Gjest roseduft Skrevet 4. januar 2013 #101 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg er 11+2 nå, men bildet ble tatt ved 10+3 eller noe... Er slik nå også, sov lenge idag. Det er ikke luft, det kjenner jeg. Luft kan man "flytte" på, denne er fast, hard. Ikke er det vondt, og jeg er ikke forstoppa heller! Da ville vel det vært mer ut til venstre, der tykktarmen går... Blæra er sprengt, og den er nederst (kjenner jeg må holde meg når jeg trykker på den) mens denne klumpen er over blæra igjen, mot navlen. Og tvillinger... Sambo sa han ville rømt på skogen for en stund! Men, vi tar det vi får, andre klarer det jo de og! Leste tråden du startet, så det er nokk ikke noe å uroe seg for hverfall virker til å være ganske normalt. Så lenge det ikke gjør vondt på noen måte da ville jeg evnt dratt til legen for å være på den sikreste siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #102 Del Skrevet 4. januar 2013 Leste tråden du startet, så det er nokk ikke noe å uroe seg for hverfall virker til å være ganske normalt. Så lenge det ikke gjør vondt på noen måte da ville jeg evnt dratt til legen for å være på den sikreste siden Ja. Jeg skal ta det opp på legetimen over helga uansett, skal vise bildet. Så får vi se, men ble ganske beroliget av de svarene jeg fikk. Det er ikke vondt, da ville jeg ringt legen for å få svar ganske kjapt, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #103 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Da har jeg vært på svangerskapskontroll! Og, hjelp... Jeg fikk vist henne bildet av den flotte, skjeve kulemagen min, og hun ble veldig overrasket. Hun hadde egentlig ikke tenkt å klemme på magen for å kjenne etter livmora engang, "for den skulle knapt være kommet frem enda". Jeg viste henne bildet og sa at jeg trodde jeg kjente livmora fra uke 8-9. Så det ble plutselig til en helsjekk i gyn-stolen, der hun snakket til seg selv om at "er det der virkelig livmora? Ja, det må det jo være... så STOR!" Hun lurte på om det var en sjanse for at jeg kunne være en mnd lengre på vei (!), noe jeg kunne avkrefte ganske sikkert. Så den var visst endel større enn den skulle være, og henvisningen min til UL ble da framskyndet. Hun spurte om jeg hadde toeggede tvillinger i nær slekt, og farfar var det. Den andre forklaringen på det kan være at siden jeg var gravid i fjor sommer han livmoren blitt raskere utvidet denne gangen. Hm...! Jeg er glad for at jeg har privat UL om to dager! Da får vi det svart på hvitt. Aiaiai... Endret 9. januar 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. januar 2013 #104 Del Skrevet 9. januar 2013 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. januar 2013 #105 Del Skrevet 9. januar 2013 Oi! Ja, dette blir virkelig spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 9. januar 2013 #106 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Åh..! Så spennende..! Du må oppdatere så fort du vet noe mer.. Endret 9. januar 2013 av roseduft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 13. januar 2013 #107 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei Finkel ! Hvordan går det med deg? Har du enda denne bulende magen? Håper alt står bra til og at dere har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #108 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Ja, jeg har vært på UL! Det var gøy... Gynekologen mente også at livmoren var uvanlig stor, men alt innvendig så bra ut, så det var ingen bekymring. Noen blir visst bare raskere stor. Jeg viste henne bildet av bulemagen, og hun sjekket etter muskelknuter osv, men kom frem til at det nok var bare full blære som presset opp og frem livmora. Og, ja! Det var bare én... phuh! Mannen måtte spørre gynekologen flere ganger, og hun lette og lette for oss, men endte opp med bare en, altså. Greit det og som førstegangs! Den sprellet rundt og viste seg frem, så det var skikkelig gøy å se. Jeg var så utrolig nervøs i forkant, og ble i tillegg spurt ut om den forrige graviditeten rett før ultralyden... Dårlig kombinasjon. Så jeg hadde tårer i øynene, en gigantisk klump i halsen og skalv i knærne da jeg skulle komme meg opp i stolen. Lukket bare øynene og ventet på beskjed om at jeg kunne se, jeg... Heldigvis sto alt bra til, så nå er jeg bare så utrolig letta! Jeg er visst gravid! Hun målte det til at jeg var litt lengre på vei enn jeg trodde, men hun forsto at jeg stusset siden jeg visste når EL var. I følge størrelsen på lille sprellopp så er jeg 13+4 i dag. Får se om jeg endrer tickeren.. Jeg skal uansett inn på (fremskyndet) ordinær om ca 3 uker, så endelig termin blir vel fastsatt da. Endret 14. januar 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 14. januar 2013 #109 Del Skrevet 14. januar 2013 Gratulerer så mye med frisk baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. januar 2013 #110 Del Skrevet 14. januar 2013 Så bra! Gratulerer med èn stor frisk baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 14. januar 2013 #111 Del Skrevet 14. januar 2013 Så godt å høre at alt står bra til!! Spennende med neste ul da og få fastsatt termin Ønsker deg og dine en heeeerlig dag og start på den nye uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #112 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Da er det vel på tide med en liten oppdatering! Er 17 uker i dag. Siden sist har jeg vært i syden, og på "jule"bord! Nå må jeg bare pakke ut og vaske klær etter snart 3 uker i koffert. Formen har vært så som så. Jeg tålte dårlig varmen i syden, så var helt utslitt hver kveld og sov 10-11 timer om natta. Men det var veldig godt å bli oppladet av alt sollyset! Flyturen hjem ble derimot en dårlig erfaring. Jeg hadde bestilt nattfly (reiste til og fra alene), siden jeg alltid klarer å sovne på fly... Ikke denne gangen! Så, siden jeg ikke tåler lite søvn for tiden ble jeg elendig, og spydde og spydde... Hadde mest lyst til å grine da flyet landet grytidlig og jeg skulle kjøre 2,5 time for å komme meg helt hjem. DA vurderte jeg virkelig å sette igjen bilen og ta bussen!! Fikk heldigvis stoppe hos ei venninne for å sove litt, og klarte ikke å dra før langt utpå ettermiddagen. Spydde på en parkeringsplass og måtte stoppe underveis for å sove i bilen. Uff, at det går an... Jeg prøvde å kjøre selv om jeg var litt trøtt, men da jeg uten å merke det krysset den gule midtlinjen som heldigvis lagde slik dirrelyd, ble jeg redd meg selv... Jeg parkerte bilen ved nærmeste butikk, fant meg et pledd fra baksetet og sov i 1,5 time. Kom meg hjem etterpå. Julebordet var trivelig, og jeg og mannen hadde rolige dager sammen. Det varte hele helgen, og var veldig trivelig! Ingen fylletur eller sene netter. Vi shoppet og duppet i bassenget på hotellet på dagtid, og hadde sen utsjekk på søndagen. Godt å kjenne at formen er tilstede når jeg klarer å slappe av og sover nok. Prøver å unngå stress, om jeg stresser kjenner jeg at jeg blir mye verre. Har ingen ønske om å måtte ty til kvalmestillende igjen, så jeg prøver å slappe av for alt det er verdt! Så får energien komme smått om senn.. Magen begynner å vise godt, forresten. Jeg tar meg ikke lenger i å svaie med ryggen for å liksom "vise" at jeg er gravid, ikke tjukk. Mannen er sjokkert over størrelsen og synes jeg er diger allerede, og lurer på hvor dette skal ende. Den skal vel bli litt større, regner jeg med! Har og begynt å kjenne noen dult siste uka, som ikke lenger kan forveksles med luft. Gøy, men veldig rart! Må ligge rolig for å kjenne de, men de er mye kraftigere enn for en uke siden. Litt rart, gleder meg til mannen kan få kjenne utenpå magen. Endret 7. februar 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #113 Del Skrevet 19. februar 2013 Vi var på ordinær ultralyd i går! Alt var som det skulle. Termin ble flyttet til 5 dager senere, siden legen gikk ut fra siste mens ved første terminberegning. Jeg var uenig i den datoen siden jeg testet etter EL, men "min" dato stemte med den de kom frem til i går. Legen brukte good tid, vi var inne i vel 50 minutter, og fikk sett snuppa lenge og vel. Det blir altså en på oss! Det var mye aktivitet, og jeg kjente henne sparke samtidig som vi så det på skjermen. Har morkaka på hele forsiden, så den demper sparkene, jeg kjenner det best når hun sparker nedover, mot blæra... Men i går og i dag har jeg kjent kraftige dytt også utenpå magen, så det er tydelig at hun vokser og blir sterkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 20. februar 2013 #114 Del Skrevet 20. februar 2013 Gratulerer med jente-baby i magen! Og godt å høre alt står bra til med mor og barn Har dere pratet om potensielle navn? Og hvordan ligger du an med alt baby-utstyr og slik om må på plass før hun kommer? Dere går en spennende tid i møtet, og jeg er sååå glad på deres vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #115 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Gratulerer med jente-baby i magen! Og godt å høre alt står bra til med mor og barn Har dere pratet om potensielle navn? Og hvordan ligger du an med alt baby-utstyr og slik om må på plass før hun kommer? Dere går en spennende tid i møtet, og jeg er sååå glad på deres vegne Oi, jeg er visst skikkelig dårlig på å huske å svare Vi har ingenting under kontroll, har kjøpt null utstyr. Svigerinna mi er ganske ivrig på å låne bort litt diverse utstyr, så det kan godt hende vi får dekt en del der. Vogn og sånt skal vi nok kjøpe selv, men mye annet tror jeg vi godt kan låne. Vugge har vi fra da jeg var liten. Kjøpte det første klesplagget (en body) sammen med mannen rett etter ultralyden, litt koselig og symbolsk. Men lengre har vi ikke kommet! Heldigvis har vi god tid. Navn har vi begynt å diskutere, men ingen av oss har noen som vi VIL ha. Har skrevet en liste, men det er vel mest jeg som har skrevet opp der, tror jeg! Må få han til å begynne å tenke litt, iallefall. Endret 5. mars 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #116 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) På tide med en liten oppdatering! Jeg lister meg til å si at jeg er halvveis, selv om det ikke er før i morgen. Tenkte det var greit å skrive ned litt så jeg får notert et sted, og eventuelt kan føre inn i en liten babybok senere. Jeg skrev sist i februar at jeg har begynt å kjenne dult, men nå kjenner jeg det mye sterkere. Kjenner gode dytt rett som det er (ikke mens jeg er i bevegelse), og når jeg legger meg rolig så er det full turning der inne. Tydelig at hun snurrer rundt, kjenner det flytter på seg, sparker overalt kjennes det ut som. Jeg kjenner det ikke så veldig godt på forsiden av magen, siden morkaken er der. Sparkene blir da litt dempet og "hule", mens sparkene som går ut mot midja mi er mer markerte. Mannen har vært lenge borte på jobb så han har ikke fått kjent det enda, sist han var hjemme så var dultene for svake. Jeg ganske sikker på at han skal klare å kjenne det når han kommer hjem i morgen! Tror han er litt sjalu på at jeg snakker om at jeg kjenner spark, når han er bortreist og ikke selv kan kjenne. Gleder meg til å se uttrykket hans! Han er en "typisk" tøff mann, men alle småbarn har ham rundt lillefingeren... Så tror ikke det blir noe mindre når det er hans eget han kjenner som dulter til ham! Endret 4. mars 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 30. april 2013 Forfatter #117 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Og der kom jeg plutselig på at jeg har en dagbok, ja... Begynner nå å bli en liten og rund mage (uke 28), og folk ser tydelig at jeg er gravid. Formen er mye bedre, har ikke hatt en eneste oppkastdag siden påska! Har endel dager med lite matlyst der jeg er kvalm (spes. om jeg er stressa), men har heldigvis ikke brekt meg på en stund. Har frem til nå lagt på meg 3 kg fra startvekt. Nå gikk jeg ned 6 kg i starten, så på et vis så har jeg vel lagt på meg 9 kg. Uansett så har vekta gått jevnt oppover fra da jeg begynte å spise litt igjen, så jordmora er ikke bekymret for manglende vektøkning. Ellers så er jeg i ganske så fin form! Fikk litt vondt i bekkenet da jeg prøvde å svømme, så svømming med froskespark utgår dessverre. Smertene ga seg etter jeg sluttet med svømmingen. Kjenner også litt når jeg vasker gulvet eller støvsuger, men ikke så vondt at jeg må stoppe med det jeg gjør. Blir lett trøtt og sliten om hele dagen er full av planer, men med en total avslapningsdag innimellom så er jeg vanligvis på rett kjøl igjen. Gråter lett om jeg blir stressa og sliten, merker godt at jeg tåler mindre av slikt. Vi driver og pusser opp hus, skal prøve å flytte inn til termin samtidig som jeg har masse eksamener (150% studiebelastning for å komme i mål), så har nok å henge fingrene i. Hadde nylig en muntlig eksamen jeg grudde meg ekstremt til, pluss at jeg måtte kjøre 10 timer tur/retur til studiestedet for å ta eksamen. Var helt utmattet da jeg endelig kom meg hjem, sov hele neste dag for å ta meg inn... (Må skryte litt: fikk A, så det var verdt strevet!! ) Men jeg biter tennene sammen, fullfører studieløpet så godt jeg kan og gleder meg til sommeren kommer! Endret 30. april 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 30. april 2013 #118 Del Skrevet 30. april 2013 Grattis med A!! Det er slitsomt med innspurter, men tenk så godt det blir å bli ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 30. april 2013 Forfatter #119 Del Skrevet 30. april 2013 Takk, Siebaeo! Godt med alt som er unnagjort :D Slenger med et magebilde, for å feire at jeg nå er i tredje trimester! 12 uker igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 30. april 2013 #120 Del Skrevet 30. april 2013 Så flink du er som står på og har motivasjonen in takt!!!! :D og masse gratulerer med A ! Nyyydelig liten baby-bump på deg er en smule missunnelig ja :) men VELDIG glad på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå