Gå til innhold

Er utroskap litt den berattes feil også...........?


Gjest Blue

Anbefalte innlegg

Jeg og samboern har tatt en pause. Han hadde en utsvevels er vel det fine ordet for det med ei på jobben.

Jeg vet ikke hvorden eller om jeg vil komme over dette. Han trygler og ber og angrer på sine knær. Det var en feil, vi hadde problemer i forholdet osv.

Og ja på den tiden så hadde vi problemer i forholdet. Ikke noe sånn alvårlige grier men hverdagsstress. Sitter i dag hjemme med influensa og kom over Oprah og der diskuterer de med en lege som sier at utroskap i forhold ofte grunner i at manne føler seg oversett, lite verdsatt og hvis kvinnen var flinkere til å passe på disse tingene så ville veldig mange partnere ikke være utro.

HVA F......... tenker jeg. Så det er min feil at samboeren fløy til sengs med en kolega på jobbcruise til Danmark.

Men så faller jo også tanken dit hen, at en er som regel den siste til å se sine egne feil.

Hva mener dere. Tror dere at dette er grunnen til at menn er utro. Dr sier at i over 92 % av tiden så gjelder det ikke sex men at mannen føler seg ensom, overset osv

Men jeg mener at det ikke er lov å være utro uansett. Er forholdet ditt så dårlig så reis din vei i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei :-)

Alle menn og kvinner må anstrenge seg for at partneren skal føle seg bra i forholdet, men det er aldri den bedrattes feil. Det er et egoistisk valg som går på bekostning av andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent like mange grunner til at folk er utro som det er tilfeller av utroskap. Utroskapsverdenen er ikke svart/hvitt, og det er ikke alltid slik at man bare kan pakke og reise selv om forholdet er dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var på danskebåten , full og kåt. Du var ikke til stede, ergo tok han til takke med hun som bøy seg frem. Sånt skjer, og skal man unngå det så bør han ligge unna flaska dersom du ikke er i blant de sexy damene han har tilgang på der og da.

Jeg synes ikke du bør ta på seg skyld. Å ta på seg skyld for partners utroskap er tøffeltenking, og er du for mye tøffel så blir du så bløt at du hverken er interessant, eller blir tatt hensyn til.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var på danskebåten , full og kåt. Du var ikke til stede, ergo tok han til takke med hun som bøy seg frem. Sånt skjer, og skal man unngå det så bør han ligge unna flaska dersom du ikke er i blant de sexy damene han har tilgang på der og da..

Kan desverre ikke skylde på alkoholen her. Han går på medisiner som gjør at han ikke kan ta ett glass en gang. Så han var helt edru.

Han kjørte ut med bilen, og har vært sykemeldt i fire mnd. Ble bed med på jobbcruiset, jeg sa han burde dra. Han hadde da sitte inne i ukevis og jeg var glad for at han kom seg litt ut. tungt for han å ikke kunne jobbe. Så det lønnte seg jo..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Begge har et ansvar for å få forholdet til å funke, men det å bedra den andre hvis det ikke funker er den utros ansvar alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Utroskapen må den som bedrar, være ansvarlig for. Men begge må ta ansvar for at forholdet er bra for begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bedratte kan ta på seg en del av skylden for at forholdet er dårlig - ja. Men det går an å håndtere et dårlig forhold på mange måter. Valget som faller på utroskap, er bedragerens valg. Og hans ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Det er ikke den bedrattes feil at en partner er utro! Men at et forhold skranter og går dårlig, det er begges ansvar å gjøre noe med. Utroskap er simpelt og umoralsk og kan ikke forsvares enten man er i et fungerende forhold eller et forhold man er på vei ut fra.

Men må rydde opp i et forhold før man innleder et annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...