder igjen på dagpenger. Håper det skal bli lettere å finne en jobb der, det er i hvert fall en god del passende jobber som ligger på finn nå. Så nå blir det mye å gjøre fremover. Selge huset, kjøpe leilighet, finne jobb... Håper bare at vi får solgt innen rimelig tid, boligmarkedet har dessverre fulgt arbeidsmarkedet i området. Kysser fingrene for at alt klaffer! Tøffe tak! Håper det ordner seg for dere. Mistet dere begge jobb da, eller var det bare deg som var i jobb? Kids med på lasset også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 2. mars 2016 #4909 Del Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, debattanten skrev: Tøffe tak! Håper det ordner seg for dere. Mistet dere begge jobb da, eller var det bare deg som var i jobb? Kids med på lasset også? Takk. Mannen har fortsatt jobb og det er heldigvis ingen barn i bildet. Så det kunne jo selvfølgelig vært verre. Men det går virkelig utover selvtiliten å måtte gå arbeidsledig når man er vant til å jobbe mye med gode resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleloet Skrevet 2. mars 2016 #4910 Del Skrevet 2. mars 2016 2,5 år siden sist jeg besøkte denne tråden, I gang med ny søknadsprosess etter nedbemanning i bedriften jeg jobber i. Kjenner at det nesten er tyngere denne gangen enn sist, selvbildet har fått seg en kraftig skavank etter nedbemanningsprosessen som også har ført med seg tunge tanker. Opplever arbeidmarkedet som tregt, rekrutteringsprosessene tar lengere tid grunnet flere søkere på hver stilling. Så langt sendt noen søknader, men har ikke funnet ordlyden for jobbsøknadene riktig enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 3. mars 2016 #4911 Del Skrevet 3. mars 2016 Det er så ensomt å være uten jobb. Jeg har ikke noe særlig sosialt nettverk, så det kan gå dagevis, noen ganger ukevis uten å snakke med mennesker. Og når jeg først treffer noen er det så pinlig å fortsatt være arbeidsledig, for det er jo bare å søke, så får man seg jobb. sånn går dagene her, man føler seg helt håpløs og bortkastet som menneske. Og jeg har en del helsebegrensninger, så arbeidsmarkedet er enda tøffere. Jeg er så sliten /end rant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #4912 Del Skrevet 3. mars 2016 51 minutter siden, MalloryK skrev: Det er så ensomt å være uten jobb. Jeg har ikke noe særlig sosialt nettverk, så det kan gå dagevis, noen ganger ukevis uten å snakke med mennesker. Og når jeg først treffer noen er det så pinlig å fortsatt være arbeidsledig, for det er jo bare å søke, så får man seg jobb. sånn går dagene her, man føler seg helt håpløs og bortkastet som menneske. Og jeg har en del helsebegrensninger, så arbeidsmarkedet er enda tøffere. Jeg er så sliten /end rant Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i samme båt. Jeg har alltid fått inntrykket at det bare var å ringe inn og spørre, så fikk man jobb. Jeg gjorde dette på en jobb nå i høst, og jeg fikk komme på intervju og alt var fint. Helt til de bestemte seg for å bare ansette 2, og da fikk de 2 som hadde mest erfaring jobben - jeg hadde jo ingen Jeg har ingen erfaring nå heller (er student though), men har søkt sommerjobber - men de svarer jo aaaldri på jobbsøknadene. Oppdaterer e-posten flere ganger daglig. Føler meg sykt ubekvem med hele situasjonen. Gjorde det samme i fjor, og fikk avslag på avslag. Folk ble sur på meg fordi JEG ikke fikk jobb. Jeg har ingenting til overs med de som kan jobbe og som bare slapper av. Men f*** så ekkelt det er å ville jobbe, og så får man ikke sjansen til det. Folk ser virkelig ned på en og maser om at "nå må du se og få seg en jobb snart". Om det bare var så enkelt, ja!! Anonymkode: 577cb...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 3. mars 2016 #4913 Del Skrevet 3. mars 2016 Den Wednesday, March 02, 2016 at 13.03, debattanten skrev: Jeg leiter på finn.no stort sett, virker som alt blir lagt ut der omtrent. De aktuelle stillingene som ligger på nav.no og hos bemanningsbyråene blir også lagt dit etterhvert. Jeg er ingeniør, vet ikke om det er noe annerledes for andre yrker. Det jeg vet er at noen bedrifter kun legger ut på hjemmesidene sine mer eller mindre, så det kan være lurt å ha en liste på bedrifter du sjekker jevnlig. IKEA er et eksempel, masse stillinger på hjemmesiden, men ikke andre plasser såvidt meg bekjent. IKEA er ikke her, men skal sjekke bedrifter og nettsidene til kommunene rundt her og se. Har funnet en ny nettside med masse forskjellige stillinger og mulighet for å legge inn CV. www.jobbnorge.no Noen som har erfaring med denne siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fox Mulder Skrevet 3. mars 2016 #4914 Del Skrevet 3. mars 2016 1 time siden, daemonia skrev: www.jobbnorge.no Noen som har erfaring med denne siden? Ingen forskjell fra de andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 3. mars 2016 #4915 Del Skrevet 3. mars 2016 15 minutter siden, Fox Mulder skrev: Ingen forskjell fra de andre OK så det blir like effektivt som å være søkbare på finn.no? Har i hvert fall prøvd da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 3. mars 2016 #4916 Del Skrevet 3. mars 2016 1 time siden, daemonia skrev: OK så det blir like effektivt som å være søkbare på finn.no? Har i hvert fall prøvd da! Jepp! Foretrekker jobbnorge.no over finn.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 3. mars 2016 #4917 Del Skrevet 3. mars 2016 1 time siden, Jolene skrev: Jepp! Foretrekker jobbnorge.no over finn.no Ja det ser lettere ut enn finn.no. Virker som at de samler ALT fra alle nettsteder omtrent der. På finn.no har de det som arbeidsgivere har lagt ut der selv. Og da må man likevel inn på nav.no, manpower, osv. Mye mer effektivt å forholde seg til noen få sider Satser på at jeg finner mer der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 3. mars 2016 #4918 Del Skrevet 3. mars 2016 8 minutter siden, daemonia skrev: Ja det ser lettere ut enn finn.no. Virker som at de samler ALT fra alle nettsteder omtrent der. På finn.no har de det som arbeidsgivere har lagt ut der selv. Og da må man likevel inn på nav.no, manpower, osv. Mye mer effektivt å forholde seg til noen få sider Satser på at jeg finner mer der Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 3. mars 2016 #4919 Del Skrevet 3. mars 2016 Fikk avslag på en søknad igår Litt trist da jeg hadde håpet pga referanser som kjenner sjefen der godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleloet Skrevet 7. mars 2016 #4920 Del Skrevet 7. mars 2016 Den 3/3/2016 at 15.35, MalloryK skrev: Det er så ensomt å være uten jobb. Jeg har ikke noe særlig sosialt nettverk, så det kan gå dagevis, noen ganger ukevis uten å snakke med mennesker. Og når jeg først treffer noen er det så pinlig å fortsatt være arbeidsledig, for det er jo bare å søke, så får man seg jobb. sånn går dagene her, man føler seg helt håpløs og bortkastet som menneske. Og jeg har en del helsebegrensninger, så arbeidsmarkedet er enda tøffere. Jeg er så sliten /end rant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå